مرگ ملکه برای بریتانیا میلیاردها دلار هزینه خواهد داشت


ساعت: 11:58
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896338

رسانه های بریتانیایی گزارش دادند که هزینه مراسم تشییع جنازه و تاجگذاری پادشاه چارلز سوم، مرگ ملکه همچنان میلیاردها دلار برای بریتانیا هزینه خواهد داشت. قرار است در ماه های آینده تغییرات زیادی در انگلیس ایجاد شود که میلیون ها دلار هزینه در بر خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اکونومیک تایمز؛ در حالی که مردم و دولت بریتانیا تحت فشار شدید اقتصادی هستند، طبق گزارش ها، مراسم تشییع و خاکسپاری ملکه الیزابت و بر تخت نشستن چارلز سوم پادشاه جدید این کشور بیش از 6 میلیارد پوند هزینه دارد.

به گزارش اکونومیک تایمز، پس از مرگ الیزابت دوم، انجام تغییرات لازم هزینه زیادی خواهد داشت. اگرچه هزینه مراسم خاکسپاری ملکه هرگز به طور رسمی اعلام نخواهد شد، اما هزینه تاج گذاری و تشییع ملکه به تنهایی بیش از 6 میلیارد پوند برای ملت بریتانیا هزینه در پی خواهد داشت.

پس از اعلام درگذشت الیزابت دوم، دولت این کشور 10 روز عزای عمومی اعلام کرد. علاوه بر این واقعیت که هزینه مراسم خاکسپاری ملکه میلیاردها پوند است، تأثیرات مرگ وی بر کل سیستم مالی بریتانیا بسیار زیاد خواهد بود.

به گزارش اکونومیک تایمز، در ایام عزای عمومی بسیاری از مشاغل تعطیل خواهند شد. لیگ برتر تمام مسابقات خود را به چند روز آینده موکول کرده و در روز تشییع جنازه تمامی بانک های انگلیس تعطیل و بازار سهام نیز برای دومین بار در دو هفته دیگر تعطیل خواهد بود.

اکونومیک تایمز همچنین اضافه کرد که علاوه بر هزینه های جشن، تشییع جنازه و تاجگذاری پادشاه چارلز سوم، مرگ ملکه همچنان میلیاردها دلار برای بریتانیا هزینه خواهد داشت. قرار است در ماه های آینده تغییرات زیادی در انگلیس ایجاد شود که میلیون ها دلار هزینه در بر خواهد داشت.

جمع آوری لوازم جانبی با تصویر ملکه و چاپ اپلیکشین های جدید با تصویر چارلز سوم، و همچنین تعویض پاسپورت، مهر و لباس پلیس، از دیگر تغییرات پرهزینه ای است که توسط اکونومیک تایمز ذکر شده است.

لیز تراس، نخست وزیر جدید انگلیس که هفته گذشته با رای اعضای حزب محافظه کار و تایید ملکه الیزابت رسما سکان نخست وزیری این کشور را در دست گرفت، پس از انتخاب ملکه الیزابت در سخنرانی خود اعلام کرد که «بحران ظهور هزینه زندگی مردم بریتانیا در اولویت برنامه های وی قرار دارد و همچنین ظرف یک هفته طرحی جامع برای مقابله با افزایش هزینه قبوض انرژی (گاز و برق) و تضمین تامین ذخایر سوخت آینده ارائه خواهد کرد. “.

عصر پنجشنبه گذشته کاخ باکینگهام در بیانیه ای از مرگ الیزابت دوم ملکه انگلیس در سن 96 سالگی خبر داد. با پایان یافتن سلطنت 70 ساله الیزابت دوم، شاهزاده چارلز 73 ساله، پسر ارشد ملکه انگلیس، بلافاصله پس از مرگ مادرش به عنوان پادشاه انگلیس معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید