کاربری سینما با تصمیم شخصی قابل تغییر نیست/ کلانشهر اراک به پردیس سینمایی نیاز دارد/ تالار ستاره ها تا یک ماه آینده آماده نمایش فیلم می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب ؛ روز گذشته در رسانه های استان مرکزی خبری مبنی بر تعطیلی سینمای جدید «تنها سینمای کلانشهر اراک» تا دو ماه آینده منتشر شد. ما بیدار شدیم.

سینا دلشادی مدیرکل فرهنگ و جهت گیری اسلامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب , در خصوص تصمیم عصر جدید مبنی بر تغییر کاربری سینما و تعطیلی آن تا دو ماه آینده گفت: تغییر کاربری سینما نیازمند مراحل قانونی است. در سینما این طور نیست که هر تصمیمی که می خواهند بگیرند و رسانه ها می گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه این اداره کل از دوران جدید غافل نشده و در حد توان از آن حمایت کرده است، گفت: مدیریت این فرهنگ و رهبری استان بود. آیا این اقدام حمایتی نیست و درآمدی برای سینما نداشته است؟


کلانشهر اراک به پردیس سینمایی نیاز دارد

وی افزود: کلانشهر اراک چه با سینمای جدید و چه نباشد نیازمند پردیس سینمایی است که این یک نیاز جدی و ضروری است. برای رفع این نیاز تنها یک دستگاه نمی تواند کار کند و نیازمند تلاش جدی چندین نهاد است که شهرداری ها بیشترین نقش را در این زمینه دارند. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز آمادگی صدور مجوز، تجهیز سالن ها و تسهیل امور مربوطه را دارد.

دلشادی ادامه داد: در این راستا حوزه هنری نیز از طریق سازمان گسترش سینما استقبال خود را اعلام کرد. همچنین به نظر می رسد شورای شهر و شهرداری اراک به دنبال ایجاد پردیس سینمایی در این شهر هستند. به هر حال این نیازی است که باید برطرف شود و یکی دو سالن نمی تواند پاسخگوی نیازهای سینمایی مرکز استان باشد.


«سینما استقلال» و «تالار چند منظوره» به زودی آماده می شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به احیای سینمای استقلال (ستارگان) در آینده نزدیک گفت: انشاالله ماه آینده این سینما با اپلیکیشن های متنوع با ظرفیت حدود 900 نفر احیا خواهد شد. این فیلم نیز در آنجا اکران می شود.«همچنین سالن چند منظوره شهر – در واقع یک شهر صنعتی – به زودی مجوز خدمات سینمایی دریافت می کند و وارد زنجیره اکران فیلم می شود.


با یک سالن و امکانات محدود نباید انتظار داشته باشید که مورد استقبال مردم قرار بگیرید

وی افزود: به نظر می رسد با این اتفاق نیازهای سینمایی کلانشهر اراک تا حدودی تامین شود اما عمده کاری که باید انجام شود ساخت پردیس سینمایی در این شهر است. علاوه بر اکران فیلم، برنامه های فرهنگی دیگری نیز در برنامه باشد که باعث تقویت رغبت مردم و خانواده ها به برنامه های فرهنگی و هنری از جمله تماشای فیلم شود. با توجه به رقبای رسانه ای قوی برای اکران فیلم، نمی توان انتظار داشت مردم با یک سالن و تجهیزات محدود به سینما بیایند و فیلم را ببینند. کار باید ریشه ای تصمیم گیری شود.

دلشادی تاکید کرد: فعالیت سینمای جدید برای ما مهم است اما آنچه بسیار مهمتر از آن است ساخت کمپ سینمایی است تا در سه سال آینده نگران نباشیم که اگر یک سالن روی پرده رفت. ، مشکل خواهیم داشت.

خبرنگار: علیرضا نجمی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید