آمادگی دستگاه های اجرایی استان یزد برای مقابله با سیل احتمالی


ساعت: 15:01
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885138

ملک زاده مدیرکل بحران استانداری یزد گفت: با توجه به اعلام سطح هشدار از سوی سازمان هواشناسی، جلسات ستاد بحران شهرستان ها تشکیل شده و ادارات مربوطه در آماده باش کامل هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی ملک زاده در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه حدود 2200 کیلومتر تاسیسات آبی و زمینی در استان وجود دارد، گفت: بر اساس موقعیت مکانی و کارایی آن، سازمان های مختلف وظیفه نگهداری آن ها را بر عهده دارند و هواشناسی مرتبط با بارندگی های شدید است. روز چهارشنبه بازدید از این بند های خاکی، سیل بندها و مسیرهای رودخانه های فصلی در دستور کار دستگاه های ذیربط قرار دارد و امداد و نجات و خدمات رسان نیز آمادگی لازم را در زمینه مقابله با سیلاب های احتمالی دارند.

وی ادامه داد: اکثر استان ها نیز ستادهای بحران خود را برای هماهنگی بین دستگاهی سازماندهی کرده اند و آمادگی کامل برای هرگونه حادثه احتمالی دارند.

مدیرکل بحران استان یزد با تاکید بر اینکه بر اساس هشدار هواشناسی از ورود شهروندان به رودخانه ها جلوگیری می شود، گفت: با توجه به اینکه یکی از احتمالات پیش بینی شده برای این روز وزش باد شدید خواهد بود، این امر مانع از صعود شهروندان به رودخانه می شود. heights.prevention و امیدواریم مردم نیز حمایت های لازم را در این زمینه داشته باشند تا شاهد اتفاق ناگوار در این حوزه نباشیم.

ملک زاده یکی از احتمالات مربوط به اخطار اخیر اداره کل هواشناسی استان را ورود آب روان به شهر عنوان کرد و گفت: شهرداری و دستگاه های امدادی اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده اند و با اراده خدایا در این زمینه مشکلی نخواهد بود.

ملک زاده بیان کرد: مدیریت بحران در شهرها بر عهده شهرداران است و در روستاها این مسئولیت بر عهده دهیاران است که باید آمادگی و هماهنگی لازم را بین دستگاه ها ایجاد کنند.

مدیرکل بحران استان نیز در پایان تصریح کرد: این گونه هشدارها هم آمادگی است و هم می تواند جنبه مانور، بازدید و مخالفت با امکانات داشته باشد و به همین دلیل باید از سوی همه دستگاه ها جدی گرفته شود و نباید از آن عادی شود. آنها را

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید