مصوبات اولین جلسه شورای اخلاق حرفه ای سینما / آیین نامه داخلی تدوین شود.


ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822647

دیروز شنبه 27 فروردین اولین جلسه شورای اخلاق حرفه ای سینما برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، دیروز شنبه 27 فروردین ماه اولین جلسه «شورای اخلاق حرفه ای سینما» با حضور رئیس سازمان سینمایی، مدیرعامل خانه سینما، معاون نظارت و ارزیاب، فارابی، مشاور رئیس جمهور. دفاعیات سازمان سینمایی و انسیه شاه حسینی نویسنده و کارگردان سینما و مائده چینی ساز وکیل دادگستری کانون وکلای دادگستری، کارشناسان رسمی و مستشاران قضایی در سازمان سینمایی برگزار شد.

محمد هزائی رئیس سازمان سینمایی گفت: رصد، بررسی و پیگیری شود. اما مهمترین وظیفه این شورا تدوین آیین نامه ای است که موجب رشد، تعالی و ارتقای اخلاق حرفه ای در سینما شود.

وی ادامه داد: این شورا به منظور تقویت صیانت از کرامت فرهنگی و اجتماعی سینمای ایران در عرصه های مختلف و با توجه به نیازهای اجتماعی، قانونی و صنفی تشکیل شد. ارزش تصمیم گیری، درک عمق حساسیت و توجه به لایه ها و پیچیدگی های آن را دارد. طراحی داشته باشید.

رئیس سازمان سینمایی در خصوص اظهارات کارگردانان زن گفت: شورای اخلاق حرفه ای سینما حافظ حقوق همه خانواده ها و اهالی سینما است و بی شک جایگاه و حقوق کارگردانان زن جزو دغدغه ها و اولویت های وی است. “

وی با اشاره به جایگاه این شورا و اهمیت و اقتدار عملکردی آن برای رفع و کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی و حقوقی سینما و سینماگران گفت: قدرت. همچنین لازم است با حمایت از مطالعات تطبیقی ​​این مقوله ها در سایر کشورها و همچنین در سایر حوزه ها و اقشار جامعه، قوانین و رویه هایی تفسیر شود که به حفظ حوزه اجتماعی خانواده سینما کمک کند.

به گفته وی، حوزه فعالیت و تصمیمات این شورا فراتر از مسائل صنفی است و طبیعی است که مسائل و موضوعات صنفی ابتدا در نهاد صنفی یعنی سینما مورد توجه و ارزیابی قرار می گیرد و اگر در مواردی نیاز و اقدامات در شورای صنفی از طریق شورای اخلاق حرفه ای در سینما به نتیجه نمی رسد و سایر مجاری قانونی وارد عمل خواهد شد.

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: تدوین آیین‌نامه شورای اخلاق حرفه‌ای سینما باید پاسخگوی همه نیازهای سینما در صحنه‌های ملی و بین‌المللی، جشنواره‌ها، مسائل حقوقی صنفی و مشکلات اجتماعی سینماگران و مصالح عالی باشد. از سینماگران سینما و خانواده اش

تصمیمات اولین جلسه شورای اخلاق حرفه ای سینما به شرح زیر اعلام شد:

ایجاد دبیرخانه دائمی

– تعریف شرح وظایف و ماموریت ها

– تهیه و تدوین آیین نامه هایی برای کمک به تقویت و ارتقای اخلاق حرفه ای سینما

– تشکیل کارگروه های تخصصی در موضوعات و موضوعات

همچنین مقرر شد این جلسات به صورت هفتگی و در موارد خاص به صورت فوق العاده نظارت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید