فعالیت 1350 گروه جهادی آتش نشانی موجود در چهارمحال و بختیاری / بیش از 1300 گروه به عنوان اطلس گروه های جهادی در کشور ثبت شده است.

ساعت: 13:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799164

هوشنگ فولادی گفت: بسیج سازندگی سپاه در استان چهارمحال و بختیاری با بیش از 1300 گروه جهادی فعال است که از این تعداد بیش از 1300 گروه به عنوان اطلس گروه های جهادی در کشور ثبت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ هوشنگ فولادی رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان در نشست نمایندگان گروه های جهادی با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در سال 1399 و شش ماهه اول سال 1400 جهادگران. گروه هایی در استان مناطق محروم داشتیم.

وی افزود: در بحث کرونا روزانه بیش از 25 هزار و 400 نفر داشتیم. همچنین گروه های جهادی را به صورت جداگانه به مناطق محروم برای پزشکی، دامپزشکی، کشاورزی، وکلا و اقشار مختلف اعزام کردیم.»

فولادی افزود: بسیج سازندگی سپاه در استان چهارمحال و بختیاری با بیش از یک هزار و 350 گروه جهادی فعال است که از این تعداد بیش از هزار و 300 گروه به عنوان اطلس جهادگران کشور ثبت شده است.

وی گفت: در جریان سیل در خوزستان و … قبل از اینکه سپاه و بسیج استان در صحنه حاضر شوند، گروه های جهادی ما مانند آتش در صحنه حاضر شدند.

فولادی افزود: در کرمانشاه 172 مسکن مددجویان از گروه های جهادی ساختیم. گروه های جهادی ما در صعب العبورترین نقاط این استان حضور داشتند و به کارهای جهادی و عملیاتی پرداختند.

رئیس بسیج سازندگی استان نیز گفت: اجرای پروژه های فنی و محرومیت زدایی از احداث جاده دهدالی در قطعه دینارا اردل نیز توسط جهادگران سازمان و گروه جهادی عاشورا انجام شد.

فولادی افزود: بیش از 2 هزار و 866 پروژه فنی، عمرانی و محرومیت زدایی از جمله ساخت و تعمیر مسکن نیازمندان در اثر زلزله و سیل، ساخت خانه عالم، دارالقرآن، ساخت و ساز و بازسازی مساجد، حمام، کشاورزی و آبرسانی روستایی، راهسازی و پل سازی در این دو سال.

وی گفت: 550 فقره وام مردمی برای ایجاد وام و اعطای بیش از 250 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه در سال راه اندازی شده که در قالب آن 27 تعاونی راه اندازی شده است.

فولادی گفت: جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی و تهیه سند راهبردی کنترل آب و کانال های خشک شده و حفاظت از جنگل ها توسط اندیشکده جهادی انجام شد.

وی افزود: تفاهم نامه ساخت و نوسازی 25 خانه مددجویان اجتماعی، تفاهم نامه ساخت 300 خانه برای کمیته پشتیبانی، تفاهم نامه ساخت 400 خانه در زلزله – مناطق آسیب دیده به ویژه بازفت «از جمله منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، فنی و حرفه ای، هلال احمر، دامپزشکی و سایر اقدامات جهادگران این سازمان در سال گذشته و امسال.

فولادی در پایان افزود: 76 اصله نهال اصیل توسط گروه های جهادی در منطقه زاگرس با تصرف 250 هزار هکتار از گیاهان دارویی در حال انقراض و اشتغال 2 هزار و 118 نفر کاشته شد.

وی گفت: برگزاری سمینار آموزشی مشاغل خانگی نیز از اقدامات جهادگران سازمان بسیج سازندگی است.
فولاد تعمیر و نگهداری و راه اندازی سالن ها و پارک های مناطق آلوده، راه اندازی مشاوره حقوقی در 154 صنف، تهیه و توزیع سبد نوشت افزار در 22 هزار و 600 بسته، توزیع سه هزار و 831 جهیزیه، احداث 19 کارگاه برای ایجاد اشتغال از بسیج سازندگی در استان و بکارگیری 60 نوازنده بیس در استان از دیگر اقدامات بسیج سازندگی است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید