چه مقدار سهام عدالت به بازماندگان تعلق می گیرد؟

چه مقدار سهام عدالت به بازماندگان تعلق می گیرد؟

روز جدید : هفته گذشته سخنگوی دولت از واگذاری سهام عدالت به بازماندگان خبر داد، این بازماندگان چه کسانی هستند و چه زمانی سهام عدالت به آنها تعلق می گیرد؟

هفته گذشته علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت از واگذاری سهام عدالت به بازماندگان خبر داد.

به گفته وی، شورای دولت مصوب کرده است بخشی از سهام دولتی در بانک ها و شرکت های دولتی به افرادی که سهام ندارند، برود. این افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی و اجتماع ایثارگران هستند.

سخنگوی دولت ادامه داد: با این مصوبه افرادی که تحت پوشش این نهادهای حمایتی هستند و سود سهام عدالت ندارند مشمول سود سهام عدالت می شوند. بخشی از سهام دولت در بانک صادرات، ملت، بانک تجارت، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان سهام عدالت به اشخاص مذکور واگذار می شود.

سهام عدالت کی به دست بازماندگان می رسد؟

هنوز زمان دقیقی برای واگذاری سهام به بازماندگان وجود ندارد. اما به احتمال زیاد این توزیع سهام تا پایان سال انجام خواهد شد. مبلغ سهام اعطایی به هر ذینفع معادل 10 میلیون تومان با اعمال 50 درصد تخفیف در اقساط سالانه به مدت 10 سال خواهد بود.

سهام واگذار شده تا پایان دوره اقساط در تعهد سازمان خصوصی سازی خواهد بود و پس از پرداخت کامل اقساط به صورت مرحله ای (به نسبت مساوی طی 3 سال) آزادسازی آنها انجام خواهد شد. علاوه بر این، پس از پایان سال پنجم، سهامداران می توانند تسویه حساب زودهنگام انجام دهند و سهام خود را آزاد کنند.

قیمت سهام موضوع این مصوبه بر اساس میانگین قیمت پایانی سهام هر شرکت از اولین روز کاری سال جاری تا تاریخ ابلاغ این تصویب نامه/تا تاریخ جلسه مشاوره فروش

در صورت عدم وجود سهام جهت واگذاری تا سقف تعیین شده برای هر نفر، سازمان خصوصی سازی موظف است از کمبود سهام باقیمانده سهام دولت در شرکت های موضوع این تصمیم اطمینان حاصل کند.

واگذاری سهام موضوع این تصویب نامه منوط به قرارداد الکترونیکی منعقده بین سازمان خصوصی سازی و فرد خواهد بود. ضمناً نقل و انتقال سهام موضوع تصمیم خارج از ساعات معاملاتی و خارج از تالار معاملات انجام خواهد شد و کلیه کارمزدهای نقل و انتقال و هزینه ها و تایید سهام موضوع این تصمیم به عهده انتقال دهنده و نقل و انتقال آن خواهد بود. سهام از پرداخت مالیات معاف است.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید