آیا سهام به نوزادان تعلق می گیرد؟/ آخرین اخبار از پرداخت سود سهام عدالت

آیا سهام به نوزادان تعلق می گیرد؟/ آخرین اخبار از پرداخت سود سهام عدالت

دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس در امور حقوق صاحبان سهام با بیان اینکه موضوع تخصیص سهام عدالت به فرزندان خردسال مشکلی ندارد، گفت: پیگیری برای دریافت سود سهام عدالت و واریز فاز اول به حساب ذینفعان ادامه می یابد.

به گزارش تجارت نیوز، مهدی حاجی وند با بیان اینکه «طرح توزیع سهام عدالت از سال 1383 در کشور اجرا می شود»، گفت: با پایان مهلت 10 ساله تسویه سهام عدالت از محل سود سالانه، چندین سال می گذرد. از آنجایی که این سود به حساب مشمولان توزیع شده است واریز شده است.

دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام اضافه کرد: در این راستا سود سهام عدالت در دو نوبت به حساب مشمولان واریز می شود که نوبت اول تا پایان آذر و نوبت بعدی است. دور تا پایان سال باشد.

وی در خصوص آخرین اخبار در خصوص توزیع سهام عدالت در سال جاری گفت: با پایان فصل مجامع اکثر شرکت هایی که سهام آنها در قالب سهام عدالت به ذی نفعان واگذار شده است و به آنها شرکت سرمایه گذاری می گویند. یا بخشی از سود مجامع به حساب سپرده گذاری مرکزی و شرکت تسویه وجوه واریز شده و برای بقیه شرکت ها نامه نگاری و پیگیری انجام شده و در حال دریافت سود مجامع از آنها هستیم. شرکت ها

حاجی وند تصریح کرد: طبق وعده داده شده، قسمت اول سود سهام عدالت تا پایان آذرماه به حساب مشمولان واریز می شود.

نکات مربوط به شماره حساب بانکی صاحبان سهام عدالت

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت با بیان اینکه برخلاف یارانه نقدی که به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود، سود سهام عدالت به حساب افراد واریز می شود، گفت: سهامداران. لازم نیست اقدام خاصی برای دریافت سود سهام انجام دهند، آنها مجبور نیستند جایی بروند و نیازی به پرداخت هیچ مبلغی ندارند.

وی ادامه داد: سود سهام عدالت طبق روال معمول سال های اخیر به حساب دارندگان این سهام واریز می شود و در صورت درج عدد اشتباه و یا مواردی مانند حساب بانکی مشترک، حساب معلق است، شماره حساب شخص دیگری اعلام شده، حساب ارزی است بانک یا حساب مسدود شده است، سهامداران منتظر دریافت سود نباشند.

حاجی وند افزود: بر این اساس لازم است این دسته از سهامداران با مراجعه به سامانه سجام، شماره شبایی جدیدی را که مشمول موارد ذکر شده نمی باشد، معرفی کنند.

دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس در خصوص موضوع سهام سرمایه گفت: مشکل حساب بانکی و واریز نشدن سود سهام سرمایه موجب از بین رفتن سود نمی شود و اگر مردم وارد بانک خود شوند. به شماره حسابها، سود سهام در سرمایه به حساب آنها واریز می شود.

بحث واگذاری سهام عدالت به نوزادان مطرح نیست

حاجی وند همچنین درباره اخباری مبنی بر افزایش سهام برخی از رسانه ها برای نوزادان گفت: بر اساس ماده 11 قانون جوانان، وزارت اقتصاد و دارایی باید مبلغی را برای سرمایه گذاری در صندوق های قابل معامله (ETF) برای آن دسته از افراد اختصاص دهد. متولد سال 1400 به بعد. ) به این معنا که این ماده به اشتباه به این معناست که این سهام همان سهام عدالت است.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور حقوق صاحبان سهام افزود: در حال حاضر ثبت نامی برای تخصیص سهام عدالت به مشمولان جدید انجام نشده و لازم است هموطنان عزیز اخبار مربوط به سهام عدالت را پیگیری کنند. رسانه رسمی

منبع: تسنیم