صدور مجوز برای ایجاد شرکت های دانش بنیان روند اداری را کند نکرد/اشتغال در شعار سال اشتغال نخبگان است


ساعت: 13:24
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840337

قناعت با تاکید بر اینکه توانمندسازی و نبود تحریم از ویژگی های مهم تولید دانش بنیان است، گفت: مدیران باید بسترسازی کنند تا متقاضیان راه اندازی شرکت های دانش بنیان برای دریافت مجوز دستگاه ها معطل نشوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، جواد کنات امروز در اردوی حمایت و تسهیل تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال اظهار داشت: اشتغال نخبگان با تکیه بر دانش فنی و تجربه افراد توانمند، اشتغال را متحول کرده و کمی و کیفی اشتغال را به صورت تصاعدی افزایش می دهد.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تمرکز بر سرمایه گذاری عادی که مربوط به تردد لاک پشت ها است و منجر به محدودیت اشتغال می شود در شعار سال لحاظ نشده است.

به گفته وی؛ یک شرکت بزرگ با تجهیزات زیاد، سازمان های خاص و استخدام 20 تا 50 نفر می تواند در قالب فضای دانش بنیان جای خود را به یک اتاق کوچک با کمترین نیروی انسانی و بیشترین بازدهی بدهد البته با تکیه بر دانش نیروی کار. .

استاندار خراسان جنوبی از توجه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به اصل تولید در سرفصل های سال های اخیر خبر داد و گفت: در شعار امسال «تولید; با تأکید بر اهمیت تولید، عزت و استقلال کشور، «مبتنی بر دانش ایجاد اشتغال» تلقی می شود.

قناعت ادامه داد: شعار امسال مسیر تولید را ترسیم می کند و بیان می کند که مسیر تولید از نخبگان جوان آغاز می شود و به کارآفرینی می انجامد.

وی با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان را سرلوحه اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در اقتصاد دانش بنیان.

به گفته وی؛ این اصل بیانگر نگاه والای مقام معظم رهبری (حفظه الله) در تبیین سیاست ها و راهبردهاست.

استاندار خراسان جنوبی ایجاد ارزش افزوده را از ویژگی های اشتغال دانش بنیان عنوان کرد و گفت: با استفاده از تولید دانش بنیان شاهد بهره وری در تولید و در نتیجه بهبود عملکرد اقتصادی خواهیم بود.

قنات ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان رشد اقتصادی پایدار و افزایش رقابت پذیری بنگاه های اقتصادی را به همراه دارد و نشان می دهد که اگر اقتصاد مدرن، علمی و مبتنی بر دانش روز باشد، بهره وری را به همراه خواهد داشت.

به گفته وی؛ کاهش هزینه های تولید، بهبود کیفیت محصول و رضایت مشتری از مهمترین پیامدهای محصولات دانش بنیان است.

وی با تاکید بر اینکه توانمندسازی و عدم تحریم از ویژگی های مهم تولید دانش بنیان است، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، وظیفه ماست که موانع را بر سر راه شرکت های دانش بنیان برداریم و با تسهیل شرایط صدور مجوز و پرداخت تسهیلات و تسهیلات برای حمایت از این مناطق.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نقشه راه اجرای شعار سال جهشی در تولید دانش بنیان است، گفت: در این راستا باید به دانشگاه ها، دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و نخبگان توجه حداکثری شود. .

به گفته وی؛ به تعویق انداختن اخذ مجوزهای لازم برای راه اندازی کسب و کار برای یک نخبه جوان اصلا قابل قبول نیست.

وی حرکت های سطحی را دنبال کننده شعار سال عنوان کرد و گفت: تمام تلاش ما باید ایجاد نشاط و انگیزه در اکوسیستم دانش بنیان استان باشد.

کنات با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای شرکت های دانش بنیان خوب ICT است، گفت: نباید اجازه دهیم این شرکت ها از استان خارج شوند.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بی توجهی به شرکت های دانش بنیان و مهاجرت آنها تلخ و در واقع بزرگترین خیانت به استان است.

قناعت برای حمایت از واحدهای تولیدی استانی گفت: با محوریت معاونت هماهنگی اقتصادی استان باید ساختاری راه اندازی شود تا ادارات از واردات کالاهای تولید شده در استان جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: واردات کالاهای تولید شده در استان جفا به تولیدکنندگان داخلی است.

به گفته وی؛ مدیران باید زمینه را برای متقاضیان راه اندازی شرکت های دانش بنیان برای اخذ مجوز دستگاه فراهم کنند.

استاندار خراسان جنوبی به ایجاد پایگاه حمایت و تسهیل در تولید دانش بنیان و اشتغال زایی بر اساس ساختار تعیین شده از سوی وزارت کشور اشاره کرد و گفت: این جلسات باید به صورت منظم و مستمر برگزار شود. همکاری و کار تیمی برای اجرای شعار سال و حمایت از شرکت های دانش بنیان.

کنات با اشاره به دو ماه گذشته از ابتدای سال گفت: هیچ شانسی برای باخت نداریم و باید از این 10 ماهه تا پایان سال نهایت استفاده را ببریم تا شعار سال را به طور کامل محقق کنیم. “

وی خاطرنشان کرد: دستگاه ها موظفند با حمایت و حمایت از شرکت های موجود، مشکلات آنها را حل کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید