لایروبی رودخانه ها و تقویت سیل بندهای یزد به مهندسان کرمانی سپرده شد/ اعزام تجهیزات مهندسی ارتش به استان های سیل زده


ساعت: 11:05
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886758

امیر گلمالیان با اشاره به اینکه در دو روز اخیر تعداد زیادی ادوات مهندسی به شهر یزد ارسال کرده ایم، گفت: زهکشی آب های سطحی شهر یزد، لایروبی رودخانه ها، مقاوم سازی سدها در برابر سیل، احداث پدافند. سایت هایی در منطقه تحت مسئولیتی که به گروه مهندسی کرمان در یزد واگذار شده بود در حال اجراست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر گلمالیان در گفتگو با را آرمان; وی در خصوص اقدامات ستاد منطقه ای ارتش در جنوب شرق پس از وقوع سیل گفت: به محض ابلاغ دستور امیر فرماندهی کل ارتش به امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی در خصوص فرماندهی صحنه. برای مقابله با سیل اخیر در استان های کشور به ستاد منطقه ای جنوب شرق ماموریت داده می شود و دستور اعزام تجهیزات مهندسی به چهار استان کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و یزد برای کمک به مردم و اثبات این امر را صادر کرد. شعار ارتش فداکاری برای ملت.

فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش در جنوب شرق کشور با اشاره به اینکه در دو روز گذشته تعداد زیادی تجهیزات مهندسی به شهر یزد ارسال کرده ایم، گفت: تخلیه آب های سطحی شهر یزد، لایروبی رودخانه ها، استحکام بخشی سدها، احداث اماکن دفاعی در منطقه با مسئولیتی که به گروه مهندسی کرمان در یزد داده شده است انجام می شود.

وی گفت: همزمان تجهیزات مهندسی ما در شهرهای جنوبی استان و سیستان و بلوچستان مشغول هستند و در ایرانشهر، هش و مهرستان تجهیزات مهندسی متمرکز در لشکر 88 زرهی سیستان و بلوچستان مشغول به کار هستند. همچنین در دو روز گذشته از استان کرمان برای کمک به مناطق سیل زده شهرستان زرند درخواست کمک کردیم و تجهیزات مهندسی ما به آنجا اعزام شد و هم اکنون در آن شهرستان مشغول به کار است.

امیر غلامعلیان تصریح کرد: با جاری شدن سیل در کنارک و چابهار یگان های هوا و دریا در این مناطق در حال امدادرسانی هستند و در هر نقطه از جنوب و غرب استان کرمان در هر نقطه از استان کرمان حضور ارتش شناسایی شد، آمادگی کامل داریم. ، برای اعزام واحدهای پشتیبانی ما در پایگاه منطقه ای جنوب شرق متمرکز شده اند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش در جنوب شرق تصریح کرد: تاکنون از ما تجهیزات مهندسی خواسته شده که به زور انجام می شود و هنوز به امداد هوایی نرسیده ایم اما بالگردهای ما در پایگاه هوایی کرمان آماده انجام این کار هستند. لازم به ذکر است که در چهار استان مذکور پشتیبانی هوایی صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه ارتش و نیروی زمینی برای مهار سیل و عادی سازی وضعیت تلاش می کنند، گفت: مردم به توصیه ها توجه کرده و از تردد در مسیرهای خطرناک و مکان هایی که جانشان در خطر است خودداری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید