سند جدید پرونده مهسا امینی/ درخواست پدر مهسا برای تغییر محل کار به دلیل بیماری.


ساعت: 17:44
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902474

پدر امینی با مدیرکل تامین اجتماعی کردستان که کارمند این سازمان است مکاتبه داشت. به او گفته اند در کردستان خدمت کن و او در مکاتبه می گوید دخترم مریض است و باید دائم تحت مراقبت باشد و هر ماه به بیمارستانی در تبریز برود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: پس از حادثه با خانم مهسا امینی، ریاست جمهوری به وزیر کشور اعلام کرد که مسئولیت رسیدگی و بررسی کامل را بر عهده خواهم داشت. این موضوع و گزارش آن در اسرع وقت ارائه خواهد شد. در زمان اعلام این خبر، ما درگیر مسائل اربعین بودیم و من کار را شروع کردم. برای بررسی این سوال دست به کار شدیم و در مسیر پزشکی قانونی تحقیقاتی انجام دادیم. از جمله اینکه تمامی مدارک پزشکی وی را در کشور جمع آوری کردیم و دوربین های شهری که در مسیر وی قرار داشت را از دستگاه های مختلف تهیه کردیم و از تمامی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی خواستیم تا نظر و گزارش خود را در خصوص این حادثه ارائه دهند.

وی افزود: از اداره حفاظت اطلاعات فراجهه خواسته ایم تا نحوه رفتار ماموران را بررسی کند و از قوه قضائیه نیز در این خصوص به ضابطان گزارش داده و از فرماندهی معظم کل قوا خواسته ایم تا ما را در جریان بررسی ها قرار دهد. خواستیم نتیجه پزشکی قانونی را اعلام کند. ما همچنین یک کمیته پزشکی مستقل تشکیل داده ایم که شامل سه پزشک بخش خصوصی و متخصص قلب، متخصص مغز و اعصاب و رادیولوژیست است. در این کمیته قصد داشتیم سوابق پزشکی و درمانی و گزارش های اولیه بیمارستان کسری را بررسی کنیم.

وی افزود: امروز می خواهم سندی را گزارش کنم که قبلا منتشر نشده بود که پدر مهسا امینی در تاریخ 10 شهریور 1394 مکاتبه ای با مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان داشته و وی کارمند این سازمان بوده و در در این نامه به وی اطلاع داده شد که در استان کردستان مشغول به خدمت است. و می گوید دخترم مریض است و باید همیشه تحت مراقبت باشد و هر ماه برای بررسی وضعیت جسمانی اش به تبریز بیاید و با توجه به اینکه در سنندج آشنایی ندارم و خانواده ام برای مراقبت از دخترم به سنندج خواهند آمد، این موارد را اعلام کرد. امتیاز و این درخواست تایید شد. از ابتدا تکذیب می شد که مرحوم امینی مشکلی داشته باشد اما این سند وجود دارد.

معاون وزیر کشور گفت: مدارک مختلفی از مدارک پزشکی و نامه اداری و فیلمبرداری بیمارستان در دوران بستری خانم امینی در اختیار داریم. بازپرس به همراه پدرش در آنجا حضور داشت و ما هنوز شواهدی داریم مبنی بر اینکه اتفاق خاصی نیفتاده است و این فیلم موجود است و پدرش تایید می کند که به سرش اصابت نکرده و سرش تمیز است. ما هم از طریق مراجع قضایی به سراغ کسانی رفتیم که با مهسا امینی همراه بودند و آنها ماجرای خود را گفتند. گزارش نهایی ما تهیه و به وزیر کشور ارائه شد و نتایج بررسی های ما گزارش پزشکی قانونی را تایید می کند.

میراحمدی گفت: ما خیلی سخت گیر بودیم که مجبور نبودیم گزارش و نظر پزشکی قانونی را اعلام کنیم، اما بر اساس نظریه پزشکانی که نام بردم و آنها هم امضا کردند، گفتند مرگ مغزی نیست و اعلام کردند گزارش پزشکی قانونی

دیدگاهتان را بنویسید