ترامپ: بایدن می خواهد میلیاردها دلار به ایران برای احیای برجام بدهد

ترامپ: بایدن می خواهد میلیاردها دلار به ایران برای احیای برجام بدهد

روز جدید رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا در سخنرانی خود در یک گردهمایی میان دوره ای در پنسیلوانیا گفت: ایران به توافق هسته ای نیاز مبرم داشت و اگر من رئیس جمهور بودم، او یک هفته بعد به توافق می رسید. اما اکنون دولت بایدن می خواهد میلیاردها دلار به آنها بدهد تا برجام را احیا کنند. دلار بدهید و جمهوری اسلامی در مدت کوتاهی به سلاح هسته ای دست پیدا می کند.

ترامپ پیش از بایدن با اشاره به سخنرانی اخیر بایدن که وی را تهدیدی برای دموکراسی آمریکایی توصیف کرد، گفت: جو بایدن این هفته به فیلادلفیا آمد و خشن ترین، نفرت انگیزترین و تفرقه انگیزترین سخنرانی یک رئیس جمهور آمریکا را ایراد کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: بایدن به 75 میلیون شهروند و شاید به طور دقیق تر به 75 تا 150 میلیون نفر توهین کرده و آن را تهدیدی برای دموکراسی و دشمنان ملت دانست. شما دشمن ملت هستید». جو بایدن روز پنجشنبه، اول سپتامبر، طی یک سخنرانی در فیلادلفیا، ترامپ و حامیانش را به «افراط گرایی» متهم کرد و از شهروندان آمریکایی خواست در انتخابات میان دوره ای، «افراط گرایی را رد کنند».
رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا نیز روند وقایع در این کشور را غیرعادی توصیف کرد و گفت: حزب جمهوری خواه تحت سلطه ترامپ و حامیانش است. جو بایدن این وضعیت را تهدیدی برای ایالات متحده آمریکا خواند.

اما دونالد ترامپ در جریان سخنرانی خود در پنسیلوانیا، یورش ماموران اف بی آی به خانه شخصی وی در فلوریدا را “یک اتفاق شرم آور و بی سابقه در تاریخ ایالات متحده” توصیف کرد و گفت: “آنها می گویند به دنبال اسنادی هستند که درست طبقه بندی نشده است بعد می آیند همان اسناد را روی زمین می اندازند و از آنها عکس می گیرند. آنها وانمود می کنند که من اسناد را روی زمین انداختم.»

ترامپ افزود: اقدام پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در استراحتگاه وی در مارالاگو مانند رفتار یک کشور جهان سوم است. تمام دنیا تماشا می کنند و شوکه می شوند. رهبران بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی گفته اند که می توانید تصور کنید اگر چنین کاری در کشور ما انجام شود، آمریکا در مورد ما چه می گوید. وی افزود: آنها کمد لباس، کشوها و سایر وسایل بانوی اول را به بهانه های واهی تفتیش کردند و حتی اتاق پسر 16 ساله ام را به طرز زشتی تفتیش کردند و به هر چیزی که دست زدند وضعیت بسیار بدی داشت. «آنها آن را متفاوت از آنچه بود رها کردند. ترامپ اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری را «هیولاهای شیطانی» خواند که توسط چپ رادیکال کنترل می‌شوند. ترامپ گفت: ما مانند کشور جهان سومی هستیم. ما از خود در برابر تلاش های دروغین مخالفان دموکراتیک خود دفاع خواهیم کرد.

وی با اعلام اینکه بایدن دشمن واقعی دولت آمریکاست، گفت: بایدن معتقد است که شعار ما “آمریکا را دوباره بزرگ کنیم” (MAGA) امنیت کشور ما را تهدید می کند. اما این چپ های افراطی هستند که به عنوان تهدیدی برای آمریکا تلقی می شوند. ما از گفتن حقیقت دست برنخواهیم داشت و تمام تلاش ها برای ساکت کردن ما شکست خواهد خورد. ترامپ با تکرار آخرین شعار تبلیغاتی خود گفت: مخالفان ما از اف بی آی [برای پیشبرد اهدافشان] در تمام تلاش هایشان برای ترساندن ما شکست خواهند خورد. ما آمریکا را دوباره بزرگ خواهیم کرد. وی همچنین افزود: دموکرات ها داستان های جعلی از جمله پیروزی من در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با حمایت روسیه ساختند.

محبوبیت جو بایدن قبل از انتخابات میان دوره ای مجلس نمایندگان آمریکا به شدت کاهش یافت. جمهوری خواهان حزب دموکرات را به استفاده از پرونده های ترامپ برای دستکاری افکار عمومی در انتخابات آتی متهم می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید