لزوم حمایت دستگاه های اجرایی از فعالیت های سپاه در مناطق سیل زده / 200 ساعت کار یگان های مهندسی سپاه برای بازگشایی رودخانه ها


ساعت: 10:56
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808027

سردار حسین معروفی گفت: از مسئولان اجرایی، معاونت عمرانی، ستاد راهداری، مدیران کهنوج، کالا گنج، منوجان و رودبار جنوب انتظار داریم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت قوی داشته باشند. نیروها و بخشهای خود را تا در بقیه زمانها بتوانیم.» تا برای مردم عزیز و نجیب منطقه اقدامات مؤثرتری انجام دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; سردار حسین معروفی در بازدید از محل ساخت دیواره سد رودبار جنوب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: و با توجه به نیاز منطقه مقرر شد دستگاه های مهندسی سپاه حدود یک ماه در منطقه فعالیت کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در این راستا رده های مختلف سپاه را در منطقه گنجانده ایم گفت: الف) سازمان بسیج سازندگی لشکر ثارالله 41 سپاه ثارالله استان با مسئولیت معاونت مهندسی لشکر ثارالله توجیه شده در سیل و استحکامات در مناطق ذکر شده

وی با اشاره به اینکه در مجموع 20 دستگاه ماشین آلات مهندسی سپاه در مناطق سیل زده در حال فعالیت هستند، گفت: تاکنون 41 کیلومتر سد آبگرفتگی در سه شهرستان کالا گنجه، منوجان و رودبار جنوب احداث کرده ایم. که 25 کیلومتر آن است.» در رودبار، جنوب سیلاب، از تجهیزات مهندسی لشکر 41 ثارالله و قرارگاه قدس ساخته شده است.

عملیات 200 ساعته دستگاه های مهندسی سپاه برای بازگشایی رودخانه ها

این مسئول ادامه داد: بسیاری از سدها و جاده های این منطقه بازسازی شده و نزدیک به دویست ساعت است که تاسیسات ما در مسیر بازگشایی رودخانه ها و در این راستا تاسیسات هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می کند. راه های روستایی بازگشایی شد، همچنین دو قنات نیز توسط سپاه از هوا و فضا پاکسازی شد.

سردار معروفی افزود: در شهرستان منوجان دستگاه های تیپ 2 صاحب الزمان(عج) و دستگاه هایی که از مشهد آوردیم سیل بند دوازده کیلومتری ساخته اند و در شهرستان کله گنجه 5 سیل. دستگاه های متصل به قرارگاه حاتم تاکنون سه و نیم کیلومتر سدهای پر آب ساخته اند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در این بازدید توسعه رودخانه اصلی را در دستور کار قرار دادیم، گفت:

لزوم حمایت دستگاه های اجرایی از فعالیت های سپاه در مناطق سیل زده

وی افزود: بر اساس ابلاغ فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هماهنگی با رده‌های مختلف سپاه و با توجه به تعهدی که به ستاد بحران کشور داریم، تمامی یگان‌های ما در منطقه تا پایان سال جاری به کار خود ادامه می‌دهند. آخر هفته تا آخر هفته طبق پیش بینی های انجام شده در چهار شهر می توانیم کار خود را انجام دهیم.

این مسئول ادامه داد: اگر قرار است دستگاه ها در منطقه باقی بمانند با توجه به اینکه بسیاری از کارهای قرارگاه و سپاه متوقف شده است باید در این زمینه با مسئولان قوه مجریه تصمیم اساسی گرفته شود.

سردار معروفی تاکید کرد: انتظار داریم قوه مجریه، معاون عمرانی، ستاد راهداری، فرمانداران کهنوج، کالا گنج، منوجان و رودبار جنوب حمایت قاطع از سپاه، نیروهای ما و یعنی بقیه اقدامات موثرتر برای مردم عزیز و نجیب منطقه باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید