نمایشگاه صنایع دستی برای افراد دارای معلولیت؛ گامی در راستای اشتغال پایدار/حرفه‌آموزی معلولان باید در راستای اشتغال‌زایی باشد


ساعت: 16:18
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915368

در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه توانمندسازی افراد دارای معلولیت؛

برگزاری نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های عرضه محصولات هنری و صنایع دستی به افراد دارای معلولیت یکی از غنی‌ترین فرصت‌ها برای ایجاد انگیزه و فرصت برای ارتباط دائمی معلولان با بازار کار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات؛ حمایت از افراد دارای معلولیت مولفه مهمی برای ظهور توسعه پایدار، صلح و امنیت در جوامع است. بنابراین برای دستیابی به آینده ای مطلوب و بهتر، باید بسترهای لازم برای زندگی با کیفیت برای افراد دارای معلولیت ایجاد شود، زیرا معلول فردی است که به دلیل بیماری یا نقص جسمانی نیاز به حمایت بیشتری دارد.

این فرصت باید به معلولان داده شود تا توانایی ها و استعدادهای هنری و حرفه ای خود را شکوفا کنند و از این استعداد نه تنها برای منافع اقتصادی خانواده و خود استفاده کنند، بلکه گام بلندی در جهت سلامت فکری و روانی و اعتماد سازی بردارند. تسلط بر نفس و در نهایت غنی سازی جامعه. بر این اساس باید بستر و فرصت حرفه آموزی و مشارکت معلولان برای ایجاد اشتغال و در نهایت درآمد اقتصادی در جامعه فراهم شود.

برگزاری نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های عرضه محصولات هنری و صنایع دستی به افراد دارای معلولیت یکی از غنی‌ترین فرصت‌ها برای ایجاد انگیزه و فرصت برای ارتباط دائمی معلولان با بازار کار است.


d09c055a e068 4fab 8a2b 95177fb41597 خبر خاکستری


51 مرکز خدمات اجتماعی در استان سمنان وجود دارد

معصومه معراج معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان در گفتگو با مرات با تبریک و گرامیداشت فرا رسیدن روز جهانی معلولان گفت: در این نمایشگاه هنر و صنایع دستی معلولان تحت عنوان بهزیستی استان سمنان.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان نیز گفت: این نمایشگاه مشتمل بر 13 غرفه است که غرفه های آن به آموزش و توانبخشی برجسته در جامعه و سایر مراکز توانبخشی شبانه روزی استان سمنان اختصاص دارد.

وی افزود: یکی از غرفه های نمایشگاهی متعلق به آثار هنرمندان معلولی است که در اتاق هنر مراکز شبانه روزی بهزیستی استان فعالیت می کنند.

معراج به وجود 51 مرکز در استان سمنان برای ارائه خدمات به مددجویان بهزیستی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 28 مرکز روزانه، 10 مرکز شبانه، 10 مرکز ویزیت در منزل و 3 مرکز مراقبت در منزل در استان سمنان فعال هستند.


f04cc07a ed22 40b9 bce1 289aef2dbd28 خبر خاکستری


ایجاد فرصت و بسترسازی برای اشتغال معلولان ضروری است

سعیده همتی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت اظهار داشت: ایجاد بستر اشتغال و فروش محصولات به معلولان یا خانواده های آنها و برپایی نمایشگاهی از آثار و صنایع دستی آنها بسیار ارزشمند است. .

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سمنان افزود: علاوه بر لزوم نگاه حمایتی به خانواده ها و افراد دارای معلولیت، لازم است این افراد و خانواده هایشان بتوانند بستر اشتغال و ارتقای کیفی را فراهم کنند. زندگی این افراد تا حد امکان

وی در ادامه بیان کرد: ایجاد بستر برای آموزش و اشتغال و ایجاد فضایی برای فروش محصولات تولید شده توسط مشتریان برای توانمندسازی مشتریان مهم تلقی می شود.


آموزش حرفه ای معلولان باید با هدف ایجاد اشتغال باشد

فهیمه هوشنود مدیرعامل انجمن توانبخشی (cbr) استان سمنان در گفت و گو با مرآت گفت: این غرفه متعلق به محصولات تولیدی معلولان روستاهای استان سمنان است.

مدیرعامل انجمن توانبخشی جامعه استان سمنان با اشاره به کمک بلاعوض سازمان بهزیستی به معلولان روستاهای استان گفت: این کمک ها با هدف ایجاد اشتغال و آموزش و ایجاد صندوق های خرد است. در راستای معرفی بر روی صندوق کارآفرینی امید انجام می شود.


a35e826b 6121 4c36 958a 986150e02a8f خبر خاکستری

وی افزود: با کمک صندوق کارآفرینی امید و دریافت تجهیزات از این صندوق، 2 کارگاه کرباس بافی و تولید لبنیات و 15 نفر در شهرستان آرادان با توجه به نیاز روستاها در حوزه کشاورزی و دامپروری ایجاد شد. .

خشنود با بیان اینکه فراگیری مهارت های صنایع دستی در بین افراد دارای معلولیت در روستاهای استان بیشتر نسل به نسل منتقل می شود، تصریح کرد: البته بر اساس تعامل و توافقات صورت گرفته بین معاونت های اجتماعی و فنی حرفه ای دوره های آموزشی برای افراد دارای معلولیت برگزار می شود. معلولیت و گواهی دوره آموزشی برای دانش آموزان صادر می شود.

مدیرعامل انجمن توانبخشی جامعه استان سمنان نیز گفت: هدف ما ایجاد بستر آموزشی برای معلولان و ایجاد شغل برای آنها است. اما گاهی با وجود تعامل خوب بین مراقبت های فنی، حرفه ای و اجتماعی، آموزش های سازماندهی شده ظرفیت ایجاد اشتغال را ندارند و این مشکل یکی از چالش هایی است که در دوره های آموزشی برگزار شده برای داوطلبان با آن مواجه هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید