خدمت رسانی به 125 گروه جهادی در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان / از توزیع 4000 بسته معیشتی تا تخلیه آب و تعمیر و ساخت منازل آسیب دیده

ساعت: 13:37
تاریخ انتشار: 1400/10/15
کد خبر: 1798197

آن گاه که یاران قاسم مرهمی بر دردهای نیازمندان باشند;

گلمرضا مولایی مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان از حضور 125 گروه جهادی در هشت شهرستان جنوبی سیستان و بلوچستان برای کمک به سیل زدگان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، سیستان و بلوچستان این روزها میزبان سامانه های بارشی شدید بوده و بارندگی های زمستانی در جنوب استان رکورد جدیدی را به ثبت رساند به طوری که شهرستان کنارک برای لحظاتی دچار آبگرفتگی شد. بارندگی 100 میلی متری در 30 دقیقه یکی از شدیدترین باران های تاریخ ایران را ثبت کرد.

بارش باران با طغیان رودخانه های محلی و آسیب به منازل مسکونی، زمین های کشاورزی، زیرساخت های آب و برق به جاده ها همراه بود. هرچند بارندگی ها پس از مدت ها خشکسالی باعث شادی مردم شد، اما ضعف زیرساخت ها خسارات زیادی به بار آورد که چندان دوام نیاورد و ذائقه مردم تلخ شد.

مرگ دو شهروند در نگور، سقوط درختان و رعد و برق، ورود آب به منازل و آبگرفتگی شدید معابر از دیگر مسائلی است که ساکنان جنوب این استان از روز چهارشنبه (۹ بهمن) تحت تاثیر قرار گرفته است.

در این راستا گروه های جهادی بسیج و سپاه همچون همیشه در بحران ها پیشقدم شدند و برای کمک به نیازمندان و کاهش آلام مجروحان به مناطق آسیب دیده از باران و سیل رفتند و در کنار سایرین به مردم خدمات رسانی کردند. خدمات و آژانس های پشتیبانی.

بارندگی که سردار سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه را بر آن داشت تا به قرارگاه سازندگی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) استان دستور کمک رسانی و رفع مشکلات و نیازهای مردم در مناطق سیل زده فارس، کرمان، سیستان و استان را صادر کند. بلوچستان هرمزگان. امکانات و تجهیزات مهندسی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و رده های مستقر در منطقه و همچنین بالگردهای نیروی زمینی و هوانیروز سپاه آماده استقرار هستند و در صورت نیاز به منطقه امداد رسانی می کنند.

با این تفاسیر سردار محمد کرمی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق و سلمان سیستان و بلوچستان فرمانده سپاه، استاندار و تنی چند از مسئولان از مناطق سیل زده کنارک بازدید کردند.

از مشارکت در ساخت و ساز و نوسازی منازل سیل زدگان تا توزیع بسته های معیشتی

گلمرضا مولایی مسئول بسیج سپاه سلمان سیستان و بلوچستان از حضور سردار محمد کرمی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه و فرمانده سپاه سلمان در منطقه کنارک خبر داد. گروه های جهادی 125 چابهار، نیکشهر، زرآباد و دشتیاری خدمات بی منت را ارائه می دهند.

وی افزود: حدود 4000 بسته معیشتی در این منطقه بین نیازمندان شهرستان های چابهار و کنارک توزیع شده است و پخت جهادی و توزیع غذای گرم از دیگر اقدامات جهادی برای کمک به سیل زدگان است.

سبزپوشان انقلاب تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم سیلوزگان می کنند

این مسئول سیل را یکی از مشکلات اصلی کنارک عنوان کرد و ادامه داد: گروه های جهادی بسیج به همراه سایر نیروهای حاضر در منطقه در حال تخلیه آب معابر و منازل عمومی هستند و به صورت گسترده درگیر هستند.

وی با بیان اینکه وضعیت کنارک رو به بهبود است، گفت: توزیع 800 تخته پتو و سایر اقلام اساسی از دیگر اقدامات انجام شده پس از بارندگی های اخیر است.

تسلیت به آسیب دیدگان سیل و تسریع اوضاع با حضور فرماندهان نظامی

مولایی گفت: حضور فرمانده قرارگاه کرونا در جنوب شرق و فرمانده سپاه سلمان در منطقه علاوه بر همدردی با سیل، بهترین اقدام ممکن را تسریع کرده است.

به گفته وی، برنامه ریزی برای ساخت و ساز و بازسازی منازل از جمله اقداماتی است که با حضور فرماندهان نظامی و فرماندار و سایر مسئولان منطقه انجام می شود.

مسئول بسیج سازندگی استان ادامه داد: گروه های جهادی برای مشارکت در ساخت و ساز و تعمیر، تامین مایحتاج و کالاهای اساسی و زهکشی برای کمک به رفع مشکلات نیازمندان پس از برنامه ریزی و جمع بندی در منطقه همچنان حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران و بسیجیان مناطق سیل زده جنوب استان تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به سیلاب انجام می دهند و تا تثبیت کامل وضعیت در کنار مردم خواهند بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید