رزمایش ایوانز با حضور کشورهایی از اقیانوس هند برگزار می شود

ساعت: 11:16
تاریخ ارسال: 11/02/1401
کد خبر: 1923603

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما یک رزمایش 1402 را مدیون ایران هستیم که باید انجام دهیم و این رزمایش با مشارکت کشورهای حاشیه اقیانوس هند انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دریادار شهرام ایرانی فرمانده ناوگان با اشاره به برنامه های آتی این نیرو گفت: دریا نعمتی بی بدیل است که امروز کشور ما در شمال و جنوب و به نوعی در غرب از آن بهره مند است و جمهوری اسلامی ایران از آن بهره مند است. از نظر جغرافیایی و سیاسی است، زیرا در معادلات منطقه ای و جهانی کشوری دریایی به شمار می رود.

فرمانده ناوگان ارتش از برنامه این نیرو برای افزایش و تقویت سکوهای شناور در مناطق سطحی و زیرزمینی خبر داد و افزود: برنامه دیگر ما تداوم حضور در اعماق دریاها و در هر نقطه ای است که منافع مردم در آن جا باشد. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در رتبه اول قرار دارد. ما باید از او محافظت کنیم.

دریادار ایرانی با بیان اینکه ارائه فرهنگ اسلامی ایران مبتنی بر عشق به انسانیت در دستور کار ما است، تصریح کرد: آسان ترین کار ما در عرصه دریایی، به نمایش گذاشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران است. وقتی این نماد را به نمایش می گذارید، اقتدار و قدرت دانش و صنعت خود را نشان می دهید، به خصوص زمانی که حضور شما یک حضور الهام بخش است که با پرخاشگری یا نگاه به پایین همراه نباشد.

فرمانده ناوگان ارتش با اشاره به نقش این نیرو در عرصه دیپلماسی اقتصادی گفت: ما از ابتدای دفاع مقدس در این عرصه حضور داشتیم و این حضور را ادامه خواهیم داد و قطعا در این عرصه حضور خواهیم داشت. آینده زیرا امنیت پایه اصلی توسعه و شکوفایی اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در بحث اقتصاد دریایی، نیروی دریایی باید نقش اصلی را در آن داشته باشد، ادامه داد: امروز اسکورت کشتی های ما در تمامی مناطق اقیانوسی انجام می شود. در حال حاضر بیش از هزار لژیونر به زبان فوتبال داریم که این ماموریت سخت را انجام می دهند و با حضور در مناطق مختلف آرامش خاطر را برای ملوانان و منطقه و جهان فراهم می کنند.

دریادار ارتش با اشاره به حضور ناوگان ارتش در رزمایش ذوالفقار 1401 تاکید کرد: ما با شرکت در رزمایش ها به دنبال ارزیابی خود هستیم و علاوه بر آن به دنبال حضور در میدان نبرد واقعی هستیم که نیروهای جوان ما باید تجربه و آماده شوند البته. ، آموزش ما به ارزیابی تجهیزات ما کمک می کند.

وی افزود: در تمرینات تاکتیک های خود را در تمرینات با توجه به ترکیب حریف و نحوه اتخاذ آرایش متناسب با آن به کار می گیریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه رزمایش ذوالفقار 1401 ارتش اولین های زیادی داشت، تاکید کرد: رزمایش امسال نسبت به رزمایش های گذشته تفاوت های زیادی داشت و با اولین های زیادی همراه بود. و در منطقه موشکی که بیشترین پرتاب به خصوص دوربرد را داشتیم و در منطقه زیرزمینی با بیشترین پرتاب اژدر از زیر زمین و انواع مین ها.

وی ادامه داد: رصد قدرت زیرزمینی ما برای دشمن بسیار سخت است، یعنی برخلاف توان سطحی و موشکی ما چنین دسترسی برای رصد و شناسایی آن ندارند.

دریادار ایرانی با بیان اینکه در رزمایش ذوالفقار 1401 رزمایش های مختلفی انجام داده ایم، اظهار داشت: در زمینه همکاری با سایر نیروها اعم از نیروی زمینی، هوانیروز و پدافند هوایی هستیم و آبی خاکی های بسیار پیچیده را تکرار و تمرین می کنیم. عملیاتی که با ابتکار ابداع شد متعلق به ایرانیان است و همچنین در زمینه پهپادها همه مناطق منطقه رزمایش پهپاد را رصد کردیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ناوگان پهپاد گفت: در ماه های اخیر ناوگانی از پهپادها را به نیروی دریایی اضافه کرده ایم که دارای انواع پهپاد با بردها و قابلیت های مختلف در حوزه های شناسایی، جنگلداری است. ویرانی و نبرد.”

دریادار ایرانی تصریح کرد: برای اولین بار در رزمایش دو ناوگروه در دو اقیانوس مختلف در رزمایش شرکت داشتند که در هر سه حوزه پروازهای زیرزمینی، سطحی و پهپادی که توسط آنها انجام شد ماموریت داشتند. .

فرمانده نیروی زمینی نیروی دریایی ارتش با اشاره به برنامه این نیروها برای برگزاری رزمایش مشترک، تصریح کرد: به زودی رزمایش مشترکی خواهیم داشت که هر ساله با حضور سه کشور ایران، روسیه و چین برگزار می شود. اما امسال سعی می کنیم با حضور کشورهایی که در این زمینه علاقه مند هستند، آن را انجام دهیم.

وی افزود: برای سال 1402 رزمایشی را مدیون ایران هستیم که باید انجام دهیم و این رزمایش با مشارکت کشورهای اقیانوس هند انجام می شود. ما به دنبال این هستیم که بتوانیم یک رزمایش امداد و نجات با کشورهای دریای خزر انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید