حضور قرارگاه قدس، تیپ ذوالفقار، لشکر و سپاه در مناطق سیل زده / نجات جان مردم، ساییدن لایه‌های زون و پخت غذای گرم از اولویت‌های سپاه است.

ساعت: 11:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801840

سردار حسین معروفی گفت: با ابلاغ فرمانده کل سپاه پاسداران، مجموعه سپاه را هماهنگ کردیم و قرار شد قرارگاه قدس، تیپ 38، لشکر و سپاه استان وارد منطقه شده و دو هوا درخواست کنند. و بالگردهای نیروی دریایی.» در منطقه حضور داریم و با فرمانده قرارگاه خاتم نیز قرار شد وارد منطقه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; سردار حسین معروفی صبح امروز در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان در دفتر فرماندار شهرستان رودبار جنوب در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع سیل در مناطق جنوبی استان گفت: این حادثه خوب و بد دارد. چیزها؛ عیب آن این است که منطقه شیب تند دارد و آب به سرعت وارد منطقه، مزارع و خانه ها می شود و خوبی این است که این آب پایدار نیست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه به عنوان سپاه استانی در جیرفت، کهنوج و شرق استان قرارگاه داریم گفت: در حال حاضر فقط در جنوب استان درگیر مشکلات سیل نیستیم. ; بلکه در شرق استان، شهرستان ریگان، شهرستان گنبکی، به شدت درگیر مسائل سیل هستیم.

حفظ جان مردم در برابر یاقوت سرخ و طبخ غذای گرم از اولویت های سپاه در مناطق سیل زده است.

وی با تاکید بر اینکه خدمت رسانی و رسیدگی به زندگی مردم از اولویت های ما خواهد بود، گفت: اداره خانه، شست و شو و نظافت اثاثیه مردم از دیگر اولویت های ما است و همچنین پخت غذای گرم و جذب مردم از منطقه است. «موضوعات دیگری در دستور کار ما خواهد بود.

این مقام مسئول افزود: راه های مواصلاتی باید بازگشایی شود، البته به صورت موقت و در عین حال سدهای آسیب دیده نیز تعمیر و ترمیم شوند. زیرا اگر اصلاح نشوند ممکن است در بارندگی بعدی دچار مشکل شوند.

حضور قرارگاه قدس، تیپ ذوالفقار، لشکر و سپاه استان در مناطق سیل زده

سردار معروفی گفت: با اطلاع فرمانده کل سپاه پاسداران، مجموعه سپاه را هماهنگ کردیم و قرار شد قرارگاه قدس، تیپ 38، لشکر و سپاه استان وارد منطقه شوند و دو فروند بالگرد از سپاه درخواست کنند. نیروی هوایی و دریایی و همچنین با یکی از فرماندهان قرارگاه خاتم برای ورود به منطقه توافق شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: به فرماندهان اعلام کرده ایم که باید به اندازه نیاز به تجهیزات مهندسی استخدام کنند تا مردم معطل نشوند. چون باید مردم روی صحنه را نجات دهیم تا آسیبی نبینند.

وی با اشاره به هماهنگی موکب های مردمی گفت: 2500 غذای گرم در رودبار جنوب، 2500 آش در منوجان و 2000 آش در کهنوج که وظیفه پخت و توزیع غذا را بر عهده دارد تهیه می کنیم. .

جان پاسداران سد مردم است

وی گفت: گروه های جهادی در مناطق سیل زده حضور دارند. ما در کنار آنها هستیم و اگر لودر و بولدوزر و … نخواهد آمد؛ ما برای نجات مردم جان خود را به خطر می اندازیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید