سفر به قطر گامی در جهت احیای روابط با کشورهای منطقه / قطر می تواند میان ما و کشورهای منطقه میانجیگری کند


ساعت: 11:21
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810710

امید علی اسدی سفر رئیس جمهور به قطر را فرصتی مغتنم برای دو کشور دانست و گفت: قطر می تواند میانجی خوبی در بهبود روابط ایران با سایر کشورهای منطقه باشد.

به دعوت امیر قطر، رئیس جمهور ایران در خصوص موضوعات مختلف از انرژی گرفته تا اقتصاد با محوریت افزایش همکاری های تجاری و اقتصادی با کشورهای منطقه و توسعه روابط با همسایگان قطر گفتگو کرد.
این سفر به قطر به عنوان همسایه ایران و یک کشور مسلمان می تواند به نفع هر دو کشور از جمله اقتصاد بزرگ ایران باشد.


امید علی اسدی کارشناس روابط بین الملل در گفت و گو با خبرنگار ما در تحلیل سفر رئیس جمهور به قطر گفت: سفر رئیس جمهور به قطر در دستور کار راهبرد جدید دولت سیزدهم برای تقویت سیاست همسایگی است.

وی با بیان اینکه در محاصره جهانی و روابط بین الملل کشورها باید با هژمونی و قدرت برتر متحد شوند تا بقای خود را ادامه دهند، افزود: چرا که عربستان قطر را یکی از استان های خود می داند و دائما به روابط این دو بدبین است. کشورهای غالب هستند، این کشور کوچک از نظر ایدئولوژیک با اخوان المسلمین که مخالف دولت وهابی آل سعود است، مرتبط است.

وی افزود: قطر کشوری کوچک و کم جمعیت است، اما در حوزه مسائل ایدئولوژیک غرب آسیا کشوری بسیار غنی و تاثیرگذار است و از آنجایی که با ایران نقاط مشترک دارد، می‌تواند برای ساخت آن با آن کشور همکاری کند. راحت تر. .

این کارشناس روابط بین الملل با بیان اینکه قطر ایران را پشتوانه ای قوی، قابل اعتماد و قابل اعتماد می داند، ادامه داد: قطر روابط پشت پرده خوبی با همه نیروهای موجود به ویژه ایران اسلامی دارد.

وی با تاکید بر اینکه حضور رئیس جمهور فرصت مغتنمی برای هر دو طرف است، اذعان داشت: این سیاست دولت سیزدهم است که چالش و دوستی را با درایت و مصلحت حل کند.

به گفته اسد، قطر می تواند روابط ایران را با برخی کشورها تقویت کند و منافع ملی ما را تامین کند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید