نیروی دریایی بازوی اداره اقیانوس های کشور است

ساعت: 14:45
تاریخ ارسال: 1301/10/21
کد خبر: 1922353

رئیس نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی بازوی حاکمیت کشور در اقیانوس ها است و نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است که عملیات آن بر حوزه کلان راهبردی کشور تاثیرگذار است و اقدامات این نیرو نیز در سیاست های کلان ملی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اولین همایش ملی تمدن دریایی در مسیر پیشرفت، گفت: امروز فرصت بسیار خوبی در حوزه دریایی برای توسعه کشور داریم. ما می‌توانیم از ظرفیت دریایی استفاده کنیم تا این موهبت را از ظرفیت اقتصادی به ظرفیت تبدیل کنیم.» این تبدیل به یک تمدن شده است.

دریادار ایرانی با اشاره به حضور ناوگان ارتش در آب های جهان گفت: تا به امروز در تمام تنگه های راهبردی دنیا حضور داشته ایم و تنها در دو تنگه حضور نداشته ایم که یکی از آنهاست. امسال حضور خواهیم داشت و قصد داریم در تنگه ما پاناما حضور داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، استفاده از توانمندی های دریایی را مستلزم توجه ویژه همه پرسنل نیروی دریایی کشور دانست و تاکید کرد: اقدامات انجام شده امروز در نیروی دریایی نیروی زمینی بدون حمایت نیروی دریایی امکان پذیر نخواهد بود. جامعه نخبگانی مبتنی بر شرکت های دانش بنیان و وزارت دفاع است و امروز این ظرفیت در خدمت توسعه کشور است.

وی افزود: ما خیلی زودتر از اروپایی ها کشتی رانی را شروع کردیم و می توان دوباره این تمدن دریایی را احیا کرد. امروز باید حضور نیروی دریایی خود را تقویت کنیم و می توان گفت در حوزه علمی مشکلی برای رشد در این زمینه وجود ندارد، اما بیشتر این ظرفیت در حوزه نظامی استفاده می شود و سایر بخش ها نیز باید در این زمینه تلاش بیشتری کنند. .

دریادار ایرانی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد دریایی قوانین دست و پا گیر وجود دارد، تاکید کرد: این مشکل مشکلاتی را برای دستگاه ها ایجاد کرده است که باید برطرف شود.

وی تصریح کرد: در تمدن نوین اسلامی و اعلام گام دوم انقلاب، سهم و نقش تشکل های دریایی می تواند بسیار موثر و حتی در تاریخ ماندگار شود. برای ساختن ایران بزرگ باید جهاد بزرگی کرد و این موضوعی است که رهبر انقلاب در بیانات گام دوم بر آن تاکید کردند.

دریادار ایرانی بر لزوم استفاده از ظرفیت های دریا برای رسیدن به تمدن نوین ایرانی اسلامی تاکید کرد و افزود: امروز اگر همرزمانم به سواحل قاره آمریکا نزدیک شوند نشانه هایی از اقتدار ایران عزیز را نشان می دهند و ما هستیم. یک ویترین.” راهبرد دریانوردی زیربنای استراتژی کلان ملی است و استراتژی دریایی منطبق بر پیشبرد همه منافع ملی است.

امیر دریادار در بخشی دیگر از سخنان خود توضیح داد: سه فرماندهی اقیانوسی شامل فرماندهی اقیانوس هند، فرماندهی اقیانوس آرام و فرماندهی اقیانوس اطلس را ایجاد کرده ایم. تجهیزاتی که در آینده وارد نیروی دریایی می شود با ماموریت این سه فرماندهی همخوانی دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خاتمه تصریح کرد: نیروی دریایی بازوی حاکمیت کشور در اقیانوس ها است و نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است که عملیات آن بر حوزه های کلان و راهبردی کشور تأثیر می گذارد و اقدامات این نیرو نیز می باشد. موثر در سیاست های کلان ملی .

دیدگاهتان را بنویسید