از امروز واریز سود سهام عدالت به حساب سهامداران آغاز می شود

از امروز واریز سود سهام عدالت به حساب سهامداران آغاز می شود

پرداخت مرحله اول سود سهام عدالت از صبح امروز آغاز شد و مبالغ سود به تدریج به حساب سهامداران واریز می شود.

سید احسان خاندوز وزیر اقتصاد و دارایی در روزهای ابتدایی آبان ماه از پرداخت بخشی از سود سهام عدالت تا پایان پاییز امسال به سهامداران خبر داد.

پس از پیگیری واریز سود سهام عدالت در موعد مقرر از سوی مسئولان، دیروز (سه شنبه) مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از پرداخت سود سهام عدالت از امروز (چهارشنبه 9 آذرماه) خبر داد.

محمد باغستانی مدیرعامل صمت نیز به جزئیات پرداخت فاز اول سود سهام عدالت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با توجه به تعاملات خوبی که از 2 سال قبل با شبکه بانکی ایجاد شده، اطلاعات سهامداران انجام شد. در 19 بانک موجود است تا سود سهام به حساب سهامداران واریز شود.

مدیرعامل سومات در خصوص مبالغ واریز شده به حساب سرمایه سهامداران گفت: سهامدارانی که 452، 492 و 532 هزار تومان در پرتفوی سهام خود داشته باشند به ترتیب 510، 555 و 600 هزار تومان و سهامدارانی که دارای یک سبد سهام هستند، مبلغی را دریافت خواهند کرد. میلیون تومان یک میلیون دریافت می کنند و 128 هزار تومان سود علی الحساب دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه سود علی الحساب به دو گروه مستقیم و غیرمستقیم سهامداران عدالت واریز می شود، گفت: حدود یک میلیون و 730 هزار نفر از سهامداران عدالت همچنان با مشکل داشتن حساب های بانکی معتبر که این افراد می توانند ثبت نام کنند و گواهی نامه در سامانه جامع، با مشکل مواجه هستند. سامانه اطلاعات مشتریان ( sejam.ir ) یا وارد کردن شماره شبای معتبر خود در سایت sahamedalat.ir در مراحل زیر مشمول فرآیند دریافت سود سهام خواهد شد.

بگستانی درباره پرداخت سود باقیمانده سهام اظهار داشت: سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده گذاری مرکزی رایزنی های خود را انجام خواهند داد تا تمامی سود به دست سهامداران برسد و امیدواریم بتوانیم از طریق آن سود باقی مانده را به این دسته از سهامداران پرداخت کنیم. این شرکت در پایان اسفند ماه سال جاری پرداخت کند

بر اساس این گزارش، واریز فاز اول سود سرمایه از صبح امروز آغاز شده و کلیه سهامدارانی که شماره شبای بانکی معتبر ثبت کرده اند، سود سرمایه خود را دریافت خواهند کرد.

برای جلوگیری از کلاهبرداری، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرده است که سود سرمایه همیشه یکجا به شما واریز می شود و نیازی به مراجعه به سامانه یا مکان خاصی نیست.

هر پیامکی که حاوی پیوندی برای دریافت سود سهام باشد کلاهبرداری است. پس هرگز چنین لینک هایی را باز نکنید.

دارندگان سهامی که هنوز سود سهام عدالت سال های گذشته را دریافت نکرده اند، برای دریافت سود سهام عدالت باید با مراجعه به سایت sejam.ir یا sahamedalat.ir در این سامانه ثبت نام و احراز هویت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید