نیروی دریایی برای ارتقای دیپلماسی دریایی با کشورهای حاشیه خزر


ساعت: 11:00
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840800

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به فعالیت های نیروی دریایی ارتش گفت: این نیروها باید رزمایش های مشترکی را در زمینه های مختلف انجام دهند و روابط دیپلماتیک دریایی را با کشورهای همسایه در دریای خزر گسترش دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرلشکر سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز دوشنبه (دوم خرداد) در نشست تخصصی بررسی ماموریت های دریایی در دانشگاه دفاع ملی گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش به ایران افتخار می کند و عاملی تعمیق بخش در جهت مسائل راهبردی دفاعی و امنیتی است.

وی گفت: به عنوان ناوگان راهبردی در مناطق جغرافیایی سیاسی اقیانوس هند و دریای عمان باید رزمایش مشترک و در دریای خزر با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع انجام دهید. . گسترش روابط دیپلماسی دریایی با کشورهای همسایه؛ ما همچنین باید روابط دریایی و تمرینات ترکیبی خود را با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و عمان افزایش دهیم.

وی ادامه داد: باید استراتژی تهدیدات آتی علیه کشور را بشناسیم و برای تهدیدات آتی که احتمالاً جنگ ترکیبی دریایی و هوایی است، آماده باشیم و برای هر تهدید ترکیبی آماده باشیم.

صفوی گفت: ما 2700 کیلومتر مرز ساحلی داریم اما کشور ما هنوز راهبرد اقتصاد دریایی را جدی نگرفته است که نیروی دریایی ارتش بتواند در آن کمک زیادی کند. همچنین باید همکاری و هماهنگی نیروی دریایی ارتش را با سایر نیروهای ارتش و نیروی دریایی و هوانیروز سپاه گسترش دهید.

رئیس موسسه تحقیقات و آموزش جهان پدافند با تاکید بر لزوم گسترش سواحل مکران گفت: سواحل مکران بیش از یک میلیون نفر را در خود جای داده و دروازه اقتصادی کشور باشد.

وی افزود: نیروی دریایی باید به دولت کمک کند تا سواحل مکران را گسترش دهد. چرا که با استفاده از ظرفیت این سواحل می توان استان های سیستان و بلوچستان را احیا کرد. نیروی دریایی همچنین باید به دولت کمک کند تا کریدور شمال – جنوب را تکمیل کند.

صفوی همچنین تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش باید توجه ویژه ای به استفاده از زیردریایی ها، پهپادها و ماهواره ها داشته باشد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید