دولت سیزدهم به دنبال احیای روابط متوازن با کشورهای همسایه است/ سفر رئیس جمهور به قطر نقش مهمی در تقویت روابط دو کشور دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد یاری، کارشناس سیاسی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به قطر گفت: سفر رئیس جمهور به قطر نقش مهمی در تقویت روابط ما با قطر خواهد داشت.

وی افزود: این رویکرد دولت سیزدهم یک سیاست خارجی کلی مبتنی بر منافع ملی را با کشورهای همسایه تقویت می کند.

جاری گفت: در دولت قبل همه امور خارجی کشور مشمول مذاکرات هسته ای و برجام بود که هیچ کاری برای ما نداشت.

این کارشناس سیاسی گفت: دولت سیزدهم برخلاف سیاست غلط دولت قبل که جنجال آفرین بود به دنبال احیای روابط متوازن با سایر کشورهای همسایه است.

وی افزود: دولت قبل نسبت به همسایگان خود بی تفاوت بود و بیشتر به کشورهای اروپایی، آمریکا و غرب نگاه می کرد و این سیاست باعث از دست رفتن فرصت ها شده است.

جاری گفت: دولت سیزدهم با حضور هدفمند و سازنده در مذاکرات وین و تلاش برای رفع تحریم ها، همسایگان و کشورهای منطقه را در اولویت سیاست خارجی خود قرار داده است و این فصل جدیدی در روابط همسایگی است. .

وی خاطرنشان کرد: سفر به تاجیکستان و عضویت ایران در سازمان شانگهای، سفر به ترکمنستان و شرکت در اجلاس سران ESO، سفر بسیار استراتژیک به روسیه و اکنون قطر و ایران، حضور در اجلاس جهانی صادرکنندگان گاز جهان، اقدامات پویا است. دولت سیزدهم در بازمهندسی هژمونی ایران در روابط با همسایگان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید