توزیع بیش از 173 هزار بسته معیشتی در سیستان و بلوچستان / حمایت از سیل زدگان از طریق توزیع لوازم خانگی

ساعت: 12:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804774

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: با اجرای 6 مرحله رزمایش یاری مومنان، بیش از 173 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان سیستان و بلوچستان توزیع شد.

به گزارش راه دانا به نقل از عصر هامون، علیرضا راشکی مدیرکل ستاد اجرایی استان در نشست خبری گفت: 1500 بسته معیشتی بین نیازمندان و مبتلایان به بیماری های قلبی عروقی توزیع کرد.

وی افزود: توزیع 51 هزار بسته لوازم التحریر، 84 سری جهیزیه بین جوانان، برگزاری 12 اردوی جهادی پزشکی و دندانپزشکی، آبرسانی سیار به 40 روستا، اهدای 250 ویلچر به معلولان و تجهیز 15 مدرسه به دسترسی از طریق دوره های برنامه ریزی شده آبا از جمله اقدامات ستاد اجرای فرمان امام راحله در تمام نقاط استان است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به بارندگی های سیل آسا در جنوب استان به ویژه شهرستان های کنارک، دشتری و دلگان که موجب آبگرفتگی منازل نیز شد، ستاد اجرایی هزار سری لوازم خانگی بین خانوارهای این مناطق توزیع کرد.

وی افزود: این لوازم خانگی با 150 میلیارد ریال وام شامل یخچال، فرش، اجاق گاز، ظروف تفلون و پتو است که بر اساس شناسایی انجام شده توسط کارگروه های اردوی جهادی و نیاز خانواده ها توزیع شد.

مدیرکل ستاد اجرایی استان به توزیع وسایل گرمایشی بین خانواده های نیازمند استان اشاره کرد و اذعان داشت: خانواده های پویش احسان آسیب دیده از سیل.

به گفته وی، در اولین لحظات وقوع سیل، تعدادی اقلام از جمله بخاری برقی، 800 تخته پتو، بسته های زندگی و 4000 بطری آب معدنی و 1600 لوازم برقی آسیب دیده در این شهرستان بین آسیب دیدگان سیل توزیع شد. سیل تعمیر می شوند.

وی اذعان داشت: در راستای کمک به سیل زدگان، قالیشویی رایگان در یکی از مدارس کنارک به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) راه اندازی و 10 هزار متر ایزوگام برای پشت بام دشت های سیلابی خریداری و کنارک نیز انجام شد. به طوری که 1000 راس دام برای جبران خسارت خریداری و در اختیار کشاورزان این شهرستان قرار می گیرد.

راشکی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای طرح جمع آوری آب های سطحی کنارک که توسط مشاور تهیه شده و همچنین طرح جمع آوری سیلاب روستای چابهار کمک مالی خواهد کرد.

وی گفت: این ستاد با توجه به وقوع سیل در هنگام سیل و ایجاد خسارت، به بیمارستان کنارک در زمینه تجهیزات جدید بیمارستانی کمک مالی می کند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر این، ستاد برای تعمیر سدها و سدهای آبگرفته جنوب استان که در یک ماه در اثر سیل تخریب شده بود، یک دستگاه بلدوزر استخدام کرده است.
وی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) 300 میلیارد ریال برای جبران خسارت سیل در جنوب سیستان و بلوچستان هزینه می کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) دارای 175 مدرسه مصوب در سیستان و بلوچستان است که تاکنون 133 مدرسه را تامین کرده و 42 مدرسه دیگر نیز در دست ساخت است.

راشکی افزود: 40 تن گوشت قرمز امسال توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بین نیازمندان سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

وی گفت: تفاهم نامه 6600 میلیارد تنی در سال 96 بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و استاندار این استان در زمینه توانمندسازی اقتصادی، اجرای طرح های بزرگ اقتصادی، اجرای طرح های دانش بنیان، اجرای طرح های عمرانی، سرمایه گذاری در بخش معدن و در بخش اجتماعی منعقد شد.

وی تصریح کرد: در حوزه توانمندسازی اقتصادی تاکنون 12 هزار طرح برای ایجاد اشتغال خرد در سیستان و بلوچستان با الگوی مشاغل داخلی با یک میلیارد و 225 میلیون تن تجهیزات اجرا شده است.

راشکی ادامه داد: هفت طرح کوچک و متوسط ​​را برای سمینارها در سیستان و بلوچستان در نظر داریم و 200 طرح نیز در دست اجراست.

وی بیان کرد: طرح اقتصادی و صنعتی پرورش شترمرغ در سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با 20 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

مدیرکل اجرایی امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان از سرمایه گذاری در زمینه گیاهان دارویی، دامی و میوه های گرمسیری که توسط جهادکشاورزی در این کارخانه معرفی شده است، گفت.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه دانش بنیان رویدادهای متعددی برگزار کرده و هفت میلیارد تن در این زمینه هزینه کرده است.

راشکی افزود: مرکز دانش بنیان نوآوری کسب و کار در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حال راه اندازی است که شعبه دیگر آن در تهران است.

وی بیان کرد: ساخت 2 دستگاه پل، تعمیر 200 منزل شهید، ساخت 43 مدرسه با 132 کلاس درس، ساخت 2 مدرسه در مناطق سیل زده دشتیاری، ساخت 210 خانه برای خانواده های دارای 2 معلول و بیشتر با پیشرفت 67 درصدی تکمیل ساختمان مهدکودک و کودک با 2 میلیارد تن اعتبار و مشارکت در ساخت 808 واحد مسکونی طرح ملی اقدام مسکن توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید