درمان رایگان 220 نوزاد مبتلا به بیماری های مادرزادی نخاع


ساعت: 17:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898356

دبیر کمیته نوروویروسولوژی ایران از درمان رایگان 220 نوزاد مبتلا به بیماری های مادرزادی نخاع خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهری مهراد با اشاره به اینکه بیماری های مادرزادی مننگوسل و میلومننگوسل نخاعی در استان های خوزستان، اراک، گرگان و کرمانشاه بیشتر است، گفت: بر اساس بررسی های انجام شده در 2 سال گذشته با اعلام کمپین رایگان. در طول شیوع اپیدمی کرونا در کشور، 400 نوزاد مبتلا به این بیماری ها شناسایی و 220 بیمار به صورت رایگان ارجاع و تحت معاینات مختلف از نظر مشکلات ادراری و کلیوی قرار گرفتند..

وی افزود: در ایران به ازای هر هزار تولد زنده، 1.5 نوزاد دارای نقص مادرزادی نخاع در ناحیه کمر به شکل اسپینا بیفیدا، مننگوسل و میلومننگوسل هستند و مثانه آنها نیز دارای اختلالاتی به صورت احتباس ادرار یا ناتوانی است. تخلیه کامل ادرار باید تمرین کرد CIC دادن. این بدان معناست که خود شخص باید کاتتر را وارد کند یا به مادر کودک آموزش داده می شود که کاتتر را وارد کند..

مهراد تصریح کرد: نتایج این مطالعه نشان می دهد که این بیماران از تمکن مالی پایینی برخوردار بوده و مادر در دوران بارداری از مراقبت و تغذیه کافی برخوردار نبوده است..

وی ادامه داد: متأسفانه این بیماران به دلیل عدم آگاهی به متخصص اورولوژی مراجعه نکردند و تحت دیالیز قرار گرفتند. پاهایشان فلج است و نمی توانند حرکت کنند. اما با تشخیص و درمان به موقع می توان از مشکلات آنها از جمله اختلالات مثانه و دیالیز پیشگیری کرد..

مهراد تصریح کرد: درمان و کمپین رایگان 220 بیمار مبتلا به نقص مادرزادی مننگوسل نخاعی در کنگره بین المللی مغز و اعصاب که تیرماه امسال در اتریش برگزار شد مورد تجلیل قرار گرفت و ایران به عنوان فعال ترین کشور در فعالیت های عصبی انجمن شناخته شد. . (در خانه) اعلام کرد.

وی در ادامه گفت: مشکلات ادراری حاکی از بیماری های پنهانی مانند دیابت، پارکینسون، ام اس و غیره است که مبتلایان از آن غافل بوده و از عوارض زیادی در سیستم عصبی رنج می برند..

مهراد تصریح کرد: دیابت بیماری است که چشم، کلیه و مثانه را درگیر می کند و باید به افراد مبتلا به این بیماری آموزش دهیم که در صورت بروز مشکل در دفع ادرار به دلیل تحت الشعاع قرار دادن انواع نوروپاتی مثانه و همچنین باید به اورولوژیست ها آموزش دهیم. بازدید کنید.

به گفته وی، بی اختیاری ادرار در مردان و زنان ناشی از فعالیت بیش از حد، استرس و مثانه های عصبی است که می تواند ناشی از عدم تطابق بین عضلات و اعصاب مثانه و کف لگن باشد و بی اختیاری ادرار در مردانی که به دلیل این مشکل دچار این مشکل می شوند. جراحی پروستات مبتلایان به مثانه نوروژنیک با فیزیوتراپی کف لگن درمان می شوند.

مهراد خاطرنشان کرد: بسیاری از بیماری ها باعث اختلالات مثانه و بی اختیاری ادرار می شود، مراجعه پزشک به متخصص اورولوژی موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه پزشکان قرار گیرد..

دیدگاهتان را بنویسید