سیل در جنوب سیستان و بلوچستان ادامه دارد/ کمک های هوایی مهم ترین نیاز مردم دلگان است/ گروه های جهادی برای کمک به سیل زدگان

ساعت: 18:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801961

اما محمد بامری رئیس مدیریت بحران و فرماندار دلگان گفت: امدادرسانی به سیل زدگان دلگان نیازمند کمک های هوایی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ با کارکرد سامانه جدید بارشی سیستان و بلوچستان در 26 دی ماه علاوه بر طغیان رودخانه های محلی، مسدود شدن محورهای ارتباطی و آبگرفتگی معابر، چندین شهر و روستا. به خصوص در منطقه جنوب آب و برق قطع شد.

از زمان بارش های سیل آسا گروه های جهادی همراه با امکانات خدماتی در منطقه حضور یافته و خدمات رسانی را آغاز کرده اند.

در این راستا 12 گروه جهادی بسیج سازندگی سپاه با کمک مرکز بهداشت شهرستان دلگان هزار پرس غذای گرم، هزار نان، 600 بطری آب معدنی و مقداری برای کمک به مردم مناطق سیل زده توزیع کردند. قوطی در میان مردم مناطق سیل زده .

باران آب، برق را قطع کرد و راه ها را مسدود کرد

اما محمد بامری رئیس ستاد مدیریت بحران و فرماندار دلگان گفت: مناطق سیل زده دلگان نیاز به کمک هوایی دارند. ، محور گلمرتی به ایرانشهر، محور گلمورتی به بزمان، محور گلمورتی به هودیان و محور چاگردک به اسلام آباد به طور کامل مسدود است. آنها مسدود شده اند.

این کارمند ادامه داد: در ساعات اولیه وقوع سیل و بارندگی برق هزار و 500 مشترک در سطح شهر قطع شد که با تلاش کنترل برق شهرک برق توسط یک حلقه چاه کیچی قطع شد.

وی افزود: با توجه به گرفتگی زنبورها، در حال حاضر مهم ترین نیاز مردم در مناطق سیل زده این شهرستان، امداد هوایی و اقلام کمکی از جمله خوراک، پوشاک و مواد غذایی است.

توزیع بسته های معیشتی برای سیل زدگان توسط ایرانیان مقیم خارج از کشور و موسسات خیریه

سلیمی رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با اشاره به ارائه خدمات این سازمان پس از وقوع سیل در جنوب و جنوب شرق کشور برای اسکان اضطراری و توزیع سبد غذایی گفت: سازمان داوطلبان هلال احمر با مشارکت داوطلبان، مشارکت مردمی و خیریه آنها به عنوان حامی سازمان امداد و نجات به آسیب دیدگان کمک کردند.

وی افزود: در همین راستا با مشارکت ایرانیان خارج از کشور و با همکاری خیریه نیک گامن جمشید در تهران 1200 سبد غذایی تهیه و برای توزیع در مناطق سیل زده کنارک ارسال می شود.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با اشاره به ورود افغان ها و آماده سازی کمپ های اسکان هلال احمر گفت: 2480 سبد غذایی یک ماهه سازمان امداد و نجات بین خانواده های پنج نفره توزیع می شود که ارزش هر یک از این سبدهاست. یک میلیون و صد هزار تن.

اکثر روستاهای سیل زده جنوب استان سیستان و بلوچستان زیرساخت مناسبی ندارند.

اسماعیل حسین زهی نیز در ادامه مشاهدات خود از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان در جمع اهالی شهرستان دلگان با اشاره به اینکه دکتر کلیباف رئیس ویژه مجلس و اعضای کمیته عمران به مردم در این روستاها هستند، متاسفانه در بازدید از مناطق سیل زده جنوب استان اکثر روستاهای آسیب دیده زیرساخت مناسبی نداشتند که نیاز به بررسی دارد.

نماینده مجلس منطقه همچنین با تشکر از اقدامات دستگاه های اجرایی و خدماتی استان در جریان سیل اخیر، افزود: بومی سازی روستاهای آسیب پذیر با تعامل بنیاد مسکن استان و دستگاه های اجرایی انجام می شود. شهرهای مربوطه. .

نایب رئیس کمیسیون اتباع مجلس در پایان این بازدید گفت: با همکاری مجمع نمایندگان استان تلاش خواهیم کرد تا مصوبات مناسبی برای جبران خسارت سیل در جنوب استان داشته باشیم. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید