اصلاح شبکه توزیع گامی بزرگ در جهت امنیت معیشتی / سیستم میانجیگری و اقتصاد خانگی شبکه مافیایی است.

ساعت: 13:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۱
کد خبر: 1802239

فشار بازار بر شبکه انتشار و نظارت مردم را عذاب می دهد.

در سال های اخیر به دلیل نبود سیاست راهبردی در حوزه اقتصاد، بیشترین فشار بر مردم کشورمان از همین ویرانی اقتصادی وارد شد که بخش قابل توجهی از کاستی های دولت در نظام توزیع بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ اقتصاددانان معتقدند؛ مهمترین اقدامات منجر به آزادسازی بازار کالا، تمرکز مدیریت در دو بخش عرضه کالا (از طریق تولید و واردات) و زنجیره توزیع با نظارت مستمر در سطح بازار است. در این صورت تعیین قیمت مصوب دولتی برای کالاهای اساسی منطقی و قابل اجرا به نظر می رسد.

در سال های اخیر به دلیل نبود سیاست راهبردی در حوزه اقتصاد، بیشترین فشار بر مردم کشورمان از همین ویرانی اقتصادی وارد شد که بخش قابل توجهی از کاستی های دولت در نظام توزیع بود.

با وجود تمام تلاش‌های دولت سیزدهم، هنوز مشکلات جدی در حوزه اقتصادی وجود دارد. درست است که دولت در سخت ترین شرایط اقتصادی پس از انقلاب کشور را در دست می گیرد، اما مردم منتظر اقدامات عاجل هستند و تا نتیجه تصمیمات و اقدامات کارکنان دولت به مردم نرسد موجب رضایت اجتماعی نمی شوند. هرچند دولت در این راستا گام هایی برداشته است، اما ناکافی بودن این اقدامات از آنجا آشکار می شود که همچنان «توزیع» یکی از معضلات مردم در سراسر کشور است. مردم اغلب یک محصول را با قیمت های متفاوت در یک محله و در دو مغازه نزدیک خریداری می کنند.
اقتصاد مهمترین مرکز تخریب است
مهمترین اقدام دولت در تنظیم بازار کالاهای اساسی، تمرکز مدیریت در دو بخش عرضه کالا (از طریق تولید و واردات) و زنجیره توزیع همراه با نظارت مستمر در سطح بازار است. این در حالی است که قیمت های اعلام شده از سوی دولت در تمامی مراکز خرید رعایت نمی شود و سیاست ثبات قیمت ها با تامین کالا به میزان مورد نیاز کشور و نظارت دقیق و مستمر بر مراکز خرید موثر خواهد بود.

e3b7080f 2b96 4385 b1f3 74ea0935980f خبر خاکستری
بیماری شدید در بازار ملی و شبکه توزیع

محبوبه اثنی عشری که خود را یک زن خانه دار می داند، گرانی های مکرر اجناس در مغازه های مختلف را نوعی بی نظمی و اغراق در سیستم توزیع و نظارت می داند و می گوید: ربطی به کمبود نیرو و ضعف قدرت خرید ندارد.
وی با افشای فساد در شبکه توزیع و ایجاد نارضایتی در بین مردم، گفت: اگر دولت برای تامین کالاهای مورد نیاز جامعه تلاش کند، تا زمانی که سیستم توزیع را از شبکه مافیایی پاک نکند، نارضایتی مردم بیشتر خواهد شد. برخورد با مفسدان و مفسدان که برای چند روز خوشی دنیوی بر خون شهدا پا می گذارند و آشکارا از جیب مردم می دزدند و پایه های فساد آنان را محکم می کنند تا از هیچ نصیحتی نترسند بر عهده آقای رئیسی است. و تهدید و مردم را به شیشه زدند و سرشان را بریدند.
مهماندار بیماری سیستم توزیع را دلیل ناکارآمدی دولت عنوان کرد و افزود: اگر زنجیره تولید، عرضه و توزیع به طور کامل توسط دولت به نفع جامعه مدیریت نشود، این وضعیت همچنان پابرجاست که با وجود تلاش دولت، مردم. همچنان اگر دولت برای رسیدگی به این موضوع اقدام عاجل نکند، مردم ناکارآمدی دولت آقای رئیسی را مقصر می دانند.
66652cab 624f 463d ab73 c0e99aeaf9fa خبر خاکستری
تامین و توزیع نیاز به مدیریت واحد دارد

محمد محبر معاون اول رئیس جمهور روز 23 آذرماه در جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور وزرای کشور، جهاد کشاورزی، دادگستری، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و اقتصاد شرکت کرد. رئیس شورای اطلاع رسانی دولت بازار کالاهای اساسی تاکید شد: فرآیند و زنجیره تامین و توزیع کالاهای اساسی از مبدأ کنترل و کالا باید به وفور با قیمت مصوب در مراکز رسمی توزیع شود.
این مخبر همچنین ارائه برخی کالاهای اساسی به صورت آنلاین به مردم را اقدامی بسیار مناسب و ارزشمند برای تنظیم بازار و اطمینان مصرف کنندگان می داند و می گوید: مردم همچنان به تهیه آنلاین کالاهای اساسی با قیمت مصوب و در صورت امکان به فروش و توزیع اقدام کنند. . برخی کالاهای دیگر نیز به این سامانه اضافه خواهد شد.»
فروش اینترنتی راه حلی موثر اما ناکافی در سیستم توزیع
یکی از خواسته های همیشگی مردم برای تامین مایحتاج روزانه خود علاوه بر نظارت بر قیمت ها، دسترسی آسان به کالاهای مورد نیاز است.
شیرین حاج احمدی بانوی خانه دار گفت: یکی از دغدغه های مهم مردم به ویژه خانم های خانه دار که در طول روز مشغول کارهای خانه و فرزندان هستند و فرصت کمتری برای خرید از بازار دارند، امکان خرید اینترنتی از اینترنت است. فروشگاه “با قیمت مناسب.”
وی افزود: در حال حاضر این امکان وجود دارد اما نه با قیمت های مصوب، متاسفانه تقریباً هیچ یک از فروشگاه های اینترنتی کالاهای اساسی مصرفی مانند برنج، روغن، مرغ و تخم مرغ را با قیمت های مصوب دولت توزیع نمی کنند.
گلم حسین ساداتی از مسئولان بازار گفت: اخباری که از سوی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی ارائه شده بسیار امیدوارکننده است.
a2239235 97aa 4ab0 95c5 6a061aa88c5e خبر خاکستری
وی گفت: مردم نیز می توانند در نظارت بر این شیوه انتشار به دولت کمک کنند و تخلفات در این زمینه را به دستگاه های ذیربط گزارش کنند که امیدواریم با تلاش دولت و حمایت مردم روزهای خوبی برای کشورمان رقم بخورد.
لزوم تداوم و گسترش توزیع اینترنت

بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی، توزیع هوشمند کلیه کالاهای اساسی اعم از مرغ و تخم مرغ به میزان مناسب در میادین توزیع می شود.
این وزارتخانه اعلام کرد؛ بازرسی هوشمند در تهران و شهرهای مختلف کشور آغاز شده و کالاهای اساسی را به صورت رایگان درب منزل مردم تحویل می دهد. همچنین کالاهای اساسی را مستقیماً از محل تولید و مزرعه از طریق روستای بازار و سایر اپلیکیشن ها به دست مصرف کننده می رسانیم.
عمده کالاها شامل شکر، روغن، برنج، مرغ است که با قیمت های مصوب سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و صنعت، معدن و تجارت اعلام می شود.
توزیع اینترنتی کالا در برخی استان ها آغاز شده و سامانه ای برای اجرای این طرح راه اندازی شده است. این در حالی است که در برخی استان ها زیرساخت های اعمال این روش در توزیع کالاهای اساسی هنوز فراهم نیست.
نکته حائز اهمیت در این زمینه کیفیت بهتر توزیع اینترنتی کالاها و همچنین نظارت دقیق بر قیمت، محل قرارگیری کالا و بررسی و نظارت بر کیفیت کالا و قیمت آنها می باشد. اکنون با کاهش توزیع اینترنتی و رایگان نبودن توزیع در برخی موارد، مردم نگران تعطیلی فروش اینترنتی هستند که نیاز به اطلاع رسانی مجدد کامل از فروش اینترنتی دارد.
لزوم استفاده از ظرفیت بسیج برای مدیریت بازار
به نظر می رسد دولت با تلاش برای تولید و تامین مایحتاج مردم باید از همه فرصت های موجود کشور برای توزیع آسان و ارزان بین مردم استفاده کند.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان علاوه بر تامین کالاهای مورد نیاز مردم با افزایش تولید و واردات، به منظور تقویت کنترل بر قیمت کالاها در بازار اخیرا اعلام کرد: نیروهای بسیج همیشه وارد شدند. میدان و با کمک بازرسان خود زمینه را برای تقویت نظارت بر متخلفان فراهم کرد.
عباس تابش معاون وزیر صمت با اشاره به مجوز ماده 52 قانون نظام صنفی برای استفاده از نیروهای معتمد در بازرسی، در خصوص همکاری این نیروها افزود: این افراد پاسخگو خواهند بود و بازرسان صنایع استان، سازمان‌های معدن و تجارت نیز به تعهدات قبلی خود در قبال این افراد عمل خواهند کرد.»
وی در خصوص واگذاری بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی و فرآورده های دامی به وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید با کارشناسان جهاد کشاورزی همکاری کنند. بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کلیه اقلام اعم از محصولات کشاورزی و مواد غذایی بر عهده سازمان حمایت و سازمان های صامت خواهد بود.»
آغاز کنترل و نظارت بر بازار جهانی
در همین راستا چندی پیش مانور ملی کنترل و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی با دستور وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد و این طرح در قالب گشت های روزانه اجرا می شود.

در ابتدای این طرح تیم های گشتی با همکاری نیروهای بسیج در قالب چند خودرو و با حضور وزیر جهاد کشاورزی از بازار حکیمیه تهران به شهرستان اعزام شدند.

وزیر جهاد کشاورزی علاوه بر تهران مراکز استان های کشور را موظف به نظارت و کنترل بازار کرد و تاکید کرد که این نظارت ها باید با دقت انجام شود.

f91fe7bd e934 4035 b888 63ee4690f663 خبر خاکستری

ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید این بازرسی و نظارت را با راه اندازی گشت های ویژه و روزانه انجام دهد که با همکاری بسیج و وزارت صمت انجام می شود.
برای بازرسی خوب و نظم در بازار باید از روش های هوشمند در توزیع، ساماندهی و نظارت استفاده کنیم که از فعالیت های غذایی حمایت می کنند.
ساداتی نژاد تاکید کرد: فرماندهی واحد نظم بهتر و مطلوب تری را برای شهروندان تضمین می کند. با توجه به اینکه غذا و کشاورزی مصرف روزانه مردم است، باید نظارت و نظارت روزانه صورت گیرد. بنابراین پایگاه امنیت غذایی به صورت روزانه فعالیت می کند.
بازاریابی هوشمند محصولات کشاورزی با 350 تن کالای اساسی در تهران آغاز شد و این فرآیند توزیع در کرج، اصفهان، خراسان رضوی و یزد نیز آغاز شد.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: همه جوانانی که در حوزه پلتفرم های هوشمند فعالیت می کنند باید با سازمان مرکزی تعاون روستایی همکاری کنند تا بازاریابی مستقیم از مزرعه به مغازه به خوبی انجام شود و مشکلی برای سرمایه گذاری دام و تحویل دام نداشته باشیم. تولید کافی».
دولت باید در تامین و توزیع کالاهای اساسی جدیت بیشتری داشته باشد
همه مردم گرانی را با گوشت و گوشت خود احساس کرده اند و تنها راه چاره استفاده از ظرفیت نظارت و بازرسی مردم و افزایش تولید است.

تدبیر دولت برای استفاده از ظرفیت بسیج مردمی باعث می شود مردم روی این موضوع بمانند و در حل مشکلات کشور از دولت پیروی کنند.
عسگر اسفندیاری یکی از تاجران کالا گفت: کشور ما واقعاً مشکلی در تامین محصولات کشاورزی و مایحتاج روزانه مردم ندارد و از بی تدبیری برخی مسئولان در سال های اخیر رنج برده ایم. در صورتی که دولت در سال های اخیر کار خود را به درستی انجام دهد. تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کار خواهند کرد.» و دست سودجویان و دلالان قطع خواهد شد.

وی راه رسیدن به توزیع عادلانه و مسالمت آمیز را استفاده از ظرفیت مردم می داند و می افزاید: دست به دامان مصرف کنندگان شوید زیرا کمبود کالاهای اساسی نداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید