هند پس از مرگ ملکه انگلیس طلبکار شد/ هند نور خود را از انگلیس می خواهد


ساعت: 14:15
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896413

الماس کوه نور یکی از معروف ترین الماس های جهان است و این سنگ 105 قیراطی در واقع زیباترین قسمت تاج ملکه انگلیس است که توسط مادرش به او تحویل داده شده است. مردم هند نسبت به رسیدن این الماس به دست انگلیسی ها نگرش بسیار منفی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تایم، الماس کوه نور یکی از معروف ترین الماس های جهان است و این سنگ 105 قیراطی در واقع زیباترین قسمت تاج ملکه انگلیس است که توسط مادرش به او تحویل داده شده است.مردم هند نسبت به این الماس که به دست انگلیسی ها می رسد، نگرش بسیار منفی دارند.

این الماس زمانی بزرگ‌ترین الماس جهان بود و در ابتدا ۱۸۶ قیراط معادل ۳۷٫۲۱ گرم وزن داشت، اما پس از تراش آن در سال ۱۸۵۴ وزن آن به ۱۰۵ قیراط معادل ۲۱ گرم رسید.

این الماس چندین بار بین فرمانروایان و پادشاهان هند، مغول، ایران، افغانستان و انگلیس دست به دست شده است. اگرچه این الماس در زمان نادرشاه توسط هندی ها به ایران داده شد و سپس بین پادشاهان کشورهای مختلف توزیع شد، اما اکنون مردم هند مدعی پس گرفتن آن از انگلیسی ها هستند.

این الماس تا زمانی که نادرشاه زنده بود در ایران بود و پس از مرگ این پادشاه ایرانی از سلطنت خلع شد و ایران را ترک کرد.

تحت عنوان؛ تاریخچه به دست آوردن این الماس به قرن هفدهم میلادی و از قلعه ای باستانی به نام گلکنده در نزدیکی حیدرآباد هند برمی گردد. البته تاریخ دقیق الماس کوه نور مشخص نیست و برخی می گویند که این الماس از کف رودخانه ای خشک در جنوب هند استخراج شده است.

کوه نور دقیقا همان جفت الماس معروف دریا نور است که در حال حاضر در ایران نگهداری می شود و هر دوی این جواهرات از قدیمی ترین الماس های جهان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید