اقدامات همه جانبه دستگاه های اجرایی استان برای مقابله با مخاطرات چهارشنبه آخر سال / از توصیه به شهرستان و دستگاه اجرایی تا لزوم هوشیاری خانواده ها


ساعت: 16:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۹
کد خبر: 1814521

میزگردی با حضور دکتر فریدون عابدینی رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان سرهنگ محمدرضا هاشمی فر به منظور بررسی اقدامات دستگاه های اجرایی استان برای رسیدگی به مخاطرات چهارشنبه گذشته برگزار شد. معاون انتظامی استان اصفهان و فرهاد کاوه آهنگران. خدمات امنیتی شهرداری اصفهان را به صورت آنلاین انجام دادیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ کم کم به روزهای پایانی سال 1400 نزدیک می شویم، اجرای آیین های سنتی قبل و بعد از عید نوروز در نقاط مختلف ایران برای کودکان و بزرگسالان یکی از بخش های اصلی این ایام در دو سال اخیر به دلیل شیوع بیماری عروق کرونر قلب است. بیماری مقصر است وضعیتی که در روزهای پایانی سال خود و خانواده‌مان را قرنطینه می‌کردیم و از جمع‌های خانوادگی لذت می‌بردیم، اما حالا با وجود اوضاع تاج و تخت، اگر به خیابان نگاه کنیم ترسی نمی‌بینیم. فوران تاج نبود. امسال شرایط با دو سال گذشته فرق کرده است، الان تاج برای مردم عادی شده و خیلی ها برای سفر و لذت بردن از جاده ها چمدانشان را جمع می کنند.

اکنون با وجود عادی شدن قرنیه، این نگرانی وجود دارد که اگر جشن های پایان سال مانند چهارشنبه سوری مانند سال های قبل از تاجگذاری برگزار شود، چه اتفاقی می افتد؟ مردم برای جلوگیری از حوادث احتمالی چه اقدامات احتیاطی را باید انجام دهند • به رویدادهای احتمالی در میزگرد توجه کنید دکتر فریدون عابدینی رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان، سرهنگ محمدرضا هاشمی فر جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان و فرهاد کاوه آهنگران سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ما آن را به صورت آنلاین انجام دادیم و متن این میزگرد به شرح زیر است:


* با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال، میزان آمادگی دستگاه های اجرایی و خدماتی چقدر است؟


دکتر عابدینی: مثل هر سال 48 ساعت در بیمارستان آماده باش هستیم، در واقع در این 48 ساعت چشم پزشک با ما کار می کند و در کنار بیمارستان ما یک جراح است که بیمار را به بیمارستان های امین و الزهرا می رساند. .)، کاشانی یا هر بیمارستانی که نیاز به جابجایی داشته باشد و بیمارستان فیس چشم پزشک را در اختیار ما قرار می دهد که اگر در این 48 ساعت باشد، مشکلات چشمی برای بیماران ایجاد می کند. و پزشکان در دسترس مردم خواهند بود که در صورت بروز حادثه خدمات ارائه می دهند، امیدواریم فرهنگ سازی مشکل خاصی نداشته باشد، مردم ما باید کمک کنند تا از حوادث جلوگیری کنند و بدانند که سوختگی درمان دیگری ندارد و فقط همین است. پیشگیری، پیشگیری و این همان پیشگیری است، زیرا گاهی با بهترین درمان عوارضی به همراه خواهد داشت که می تواند تا آخر عمر برای فرد باقی بماند.


9c42337e d18c 45f4 a82a 369e7b15810e خبر خاکستری


سرهنگ هاشمی فر: ماه گذشته طرحی را برای همکاری با تولیدکنندگان و فروشندگان مواد اشتعال زا و خطرناک راه اندازی کردیم و تا به امروز دوستان ما در دستگاه های اجرایی عملکرد بسیار خوبی داشته اند. تعدادی از تولیدکنندگان مواد خطرناک و قابل اشتعال دستگیر و وارد دستگاه قضایی شده و مطمئن است تا پایان تعطیلات مهمان و زیر نظر ما خواهند بود و تا پایان تعطیلات بازداشت و رسیدگی خواهند شد. به طور قاطع در پرونده های دادگاه تعیین شده.


9cc3eda0 641c 4ad6 b876 3b38495074cb خبر خاکستری


کاوه آهنگران: برای پوشش ایمنی در شهر اصفهان، علاوه بر آمادگی تمامی ایستگاه های موجود، کپسول های آتش نشانی متعددی در نقاط حساس و پرتردد شهر مستقر شده است تا در صورت نیاز با سرعت و سهولت بیشتری امداد رسانی شود.


* در دو سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، آمار تصادفات نسبت به سال های گذشته چگونه است؟


دکتر عابدینی: سال گذشته حدود 51 بیمار داشتیم که چهارشنبه شب به دلیل سوختگی به بیمارستان مراجعه کردند که از این تعداد 48 نفر برای درمان سرپایی بستری شدند اما 3 نفر با مشکلات شدیدتر در بخش سوختگی بیمارستان بستری شدند.

در دو سال اخیر شاهد کاهش تصادفات نبوده ایم، حتی در سال گذشته تعداد مشتریان افزایش یافته است، گاهی اوقات احساس می شود مردم سوختگی و انفجار را تا زمانی که دچار سوختگی و آتش سوزی نشوند جدی نگیرند. به کرم ها و پمادها بیشتر فکر کنید، امیدوارم مردم بدانند که پوست عضوی است که به راحتی ساخته نمی شود در حالی که نیست، هر سال نسبت به سال قبل چند درصد افزایش مشتری داریم، اما خوشبختانه پارسال در بیمارستان بستری شد. سال های گذشته کاهش داشت.


سرهنگ هاشمی فر: طی دو سال گذشته با توجه به محدودیت‌هایی که از سوی آمادگی ستاد اجرایی تاج ایجاد شده بود، مردم در سطح شهر با پلیس همراهی کردند و در روستاها مشکل خاصی نداشتیم و قطعا امسال با توجه به اینکه برنامه ریزی شده است، رویکرد ما در پلیس این است که در کنار مردم باشیم و مخالف شادی آنها نیستیم.


کاوه آهنگران: با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی آتش نشانی و رسانه ای و همکاری شهروندان در سه سال اخیر، تعداد آتش سوزی ها و حوادث مربوط به چهارشنبه سوری در شهر اصفهان نزدیک به صفر است، البته حوادث دیگری هم داشتیم. اما مربوط به چهارشنبه سوری نبود.


* اما اکنون توصیه شما به عنوان یک مسئول اجرایی و خدماتی در جامعه در خصوص پیشگیری از حوادث چیست؟


دکتر عابدینی: اولویت اصلی ما دو چیز است: بیسکویت و ترقه، بیسکویت به عنوان مواد منفجره و ترقه به عنوان عامل سوختگی، ممکن است تا آخر عمر شاهد این نقص عضو به صورت نابینایی و قطع عضو باشید و مشکلی را حل نکنید.

چند پیشنهاد برای سوختگی داریم چون مهم است که سال را به خوبی به پایان برسانیم و سال آینده را با سلامتی، تندرستی و شادی وارد کنیم.توصیه می کنیم پدران و پدران فرزندان خود را مدیریت کنند تا در چهارشنبه آخر سال حضور داشته باشند. کمک به مقابله با عواملی که منجر به عوامل غیراستاندارد یا مواد منفجره می شود و مکان هایی را برای سلامت افراد با استاندارد فراهم می کند و موادی که باعث سوختگی نمی شوند اما قابل اشتعال هستند می توانند این روز را به خوبی سپری کنند و با خوشحالی.


سرهنگ هاشمی فر: نیروی انتظامی بر اساس وظیفه ذاتی خود و اولویت اصلی خود که در روز چهارشنبه آخر سال در منطقه حضور دارد، تمهیدات لازم را برای پیشگیری از حوادث اندیشیده است.

پلیس همچنین در نظر دارد با کسانی که می خواهند در چهارشنبه آخر سال بر هم زنند و از مواد خطرناک قابل اشتعال برای آسیب رساندن به خود و دیگران استفاده می کنند و یا افرادی که آلودگی صوتی دارند و می توانند ناهنجاری ایجاد کنند، قاطعانه برخورد کند.

به مجرمان و متخلفان هشدار می دهیم از هرگونه تخلف خودداری کنند زیرا با برنامه ریزی ها و تدابیری که اندیشیده شده است مطمئن باشند هرگونه تحرکی دور از دید پلیس نخواهد ماند و در همان زمان برخورد جدی صورت خواهد گرفت. محل ..


کاوه آهنگران: پخش انیمیشن برای کودکان در کلاس ها و بازدیدهای آموزشی مجازی و شخصی، اطلاع رسانی از طریق رسانه ها، ایجاد کمپین مقابله با رفتارهای پرخطر در چهارشنبه سوری و نصب بنر در ورودی تمامی ایستگاه های آتش نشانی اصفهان.


کاوه آهنگران: تولید، نگهداری و فروش مواد قابل اشتعال ممنوع است و با توجه به ممنوعیت این مواد، فروشندگان یا خریداران آنها را در مکان هایی که گرم و مرطوب است مخفی می کنند و یا ممکن است به دلیل ترکیباتی که دارند خود به خود منفجر شوند. ما به هیچ وجه این مواد را تولید یا نگهداری نمی کنیم.

هل دادن افراد به سمت آتش، پریدن از روی آتش بدون دید کافی، شکستن شاخ و برگ درختان و افروختن آتش در کنار درختان به طور همزمان ممنوع است و شهروندان در صورت بروز حوادث سریعاً با شماره تلفن 125 تماس بگیرند. .


* اگر بخواهید از مردم در مورد چهارشنبه آخر سال بپرسید چطور؟


دکتر عابدینی: از مردم خواهشمندیم در هنگام سوختگی بهترین و تنها کاری که باید انجام دهید این است که به مدت 10 تا 20 دقیقه محل را با آب سرد بشویید و به هیچ وجه از موادی که مردم می شنوند استفاده نکنید. از خمیر دندان، سیب زمینی، تخم مرغ سفید استفاده نکنید. متاسفانه این موارد مواد شیمیایی هستند و باعث افزایش مشکلات سوختگی می شوند و چون گرما باعث سوختگی می شود استفاده از آب سرد می تواند به بهبود سریع و جلوگیری از پیشرفت سوختگی کمک کند و در اولین فرصت اگر مشکل سوختگی برطرف نشد به سراغ سوختگی بروید. در 24 ساعت اول از کرم، لوسیون یا مواد شیمیایی استفاده نکنید.


سرهنگ هاشمی فر: دغدغه نیروی انتظامی این است که چهارشنبه آخر سال برای مردم همراه با آرامش و امنیت باشد و این امر مستلزم کمک خود مردم و توجه به توصیه های پلیس منطقه است.

در جشن سال نو چیزی که مورد استقبال و تاکید پلیس قرار می گیرد این است که می توانیم همان سنت قدیمی را در چهارشنبه آخر سال بر اساس روال گذشته ایجاد کنیم و اجازه دهیم مردم در این راه ما را همراهی کنند. فرهنگی، فرهنگی و شهیدپرور باشیم و ولایتمدار باشیم و با همدلی، همراهی و توجه به توصیه های پلیس و دستگاه های مرتبط در این زمینه تلاش کنیم تا چهارشنبه سوری و نوروز را با آرامش سپری کنیم.


کاوه آهنگران: بیشتر مواد قابل اشتعال برای نوجوانان و کودکانی است که از عواقب رفتارهای پرخطر آگاهی کافی ندارند و والدین و معلمان باید از عواقب این رفتار که گاه غیرقابل جبران است مطلع شوند.

این روزها والدین باید بر تحرکات فرزندان، ارتباط با دوستان، مشکلات مالی و حتی حضور آنها در شبکه های مجازی نظارت داشته باشند تا فریب افراد سودجو که قصد فروش مواد قابل اشتعال به آنها را دارند، نخورند.


***

اما اکنون با توجه به گفته های مسئولین، اگر قرار باشد چهارشنبه آخر سال مراسمی برگزار کنیم یا در مراسمی شرکت کنیم، هوشیار خواهیم بود. هر اقدامی از سوی ما می تواند باعث بروز حادثه ای بزرگ شود. این مانع خوشبختی نمی شود، اما گاهی اوقات شادی های کاذب می تواند جان کسی را به خطر بیندازد، خانواده ها باید در این چند روز اخیر بیشتر مراقب فرزندان خود باشند تا سال خوبی داشته باشند، گاهی یک اشتباه کوچک باعث پشیمانی سال ها می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید