ایجاد شرکت های دانش بنیان گامی در جهت اشتغال زایی است/ تفرش مهد پرورش دانشمندان، فرهیختگان، مورخان و سیاستمداران است.


ساعت: 17:53
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822675

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد شرکت های دانش بنیان را گامی در جهت اشتغال زایی دانست و گفت: با ایجاد شرکت های دانش بنیان و ایجاد اشتغال می توان مهاجرت معکوس را شکل داد. با توجه به پتانسیل موجود می توان به این مهم دست یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید دانشگاه تفرش با اشاره به استقلال این دانشگاه، اظهار داشت: دانشگاه تفرش دارای هیئت امنای مستقل و اعضای این شوراها بود؛ در حالی که این دانشگاه دارای اعضای هیئت امنای مستقل بود. این موضوع موجب ارتقای ابعاد علمی، تجربی و اجرایی این هیئت و دانشگاه تفرش می شود.

زلفی گل، ارتقای سطح علمی هیات امنا و دانشگاه تفرش را موجب ارتقای سطح علمی و آموزشی دانشگاه دانست و افزود: تربیت دانشجو، توجه ویژه به آموزش و تکریم دانشجو مهم است. اعضای هیئت علمی باید توجه ویژه ای به تامین سرانه خروجی در علم و فناوری داشته باشند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیرین، دانش پژوهان شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان در دانشگاه تفرش، افزود: دانشگاه تفرش ضمن ارتباط، همکاری و همکاری با سایر دانشگاه ها برای ایجاد وحدت در سه شهرستان تفرش، آشتیان و فهرا اقدام کن

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان از دیرباز مهد دانشمندان، فرهیختگان، مورخان، سیاستمداران، دانشمندان و فرهیختگان بوده اند، ادامه داد: دانشگاه تفرش می تواند پیوندی بین گذشته باشد. و تاریخ آینده در شهرهای تفرش و آشتیان و فرعون خواهد بود.

زلفی گل با اشاره به مصوبات اولین جلسه هیات امنای دانشگاه تفرش پس از استقلال این دانشگاه گفت: پردیس فناوری در حریم این دانشگاه ایجاد می شود. همچنین با راه اندازی شرکت های دانش بنیان در پردیس این دانشگاه می توان محصولات جدیدی تولید کرد.

وی به اعطای مجوز به مرکز نوآوری و فناوری در دانشگاه تفرش اشاره کرد و گفت: استفاده از فضا و ظرفیت های مختلف موجود در دانشگاه تفرش، وجود مراکز فناوری و ساخت تعدادی سالن و جلسات و فراتر از آن، مرکز برای علم و فناوری ایجاد شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد شرکت های دانش بنیان را گامی در جهت اشتغال زایی دانست و گفت: با ایجاد شرکت های دانش بنیان و ایجاد اشتغال می توان مهاجرت معکوس را شکل داد. با توجه به پتانسیل موجود می توان به این مهم دست یافت.

زلفی هدف ادامه داد: شرکت های دانش بنیان می توانند با استفاده از نوآوری هایی که منجر به استخدام افراد با سطوح مختلف تحصیلی می شود، محصولات رقابتی و منحصر به فرد تولید داخل را ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه فقدان قانون مالکیت فکری به ذبح فناوری و خلاقیت می انجامد، به بیمه پژوهشی اشاره و خاطرنشان کرد: وجود بیمه برای پژوهش به ویژه پژوهشگران اثربخشی اقدامات علمی را افزایش می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید