تشکیل «شورای اخلاق حرفه ای در سینما» / حکم رئیس سازمان سینمایی برای بررسی معضل زنان در سینما


ساعت: 10:03
تاریخ انتشار: 1401/01/18
شناسه خبر: 1820187

در اولین جلسه هیئت مدیره کینو سازمان در سال جدید تصویب شد:

محمد هزائی در اولین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی به دلیل حواشی خاص و مشکلات فعالان سینمایی و دست اندرکاران، دستور تشکیل «شورای اخلاق حرفه ای در سینما» را صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس سازمان سینمایی با اعلام این خبر گفت: این شورا برای حفظ حقوق سینماگران و توسعه اخلاق حرفه ای در سینمای کشور تشکیل می شود.


اعضای شورای اخلاق حرفه ای سینما را به شما معرفی می کنیم

وی اعضای شورای فیلمبرداری حرفه ای را به این شرح معرفی کرد: مدیرعامل خانه سینما، معاون نظارت و ارزیاب، مدیران کل حراست و حقوقی سازمان سینمایی، مشاور رئیس سازمان، مدیرعامل سینما فارابی. بنیاد و دکتر مائده چیت ساز، عضو کانون وکلای نمایندگی، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه و انسیه شاه حسینی فیلمنامه نویس و کارگردان سینما هستند.


تشکیل کمیته بانوان اولین ماموریت شورای اخلاق حرفه ای

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: در اولین ماموریت شورای فیلمبرداری حرفه ای، کمیته ای بانوان متشکل از دو کارگردان، روانشناس، جامعه شناس و حقوقدان برای بررسی مشکلات زنان کارگردان سینما و اطرافیان تعیین شد. منطقه، اقدامات و گزارش نتایج پیگیری و بررسی های شورا.


انتظار بیشتری از شورای حفاظت از سینمای خانگی داشته باشید

خزاعی با تاکید بر اهمیت پیگیری دغدغه‌ها و دغدغه‌های زنان فیلمساز و لزوم رعایت اخلاق حرفه‌ای در سطوح مختلف سینما، گفت: احقاق حقوق سینماگران در عرصه‌های مختلف.

رئیس سازمان سینمایی گفت: قطعا یکی از دغدغه های جدی همکاران خانه سینما و اصناف توجه به جایگاه فرهنگی و اجتماعی سینماگران و پیگیری حقوق این عزیزان است. «متخصصان فیلم برای محافظت از موقعیت حرفه‌ای خود طراحی شده‌اند» با از سرگیری کار خود برای رسیدگی به مسائل مشابه در انجمن و به طور گسترده‌تر، مشکلات خانواده فیلم و اصناف بیش از پیش. جهت تکمیل به همراه اعضای این کمیسیون نماینده سازمان سینمایی حضور خواهد داشت. در عین حال، به دلیل درک عمیق و مطمئن‌تر آنها از چنین موضوعاتی، باید از حضور زنان کارگردان استفاده مؤثرتر شود.


همکاری سازمان سینمایی و کانون حقوقی و مشاوران خانواده قوه قضائیه

وی اعلام کرد: سازمان سینمایی با همکاری کانون وکلای دادگستری، کارشناسان رسمی و مستشاران خانواده قوه قضائیه برای احقاق حقوق عمومی خانواده فیلم، ظرفیتی را برای کارگردانان و بزه دیدگان ایجاد کرده است تا با حمایت ها، حقوق خود را جستجو و بررسی کنند. و مساعدت وکلا، مشاوران و کارشناسان وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده به قوه قضائیه.

خزایی گفت: سازمان سینمایی با تاکید بر سه اصل قانون گرایی، استانداردسازی و عدالت محوری، صیانت از آنها و حفظ و حرمت بانوان کارگردان را وظیفه خود می داند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید