علم شرکت های دانش بنیان مشکلات تولید و صنعت را حل می کند/ ارزیابی فناوری یعنی ایجاد اشتغال و اهمیت برای نخبگان


ساعت: 11:20
تاریخ انتشار: 1401/01/10
کد خبر: 1818472

رضا فاطمی گفت: بسیاری از مشکلات حوزه صنعت با علم و فناوری حل می شود و دانشمندان کشور ثابت کرده اند که در هر حوزه ای که تحریم شده ایم بلافاصله وارد این عرصه شده و خودکفا می شویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا فاطمی کارآفرین البرزی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک در خصوص شعار سال گفت: مقام معظم رهبری با نگاهی عالمانه تصمیم گرفتند و پیام نوروزی را با محوریت مشکل اصلی کشور در سال های اخیر ابلاغ کردند.


وی ادامه داد: اقتصاد و معیشت مردم دو معضل اصلی جامعه در سال های اخیر در کشور بوده و تولید راه حل اصلی برای رفع این مشکل است.


فاطمی با اشاره به اینکه تولید ملی راه حل اصلی برون رفت از مشکلات و مشکلات اقتصادی است، گفت: وی افزود: تولید موجب رشد اقتصادی، افزایش اشتغال و کاهش تورم در کشور می شود.


وی گفت: رونق تولید باعث افزایش رفاه عمومی در جامعه و افزایش اعتماد به نفس ملی و عزت ملت شده است.


فاطمی با بیان اینکه شعارهای سال تا حدودی در رفع مشکلات جامعه موثر بوده است، افزود: شعارها راهگشای کشور است و اقدام موجب رضایت ملت است، اما در برخی سال ها کاستی هایی وجود داشته است. که امیدواریم سال 1401 بخشی از آن باشد «سالهای موفق در تحقق شعار سال.


وی ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان باعث رونق تولید در سایه علم و فناوری می شود. در سال های اخیر توانسته ایم توجه عده ای را به تولید داخلی جلب کنیم و امسال با دانش باید بتوانیم تولید را در بازار محصول افزایش دهیم.


وی گفت: شرکت های دانش بنیان بخشی از منابع خود را صرف تحقیق و توسعه می کنند و بخش بزرگی از نیروی انسانی آنها را افرادی با توان علمی و حرفه ای بالا تشکیل می دهند و معمولاً توسط گروه های کارآفرین تشکیل می شوند.


فاطمی با بیان اینکه دانش همراه با صنعت باعث رونق تولید می شود، گفت: بسیاری از مشکلات حوزه صنعت با علم و فناوری حل می شود و دانشمندان کشور ثابت کرده اند که در هر حوزه ای که تحریم شدیم بلافاصله وارد این عرصه شد و مستقل شد. کافی است.» رسیدیم.


وی با اشاره به اینکه علت اصلی کاهش تقاضا برای شرکت های دانش بنیان عدم آگاهی از محصولات تولید شده و عدم تمایل شرکت های داخلی به خرید محصولات دانش بنیان است، ادامه داد: اصلاح این شرکت ها و فراهم شدن زمینه برای توسعه فعالیت خود


این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان توانسته اند در مقابل تحریم ها ایستادگی کنند و محصولاتی تولید کنند که خشم دشمن را برانگیخته و باعث سربلندی ایران شده است تا مسئولان با حمایت های مالی و معنوی زمینه توسعه این شرکت ها را فراهم کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید