تقویت روابط ایران با کشورهای همسایه با سفر آیت الله رئیسی به قطر/ این سفر می تواند به گشایش اقتصادی منجر شود


ساعت: 09:21
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810353

یحیی کمالی پور گفت: سفر رئیس جمهور کشورمان به قطر ده سال دیگر انجام می شود که می تواند روابط با ایران را تقویت کرده و ایران را در تجارت و توسعه منطقه ای با کشورهای همسایه بیش از پیش نزدیک کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یحیی کمالی پور در گفتگو با راه آرمان; وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به قطر گفت: سفر اصلی آیت الله رئیسی به دلیل حضور ایشان در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز است که در سطح اجلاس سران برگزار می شود. اما محصول این سفر می تواند دستاوردهای مهمی برای کشورمان به همراه داشته باشد.
این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: سفر رئیس جمهور ما به قطر ده سال دیگر انجام می شود که می تواند روابط با ایران را تقویت کند و ایران را در تجارت و توسعه منطقه ای با کشورهای همسایه بیش از پیش برابر کند.
وی گفت: رژیم صهیونیستی اسرائیل از مدت ها قبل تمام تلاش خود را برای ایجاد همگرایی بین همسایگان ایران انجام می دهد. البته تقویت روابط ما با قطر که در کشورهای عربی هم پذیرفته شده است می تواند موثر باشد و به بسیاری از مشکلاتی که در منطقه داریم کمک کند.
کمالی پور با بیان اینکه با توجه به تحریم ها علیه ما، این سفر می تواند منجر به گشایش اقتصادی و خنثی شدن تحریم ها شود، افزود: اگر بتوان این روابط را به معنای واقعی شکل داد؛ این سفر می تواند منجر به گشایش اقتصادی و خنثی شدن تحریم ها شود. این موضوع بین اتحاد برخی از کشورهای خودخوانده عربی با کشورهای غربی و اسرائیل شکاف ایجاد می کند و این می تواند در مسائل سیاسی، منطقه ای و اقتصادی به ما کمک کند.
این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور به عوامل فوق پرداخته است، گفت: روابط سیاسی، اقتصادی و تقویت روابط با کشورهای همسایه در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: می‌توانیم بر اساس اهداف خود پیش برویم و روابط خود را با همسایگانمان افزایش دهیم. قطعا قدرت مانور ما افزایش می یابد و این می تواند به کل منطقه و کشورهای اسلامی کمک کند.

انتهای پیام/https://armanekerman.ir/vdchvmnzi23nivd.tft2.htm

دیدگاهتان را بنویسید