واریز سود سهام عدالت به حساب 45 میلیون سهامدار آغاز شده است

واریز سود سهام عدالت به حساب 45 میلیون سهامدار آغاز شده است

واریز فاز اول سود سهام سرمایه از ساعات اولیه امروز پنجشنبه 3 آذرماه به حساب 45 میلیون نفر از سهامداران آغاز شد.

مهر: تشکیل فاز اول سود سهام عدالت از صبح امروز پنجشنبه 2 آذرماه آغاز شد.

صاحبان پرتفوی سرمایه 492 هزار تومانی در این مرحله 681 هزار تومان، 532 هزار تومان 736 هزار تومان و پرتفوی یک میلیون تومانی یک میلیون و 385 هزار تومان دریافت می کنند.

محمد بگستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه روز گذشته در این باره گفت: در این مرحله به دو روش مستقیم و غیرمستقیم به مشمولان سهام واریز می شود.

به گفته وی، همچنان بیش از یک میلیون سهامدار با مشکل شماره شبای معتبر مواجه هستند و این افراد می توانند با ثبت نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان Sejam.ir در دوره های آتی در جریان دریافت سود قرار گیرند.

بگستانی با بیان اینکه از سال 1383 تاکنون بیش از سه میلیون و 700 هزار سهامدار عدالت فوت کرده اند، گفت: وراث این دسته از سهامداران که در هفته های اخیر به شعب شرکت های کارگزاری یا بانک های منتخب مراجعه کرده و اطلاعات خود را در زمینه واگذاری سهام شرکت ها ارائه کردند. سامانه عدالت به وراث (ارث) ثبت شده است که در این مرحله سهام متوفی خود را دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل CDCC افزود: در صورتی که وراث سهامداران متوفی تا اسفندماه سال جاری اسناد خود را در سامانه وراثت ثبت کنند، می توانند سود سال های گذشته را دریافت کنند.

سه شرکت سود سهام عدالت را پرداخت نکرده اند

وی در ارزیابی شرکت هایی که سود سهام خود را به موقع پرداخت کرده اند، گفت: سه شرکت از گروه مپنا، انرژی فجر خلیج فارس و گروه سرمایه گذاری صنعتی ایران سود سهامداران را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکرده اند که ما این سود را انجام دادیم. امیدواریم سه شرکت تا اواسط اسفندماه سال جاری سود این گروه از سهامداران را واریز کنند تا بتوانیم کل سود را تا پایان سال به حساب سهامداران عدالت واریز کنیم.