سود سال گذشته سهام عدالت به همراه سود جدید تا پایان سال پرداخت می شود.


ساعت: 13:50
تاریخ انتشار: 14/01/12/01
کد خبر: 1809924

مدیر برنامه ریزی شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: سود منصفانه مربوط به ارائه سال مالی 99 تا قبل از پایان سال به مشمولان واریز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدجواد فرهانیان امروز در ارتباط با شبکه خبر زنده اعلام کرد: حدود 550 هزار تومان سهام عدالت برای دارندگان سبد سهام عدالت به مبلغ اسمی 532 هزار تومان مربوط به ارائه سال 99 امسال قبل از پایان سال

وی گفت: برای کسانی که سهام عدالت به مبلغ اسمی یک میلیون تن دارند این مبلغ تقریبا دو برابر پرداخت می شود و تفاوتی در انتخاب روش مدیریت مستقیم یا مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت وجود ندارد.

مدیر برنامه ریزی سپرده گذاری مرکزی گفت: برخی از افرادی که درصدی از سهام خود را فروخته اند به همین میزان سود آنها کاهش می یابد و سود سهام به سهامداران جدید واریز می شود.

فرهانیان افزود: برخی از سال گذشته که در دو مرحله از اسفند 99 و تیر 1400 سود مربوط به عملکرد سال 98 را پرداخت کردند، برخی از افراد در شماره حساب خود دچار مشکل شده بودند از جمله اینکه حسابشان راکد بود یا حساب دو دارای امضا بود. و یا مشکلات دیگری داشتند که سود آنها به شرکت سپرده گذاری برگردانده شد و اگر امسال این افراد شماره حساب بانکی فعال خود را در دادگستری یا سامانه سجام اعلام کنند، امسال همزمان با 99 سود، سود سال های گذشته را دریافت خواهند کرد.

صمت در پاسخ به این سوال که آیا امکان تغییر شماره حساب وجود دارد، گفت: بله، امکان تغییر شماره حساب جدید متعلق به فرد وجود دارد. همچنین سامانه سپرده گذاری مرکزی 1569 پاسخگوی سهامداران دادگستری است، لذا افرادی که مایل به تغییر شماره حساب خود هستند. از طریق دادگستری یا سامانه سجام اقدام کنید.

وی گفت: در حال حاضر نمی توانیم رقم دقیقی از میزان سود سهام عدالت ارائه کنیم. دارایی جدیدی دارد که ممکن است در آینده از آن برداشت کند، اما در هر صورت هر میزان سودی که به سپرده گذاری مرکزی اعلام شود به محض تجمیع به ذینفعان حقوق صاحبان سهام واریز خواهد شد.

فرهانیان افزود: تمام تلاش بر این است تا سود سهام عدالت مربوط به عملکرد 99 ساله شرکت های سرمایه گذاری تا قبل از پایان سال جاری به حساب مشمولان واریز شود.

به گفته وی، سود عادلانه 49 میلیون نفر از سهامداران عدالت از طریق سپرده گذاری مرکزی و بر اساس تعداد حساب های اعلامی در سامانه های سازمان خصوصی سازی، سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام و سامانه سهام عدالت واریز می شود.

وی افزود: مکاتباتی با شرکت های سرمایه گذاری انجام شده که بر اساس مصوبات شورای عالی بورس و سازمان بورس، شرکت ها باید در اسرع وقت قبل از تقسیم سود به مشمولان، سود عملیاتی خود را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز کنند. پایان سال.” انجام شود.

انتهای پیام/
منبع: شبکه خبر

دیدگاهتان را بنویسید