دروغ مهسا امینی برای ضربه زدن به نظام / لزوم هوشیاری مردم و مسئولان برای مقابله با اغتشاشات


ساعت: 10:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898468

اکنون که حقیقت درگذشت مهسا امینی مشخص شده است، ادامه دروغ و فریب معاندان انقلاب تنها به قصد شوک دادن به نظام است. در چنین شرایطی، ضروری است که مردم و مسئولان هوشیار بوده و از سواد رسانه ای برای پرهیز از دشمنی با فرصت طلبان استفاده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، در حالی که این روزها باید شیرینی حماسه اربعین را با جان و دل احساس کنیم، بدخواهان به بهانه دفاع از حقوق و آزادی زنان به منبع جدیدی روی آورده اند و فضایی را برای ارتش آشوبگران و زنان خانه دار ایجاد کرده اند. برای ورود به میدان، آنها این کار را انجام دادند

این گروه با دستورات نادرست به دنبال یک آشوب بزرگ برای ضربه زدن به نظام هستند و در شرایط فعلی که علت مرگ مهسا امینی دختر کرد سکته مغزی و فوت در یکی از مراکز پلیس مشخص شد. این اقدام گستاخانه پلیس نبود و آنها دوباره با ترفندهای رسانه ای سعی در وارونه جلوه دادن واقعیت و زیر سوال بردن نظام جمهوری اسلامی دارند.


رفتار ناخوشایند برخی از سلبریتی ها

یکی از فعالان فرهنگی استان با اشاره به اینکه برخی از خودی ها با طرح های ضد انقلاب در خارج از کشور همراه هستند و سلبریتی ها نمونه ای از کسانی هستند که همواره با مفاهیم ضد ارزشی و ضد انقلاب همراه بوده اند، گفت: دشمن همواره تلاش می کند. برای پیشبرد برنامه های خود از عملیات ذهنی استفاده کنید.

به گفته محمدی، حجاب، زن و مواردی از این دست نمونه هایی هستند که همواره مورد استفاده دشمنان برای انجام عملیات روانی قرار می گیرند تا مفاهیم اسلامی را جایگزین مفاهیم غربی کنند.

وی تصریح کرد: سواد رسانه ای باید در جامعه گسترش یابد تا شاهد باشیم که دشمنان نمی توانند از هیچ ترفندی برای انجام عملیات روانی استفاده کنند.

محمدی همچنین خاطرنشان کرد: درگذشت دختر کوچک یکی از هموطنان حادثه دردناکی بود و همه ما عمیقا متأثر و متاثر شدیم. اما آیا این درست است که توسط دشمنان خارجی مانند مریم رجوی و رضا پهلوی و کلاهبرداران محلی با محوریت برخی از شخصیت های سیاسی، فرهنگی و هنری به بیراهه کشیده شویم و این حادثه ناگوار تلاش یک نیروی محترم انتظامی را خدشه دار کند؟ سوال بپرسم؟


نابودی اربعین

امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد: در مورد مهسا امینی دشمنان به دنبال تخریب اربعین و عظمت و شکوه او هستند.

حجت الاسلام نوفرستی با تاکید بر اینکه دشمنان برای مقابله با نظام و ارزش های اسلامی از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و افزود: اربعین سد محکمی برای دشمنان اسلام است تا آنان را از رسیدن به اهداف شوم خود و اجرای نقشه های شوم خود باز دارد. یک ارتش فریب خورده داخلی نیز با آنها همکاری کرد.

به گفته وی طرح مسائل مهسا امینی در اربعین اتفاقی نبوده و یک اقدام طراحی شده بود تا از این طریق بتوانند بحث هایی را که همیشه می خواستند آغاز کنند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان و دولتمردان باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند، افزود: هرگونه عکس العمل دولتمردان می تواند علیه نظام استفاده شود و سنگ آسیاب دشمن است و نباید از این موضوع غافل شد که استکبار جهانی در فضای مجازی کار می کند. و باید بسیار مراقب باشیم که فریب رسانه ها را نخوریم و هر خبری را باور نکنیم تا در دام ضد انقلاب نیفتیم.


کار با شخص اشتباه

سید مصطفی موسوی نژاد، کارشناس مسائل اجتماعی و سیاسی نیز درباره پرونده مهسا امینی گفت: منطقی است اگر کارمندی اشتباه کرد و خلاف عرف عمل کرد، باید با آن کارمند برخورد شود اما کادر درمانی بیمارستان. آزمایشات دلیل مرگ بر اثر استرس را منتشر کردند، مواردی وجود دارد که فرد سابقه بیماری قلبی داشته و هیچ نشانه ای از ضربان مشاهده نشده است، بنابراین درست به نظر نمی رسد که بگوییم او بر اثر ضرب و شتم فوت کرده است.

وی ادامه داد: نکته بعدی این است که بسیاری از رسانه های رسمی ما فیلم های جعلی منتشر کردند. روزنامه شرق فیلمی منتشر کرد که در آن مدعی شد کارکنان بیمارستان با پیکر خانم مهسا امینی وداع کرده اند. فیلم مربوط به چند سال پیش است و داستان اهدای عضو بوده یا گفته اند خانم بدحجاب نبوده که دستگیر شدند در حالی که پلیس اعلام کرد 4 نفر بی حجاب هستند و گفتند این 3 نفر به درستی حجاب داشتند و بدحجابی داشتند. متاسفانه مشکل آنها با تذکر پلیس حل نشد که نشان می دهد خود آنها تا حد زیادی در این حادثه مقصر هستند.

به گفته وی، در این مواقع معمولا پلیس هدف اول حملات مخالفان گشت ارشاد قرار می گیرد و منهدم می شود، باید پذیرفت که گاهی پلیس دست به کارهای نادرست می زند اما آنچه در پرونده حاضر مشاهده می شود، سهل انگاری است. توسط پلیس دیده نمی شود، مگر اینکه مدارک با جزئیات بیشتری در دادگاه بررسی شود.


ارزش بالای پیگیری توسط مسئولین

موسوی نژاد تاکید کرد: در نهایت حتی اگر قصوری از سوی پلیس صورت گرفته باشد، تنها چیزی که لازم است این است که دادگاه به گونه ای واکنش نشان دهد و دستگاه قضایی نیز به گونه ای واکنش نشان دهد که ما پرونده را پیگیری و رسیدگی کنیم. رئیس جمهور باید موضوع را از این طریق پیگیری کند. و برای تماس و ابراز همدردی، اینها اتفاقات بسیار خوبی است که نشان می دهد دولت متاثر از این حادثه است و اصرار دارد که اگر قصوری صورت می گیرد باید با آن برخورد شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نکته این است که افرادی که در فضای مجازی دروغ می گویند، فیلم های جعلی منتشر می کنند، دعوت به اغتشاش می کنند و تجمع می کنند باید درک شوند. باهاشون قانون بزار

موسوی نژاد تصریح کرد: اگر در مقابل آنها سکوت کنید مکان را مناسب و مناسب برای برگزاری تجمعات می دانند و در این تجمعات علیه نظام و رهبری شعارهایی می دهند که خارج از ساختار است و ملت ایران طاقت ندارد. به همین دلیل است که دروغگویان در فضای مجازی باید درک شوند و کسانی که آنها را منتشر می کنند مجازات شوند.

به گفته این فعال سیاسی، در برخی موارد مشاهده شده است که برخی اپلیکیشن ها مانند دیوار و دیجی کالا بدون اطلاع صحیح از موضوع، در فضای مجازی موضع گیری های نامناسبی را انجام می دهند که نباید از این طریق وارد شوید، به خصوص که موضوع به طور کامل روشن نشده است

موسوی نژاد تصریح کرد: بنابراین فضای مجازی به ویژه در این مواقع باید به صورت واقعی مدیریت شود تا اتفاقی خارج از عرف و قانون در جامعه رخ ندهد.


سوء استفاده از برخی افراد

یک کارشناس سیاسی گشت ارشاد نیز گفت: عده ای از این فضا سوء استفاده کردند و از آب گل آلود ماهی گرفتند چرا که اگر این اشتباه اتفاق بیفتد باید گشت ارشاد تعطیل شود. این یک اشتباه استراتژیک بزرگ است. اشتباهی که یک نفر نمی تواند یک قانون درست را تغییر دهد، شما باید با کسی که اشتباه کرده است برخورد کنید نه با کل قانون.

موسوی تاکید کرد: اگر گشت هدف‌گیری بسته شود، معلوم نیست چه اتفاقی در خیابان‌ها می‌افتد، حتی افرادی که برای تغییر معیارهای عمومی جامعه پول می‌گیرند، همانطور که از کت‌های زیر زانو به جلو باز رفتیم. مانتو و لباس پاره.» و با بدحجابی به حجاب عمومی رسیدیم و مراحل مختلف را به سرعت طی می‌کند، افتاد و عقب رفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید