حضور گروه های جهادی و بسیج در امدادرسانی به سیل زدگان امامزاده داوود(ع)/ دستور ریاست جمهوری برای برخورد با سیل زدگان منطقه خان


ساعت: 19:30
تاریخ انتشار: 05/06/1401
کد خبر: 1886196

امدادرسانی امروز شامل سیل و رانش زمین در منطقه امامزاده داوود تهران بود و گل و لای زیادی به داخل امامزاده نفوذ کرده و خودروها در زمین گیر کرده اند و هم اکنون علاوه بر حضور مسئولان دولتی، شهرداری تهران و هلال احمر نیز حضور دارند. ، شاهد حضور گروه های جهادی و بسیجی در ارائه خدمات به سیل زدگان هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صبح امروز سیل و رانش زمین منطقه امامزاده داود تهران را فرا گرفت و حجم زیادی گل و لای به داخل امامزاده نفوذ کرده و خودروها روی زمین گیر کرده اند.

این حادثه حوالی ساعت 01:30 بامداد رخ داد که بلافاصله تیم های عملیاتی لازم به منطقه اعزام شدند.

گروه های جهادی، بسیج، وزیر کشور و استاندار تهران در ساعات اولیه در منطقه حضور داشتند و کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر نیز در بازدید هوایی از منطقه به ارزیابی این حادثه پرداخت.

در حال حاضر 23 تیم عملیاتی، 2 تیم ANST (جستجو و نجات با سگ زنده) با 13 خودروی امدادی، 4 آمبولانس و 3 خودروی امدادی در حال خدمت رسانی به مصدومان و جستجوی مفقودین هستند.

رئیس‌جمهور از استاندار تهران خواست تا با بسیج تمامی امکانات امدادی از جمله هلال احمر، شهرداری و ستاد مدیریت بحران به منظور تسریع در عملیات امداد و نجات و نیز پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از حوادث مشابه سیل امامزاده داود (ع) اقدام کنند. .

سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سراسری ضمن تسلیت به خانواده های محترم جانباختگان سیل، از آمادگی گسترده گروه های جهادی برای واکنش سریع بسیج محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ خبر داد. سپاه برای خدمت به مردم شریف این منطقه.

وی گفت: در مرحله اول گروه های جهادی تخصصی با تجربه درخشان در ارائه خدمات سیل و زلزله در حوزه های امداد و نجات، پزشکی، عمرانی و خدمات رسانی به محل حادثه اعزام شدند و مابقی گروه های جهادی نیز به محل حادثه اعزام خواهند شد. وی در مراحل بعدی تاکید کرد: اکنون این گروه ها آماده خدمت رسانی به سیل زدگان عزیز این منطقه هستند و در حال خدمت رسانی به سیل زدگان هستند.

به گزارش خبرنگار دانا، گروه های جهادی و بسیجی هم اکنون در منطقه سیلاب امامزاده داود حضور دارند و در حال خدمت رسانی به سیل زدگان برای بهبود هر چه سریعتر شرایط این منطقه سیلابی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید