امینی عموی مهسا: مهسا کاملا سالم بود. بیماری قلبی مادرزادی او دروغ محض است

امینی عموی مهسا: مهسا کاملا سالم بود.  بیماری قلبی مادرزادی او دروغ محض است

روز جدید امینی عموی مهسا درباره جزئیات این حادثه گفت: پرونده پزشکی مهسا را ​​داریم و می توان گفت مهسا کاملا سالم بود. حتی اگر تصور شود بیماری وجود دارد، آیا نباید به وضعیت چنین فردی احترام بگذاریم؟ این بدتر است.

وضعیت دردناک دختری که پس از دستگیری توسط گشت ارشاد دچار حادثه شد و در کما به سر می برد، احساسات اجتماعی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. مهسا (جینا) امینی در بخش مراقبت های ویژه است و عمویش به او می گوید که امیدی به زنده ماندن مهسا نیست. وی در گفتگوی اختصاصی با اعتمادآنلاین از روز حادثه و اتفاقاتی که برای مهسا افتاد و برخورد با خانواده دختر سننجی گفت. عمو مهسا برخی از اخبار و اطلاعات گفته شده را رد می کند و جزئیات را توضیح می دهد.

عائلی عموی مهسا در گفت و گو با «اعتمادآنلاین» گفت: روز حادثه چه اتفاقی برای مهسا افتاده و این دختر چگونه لباس پوشیده است: در مورد خانواده ما تحقیق کنید و ببینید که خانواده ما در کردستان و سایر شهرهای ایران اسلام و طهارت را ترویج می کردند و شایسته نیست. برای اینکه خانواده ما بی حجاب باشند و ما بهتر از مسئولین رعایت حجاب را می دانیم. یک استعلام محلی بگیرید و ببینید مهسا چطور است، اما متأسفانه اصلاً آن روشی نیست که باید طی کنید. [درست] من به همه گفتم که نمی خواهیم یک کلمه بیشتر از آنچه اتفاق افتاده است بگویند.

وی در پاسخ به این سوال که در روز حادثه چه اتفاقی افتاده است، گفت: اصلا نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است; اما واقعیت این است که ما صورت مشکل را پاک می کنیم. گروهی آمدند و در حجاب گیر می کنند. اگر [این کار] معقولانه انجام شد، مردم اعتراض نکردند، اما […..] مردم را کشتند، اسلامی نیست. اسلام چنین دستوری نداده است. ما می خواهیم بدانیم چرا آنها باید اینقدر بی پروا این کار را انجام دهند. این [حادثه برای مهسا] اولین نبود و آخرین هم نخواهد بود. صداوسیمها گفت تلاش می شود از مهسا خبری بگیریم…آیا می خواهد امتحان کند؟ ما منتظر بودیم که یکی بیاید، یک ویدیو بگیرد و بگوید ما اشتباه کردیم. این بغض و غفلت اصلا درست نیست.

عمو مهسا امینی درباره اینکه آیا عذرخواهی کرده اند یا نه به اعتمادآنلاین گفت: اصلا از ما عذرخواهی نکردند و حیف است مسئولان ما نمی توانند به این خوبی برنامه ریزی کنند. یعنی ضد ریش این روش رو داره؟ اگر بخواهیم به کسی بگوییم حجاب داشته باش باید از این روش استفاده کنیم؟ آیا این به خود سیستم آسیب نمی رساند؟ آیا شما با این نظام همدل هستید؟ این بی کفایتی کسانی است که چنین کاری می کنند.

عالي هم گفت: «وقتي مي‌توانستند با آمپول اثر هر كاري را انجام دهند، با سر مهسا يا در واقع بدن مهسا مواجه شديم.» نمي‌دانيم چه اتفاقي افتاده است. تخریب آثار سخت نیست! مشکل اینجاست که وقتی نامحرم دستش را دراز می کند و دختری را به زور از چشم مادر و پدرش می گیرد! روایت اسلام چیست؟ مطمئناً برادر مهسا آنجا بود و وقتی خواست که مقاومت کند و آنها را وارد نکند، گاز اشک آور پرتاب کردند و آنها را متفرق کردند. این ارعاب و وحشت برای چیست؟ می گویند ما کاری نکردیم، پس قرار بود چه کار کنی؟

وی ادامه داد: لطفا این را به زبان ما بگویید. ما بی سواد نیستیم، تنبل نیستیم، بی خانواده نیستیم و با کسی مخالف نیستیم، اما راهش این نیست. این نظر من است [از سر] این بی لیاقتی و بی حیایی است. هواپیما را از دست دادیم. ما نخبگان را از دست داده ایم و همچنان در حال از دست دادن آنها هستیم. آیا این به دلیل بی کفایتی است یا خیر؟ کشور ما زیر سوال رفته است، مردم ما زیر سوال رفته اند، اگر مردم لیاقت دارند چرا دولت باید این کار را بکند؟ آیا این حکومت از دل این مردم نیست؟ چرا ما باید چنین کارهایی را انجام دهیم؟ لطفاً به جای بررسی پرونده، ماده را بررسی کنید.

وی با بیان اینکه شایعه شده بود مهسا بیماری قلبی مادرزادی دارد، تصریح کرد: این یک دروغ مطلق بود. ما مدارک پزشکی مهسا را ​​داریم و می توان گفت مهسا کاملا سالم بود. حتی اگر تصور شود بیماری وجود دارد، آیا نباید به وضعیت چنین فردی احترام بگذاریم؟ این بدتر است. آنقدر بی لیاقت هستند که مردم را می کشند.

وی به نقل از یک شاهد عینی گفت: زنی گفت زنی که ما را به آنجا برده حامله است. گفت باردار است و به زن گفتند بچه دار شو، بفهم! ما با چنین روتینی سر و کار داریم. لطفا به این مسائل اعتراض کنید. به آقایانی که آمدند گفتم صورت مشکل را پاک کنید و بپوشانید، ما به چای و نان و جای خواب شما نیاز نداریم، ما با سفره پر آمده ایم. مردم به حقیقت نیاز دارند، آنها به ارزشی نیاز دارند که شما آن را زیر سوال برده اید. اگر درخواستی دارم فقط به مهسا نیست باید دست به دست هم دهیم تا این مشکل به طور کامل برطرف شود. من از گفتن آن ابایی ندارم و با نهایت صراحت گفتم. به نظر من، اگر کسی عقل داشته باشد، می فهمد که من با دولت همدردی می کنم، نه با کسانی که این کار را می کنند.

عموی مهسا درباره وضعیت زندگی این دختر به اعتمادآنلاین گفت: او تازه در دانشگاه ارومیه قبول شده بود و می خواست به دانشگاه برود. کیمیا، اشکان، مهسا (جینا) و عظیم چهار خواهر و برادر هستند. مهسا که در خانه به او جینا می گفتند فرزند بزرگ خانواده است.

وی ادامه داد: صداوسیمها گفت در حال تلاش برای یافتن جینا هستیم، آیا کسی جلوی آنها را گرفته است، چرا نمی آیند و نمی بینند؟ چرا با ما و رسانه های خارجی همدردی نمی کنید؟

وی درباره اینکه آیا شکایتی صورت گرفته است یا خیر، گفت: بله شکایت شده، پدر و مادر مهسا همه جا شکایت کردند. [که] آنها شکایت کردند و در حال بررسی پرونده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید