سپاه و بسیج برای کار سیل زدگان سیستان و بلوچستان / 300 جهادگر در مناطق سیل زده در آماده باش هستند


ساعت: 09:32
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885761

حضور بیش از 35 گروه جهادی بالغ بر 300 جهادگر در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان از آلام مردم کاسته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، یک روز برای کارهای ساختمانی به مناطق متروکه می روند و روز دیگر در گرمای شدید تابستان به مردم آن مناطق خدمت می کنند و سخت ترین کارها را بر عهده می گیرند و برای تحقق این امر. ماموریت، آنها از هیچ هزینه ای دریغ نمی کنند.

با توجه به بارندگی های اخیر به دلیل فعالیت سامانه موسمی در سیستان و بلوچستان و آبگرفتگی برخی منازل، معابر و مسدود شدن شریان های اصلی و فرعی گروه های جهادی در کنار سایر دستگاه های خدماتی و پشتیبانی، آتش سوزی شد. بخش آماده و آماده است.

یکی از محل‌های حضور گروه‌های جهادی سلمان سیستان و ارتش بلوچستان، حاشیه شهرها و روستاهای آسیب‌دیده از باران بود.

از ابتدای وقوع سیل در مناطق سیل زده استان، جهادگران در هر سن و سالی آستین بالا زدند و پا به میدان گذاشتند تا آلام مردم را تسکین دهند و با ایجاد روحیه در بین مردم خدمات رسانی کنند تا نشان دهند سیل -مردم آسیب دیده استان تنها نبودند.

از تخلیه آب از خانه ها گرفته تا پختن غذا و ایجاد سیل بند

غلامرضا ملایی مسئول بسیج سازندگی استان سلمان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه بسیج در همه عرصه ها و بحران ها در کنار مردم حضور دارد اظهار داشت: با شروع سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان گروه های جهادی در کنار مردم هستند. در کنار سایر سازمان های بشردوستانه و خدمات رسان در قالب اورژانس آتش نشانی وارد صحنه شده و به سیل زدگان کمک رسانی کردند.

وی افزود: روز گذشته با توجه به تقویت سامانه بارشی موسمی مجمع جهادگران استان به سرعت تشکیل جلسه داد و شورای جهادی شهرستان زاهدان، تمامی گروه های جهادی، فرماندهی ناحیه زاهدان، پایگاه های بسیج و حوزه های مقاومت در محل حاضر شدند. میدان بودند و تمام تلاش خود را کردند

این مسئول ادامه داد: بیش از 35 گروه جهادی بیش از 300 نفر در میدان اعلام آمادگی کردند و نسبت به پاکسازی گل و لای معابر، تخلیه آب منازل، کمک به چوپانان، توزیع سبد معیشتی و فرسودگی اقدام کردند. پارچه و آنها را تراشیدند

وی افزود: توزیع نایلون و پخت غذای گرم از دیگر اقدامات مهمی است که روز گذشته توسط گروه های جهادی در دستور کار قرار گرفت. در این زمینه نزدیک به 4000 وعده غذای گرم توسط گروه های جهادی تهیه و در مناطق حاشیه شهر و محله های سیل زده که حدود 10 منطقه در شهر زاهدان بودند توزیع شد.

به گفته ملای; به طور هم افزایی، جهادگران تا اواخر وقت صبح امروز مشغول تخلیه آب بودند و این خدمات رسانی تا پایان خروج سامانه بارشی از استان ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید