سود سهام عدالت در 2 مرحله واریز می شود / آیا میزان سود سهام عدالت افزایش یافته است؟

سود سهام عدالت در 2 مرحله واریز می شود / آیا میزان سود سهام عدالت افزایش یافته است؟

حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی از پرداخت دو مرحله ای سود سهام عدالت به سهام عدالت خبر داد و میزان پرداختی را تشریح کرد.

حسین قربان زاده درباره آزادسازی سهام وثیقه خودروسازان گفت: در شورای عالی اصل 44 ماه گذشته با دستور رئیس جمهور، شرکت هایی که در لیست واگذاری هستند، باید سهام آنها آزاد شود و این باید انجام شود. در دوره یک ماهه و در صورت عدم انجام، به وزارت اقتصاد اجازه جایگزینی با سایر سهام فهرست واگذاری داده می شود.

قربان زاده درباره واریز سود شرکت های غیر بورسی نیز اظهار کرد: این سود پس از افزایش سرمایه شرکت های غیر بورسی به حساب سهامداران واریز می شود.

معاون وزیر اقتصاد افزود: بر اساس بند 5 مصوبه شورای عالی بورس، افزایش سرمایه این شرکت ها در کارگروه سهام عدالت است و در این کارگروه شرکت به شرکت پیشنهاد شده است. به صورت مستقل و افزایش سرمایه آنها تصویب می شود که از آن سود کسر و مانده آورده می شود. با توجه به اینکه سود سال جاری جمع آوری می شود با آن تلفیق و با سود سهام عدالت پرداخت می شود.

پرداخت سود سهام از سرمایه در 2 مرحله انجام می شود

قربان زاده درباره سهام نیز افزود: امسال با برنامه وزیر اقتصاد و شورای عالی بورس سود سهام در دو مرحله واریز می شود که پیش بینی می شود ارقام آن دو برابر سال گذشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید