آغاز واریز سود سهام عدالت / چه کسانی سود نمی‌گیرند؟

از ابتدای صبح امروز پنجشنبه 3 آذرماه، مرحله اول سود سهام عدالت به حساب 45 میلیون نفر از سهامداران واریز شد.

به گزارش خبرگزاری موج


در این مرحله سبد سازان سهام عدالت 492 هزار تومان مبلغ 681 هزار تومان، 532 هزار تومان مبلغ 736 هزار تومان و پرتفوی یک میلیون تومانی سهام یک میلیون و 385 هزار تومان سود دریافت می کند.

سود وراث سهامداران متوفی که تعیین شده اند نیز همراه با سود سهامداران به حساب وراث واریز می شود.

به گفته مسئولان این سازمان تبادل مرحله دوم سود سهام سرمایه تا پایان سال پرداخت می شود.

سود سهام که با توجه به تنوع پرتفوی افراد متفاوت است. به گفته باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، سهامدارانی که 452، 492 و 532 هزار تومان در پرتفوی سهام خود دارند به ترتیب 626، 681 و 736 هزار تومان و سهامدارانی که سبد سهام یک میلیون تومانی دارند، دریافت خواهند کرد. مبلغ یک میلیون و 385 تومان سود به حساب آنها واریز می شود.

به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، این مبالغ تعهدی بوده و مابقی سود سهام عدالت پس از تکمیل سپرده شرکت های سرمایه گذاری تا پایان سال به حساب سهامداران واریز می شود. سازمان بورس و اوراق بهادار مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود سهامداران انجام خواهد داد، بنابراین امیدوارم بتوانیم سود باقیمانده این دسته از سهامداران را دریافت و تا پایان سال به حساب آنها واریز کنیم.

بگستانی همچنین بیان کرد: سه شرکت گروه مپنا، فجر انرژی خلیج فارس و گروه سرمایه گذاری صنعتی ایران سود سهامداران را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکرده اند و امیدواریم این سه شرکت سود سهامداران را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکرده باشند. همچنین سود این گروه را تا اواسط اسفندماه سال جاری پرداخت خواهد کرد. به سهامداران پرداخت کنیم تا بتوانیم کل سود سهامداران عدالت را تا پایان سال به حساب آنها واریز کنیم.

به گفته مسئولان واریز تمام سود دو روز زمان می برد و البته گروهی این سود را دریافت نمی کنند که شرکت سپرده گذاری مرکزی در گفتگو با یکی از رسانه ها اعلام کرد: مردم به چند دلیل. سهامداری دریافت نخواهند کرد، از جمله دلایل عدم وصول سود عدالت می توان به 6 مورد اشاره کرد: «درج شماره اشتباه، حساب مشترک بانکی، حساب قدیمی، حساب بلندمدت، مسدود شدن حساب بانکی و وجود حساب در خارج از کشور. واحد پول”.

در ادامه، مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی بگستانی اظهار داشت: بیش از یک میلیون سهامدار همچنان با مشکل شماره شبای معتبر مواجه هستند که این افراد می توانند در فرآیند دریافت سود نسبت به ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) اقدام کنند. در نرخ های زیر تعیین شده است.



آیا این خبر مفید بود؟