آیین‌نامه قبلی سهام عدالت لغو شد/ تدوین آیین‌نامه جدید ظرف یک ماه


ساعت: 12:46
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878994

رئیس فراکسیون «اقدامات قضایی» مجلس از لغو اساسنامه فعلی این اقدامات با دستور دادستان و اداره کل خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی سعادتی رئیس فراکسیون عدالت مجلس در نشست خبری با موضوع فعالیت اتحادیه تعاونی دادگستری گفت: 49 میلیون سهامدار عدالت وجود دارد و 20 میلیون نفر بازماندگان اقدامات قضایی برآورد می شوند.

وی با بیان اینکه تعاونی ها در کشور چندان مورد توجه قرار نگرفتند و این شرکت ها رشد نکردند، افزود: بر اساس برنامه دولت سیزدهم باید رشد اقتصادی 8 درصدی در کشور محقق شود که یکی از محورهای آن است. برای ارتقای اقتصاد کشور.»

نماینده مجلس یازدهم، سرمایه سهام عدالت را با توجه به وسعت آن از 600 تا 800 هزار میلیارد تن دانست و گفت: گروه شرکت های زیر مجموعه شامل شرکت های پتروشیمی، پالایشگاه ها، بانک ها، بیمه ها، معادن و سایر کارخانجات است. سهام

سعادتی گفت: در دولت گذشته عده ای سنگ اندازی می کردند و بارها می خواستند از مسیر عدالت خارج شوند.

رئیس فراکسیون فراکسیون عادلانه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت قبل از تعاونی ها می خواست در اقدامات قضایی نقشی نداشته باشد، افزود: 15 سال از شروع فعالیت تعاونی های عدالت می گذرد اما حقوق آنها به حداقل رسیده است. صفر.”

وی یادآور شد: از اسفندماه سال گذشته فراکسیون عدالت مجلس تشکیل و شروع به کار کرد که در جلسات آن همه قوا و همچنین مسئولان ارشد دستگاه های مربوطه حضور داشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با دستور وزیر اقتصاد، انتخابات عادی شرکت های سهامی قضایی لغو و ساختار جدید این اتحادیه برای انعکاس مطالبات 352 تعاونی صندوق قضایی ایجاد شد. در اتحادیه

وی ادامه داد: در دولت قبل 12 هزار میلیارد تن سرمایه عدالت ذخیره شده بود و معلوم نبود کجاست.

سعادتی در خصوص تفاوت اتحادیه تعاونی های صندوق قضایی با اتحادیه شرکت های سرمایه گذاری استانی گفت: در انجمن شرکت ها عضویت دارند، سرمایه گذاری استان است.

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور نسبت به اجرای عدالت حساس است و شخصاً آن را رصد می کند، گفت: جدید باید آماده و مجدداً اعلام شود.

به گفته این نماینده مجلس یازدهم تاکنون سرمایه ای در اختیار تعاونی های صندوق قضایی قرار نگرفته است اما از این پس مدیریت سبد سهام در اختیار این شرکت ها قرار می گیرد. نهادهایی مانند اتاق تعاون، وزارت تعاون، اتحادیه تعاونی های صندوق قضایی، سازمان بورس و شورای عالی بورس نیز بر فعالیت تعاونی های صندوق قضایی نظارت خواهند داشت.

وی گفت: ما باقیمانده واحدهای دادگستری را مجددا ثبت نام نمی کنیم و در این مرحله فقط خانواده های مشمول کمیسیون معاضدت و معاضدت که قبلا سهام قضایی نداشته اند و فهرست آنها مشخص شده است مشمول دریافت این سهام می شوند.

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس تاکید کرد: پیگیر حذف اختیارات نامحدود بورس در خصوص واگذاری سهام عدالت هستیم زیرا معتقدیم تفسیر آنها برداشتی غیرقانونی از نامه بورس به رئیس جمهور در خصوص سهام عدالت است.


آیین‌نامه قبلی سهام عدالت لغو شد/ تدوین آیین‌نامه جدید ظرف یک ماه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید