مرحله اول سود سهام عدالت + جزئیات فردا واریز می شود

مرحله اول سود سهام عدالت + جزئیات فردا واریز می شود

رئیس سازمان بورس گفت: مرحله اول سود سهام 1401 فردا چهارشنبه 30/09/1301 واریز می شود.

به گزارش تسنیم، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مرحله اول سود سهام سرمایه سال 1401 فردا چهارشنبه 1401/09/30 واریز می شود.

بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، سود تقسیمی سهامداران مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار به صورت متمرکز و با توجه به سود تقسیمی نتایج سال مالی 1398 پرداخت می شود. 1400 شرکت سهامی. سود کل سهام عدالت 64 هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال 1398 بیش از دو برابر شده است.

وی افزود: سال گذشته کل سود در اسفند ماه به سهامداران پرداخت شد اما امسال با تصویب شورای عالی بورس و با دریافت سود از شرکت ها، این سود در دو مرحله واریز می شود. پرداخت فاز اول فردا و فاز دوم تا قبل از پایان سال پرداخت می شود.

عشقی بیان کرد: سهامداران عدالت برای دریافت سود باید اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل کرده باشند. تاکنون حدود 44 میلیون نفر اطلاعات خود را تکمیل کرده اند و حدود یک میلیون و 500 هزار سهامدار عدالت نیز اطلاعات خود را در سامانه سجام پر نکرده اند که به این معنی است که امکان واریز سود برای این افراد وجود ندارد.

وی ادامه داد: میزان سود پرداختی در مرحله اول بسته به میزان حقوق صاحبان سهام هر فرد متفاوت خواهد بود. بنابراین 600 هزار تومان برای سهام 532 هزار تومان، یک میلیون و 128 هزار تومان برای سهام یک میلیون تومان و برای سایر طبقات سهام سرمایه ای واریز می شود. لازم به ذکر است این مبلغ علی الحساب بوده و مابقی سود تا پایان سپرده شرکت های سرمایه گذاری قبل از پایان سال به طور کامل پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان بورس در خاتمه خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که برخی از شرکت ها در پرداخت سود مشارکت کامل داشته اند که از آنها بابت رعایت حقوق سهامداران تشکر می کنیم اما برخی از شرکت ها همکاری نکرده اند و علیرغم اعلام تقسیم سود. برنامه پرداخت و مکاتبات مکرر، سود سهامداران واریز نشده است که برخورد انضباطی لازم با آنان صورت خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید