پرداخت عادلانه سود سهام عدالت تا پایان سال / ساخت 840 هزار واحد مسکن مهر توسط تعاونی ها

ساعت: 08:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۶
کد خبر: 1803435

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد:

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس پیگیری های کارگروه سهام عدالت، سود سهام عدالت مربوط به نتایج سال 99 به مشمولان عدالت واریز می شود. سهام تا پایان سال جاری

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی مسکنی در خصوص چرایی عدم تحقق سهم 25 درصدی تعاونی ها در اقتصاد ملی که در قانون برنامه پنجم، ششم و سیاست های کلی اصل 44 تصریح شده است، گفت: بر اساس سیاست های کلی اصل 44 ق. طبق قانون اساسی، سهم همکاری در اقتصاد باید به 25 درصد می رسید، اما این امر هنوز محقق نشده است.

وی خاطرنشان کرد: دلیل اصلی محقق نشدن سهم تعاونی از اقتصاد این است که هنوز موفق به ایجاد زیرساخت های اساسی برای بخش تعاونی نشده ایم و شبکه تعاونی به شبکه حساب های ملی متصل نیست. بخشی از اراده سیاسی مدیران کشور وجود دارد که در قانون اراده توسعه همکاری ها وجود دارد، اما برخی از رهبران به روح قانون اعتقاد نداشتند و به همین دلیل محقق نشد.

مسکنی در پاسخ به این سوال که برای دریافت سود 99 سهام عدالت و تقسیم آن بین 49 میلیون مشمول سهام عدالت چه برنامه ای دارد، گفت: کارگروهی برای سهام عدالت تشکیل شده که شامل ما نیز می شود. و نحوه تقسیم سود عادلانه بررسی و در روز چهارشنبه 5 بهمن ماه جلسه جدیدی تشکیل خواهد شد که چگونه این سود به حساب سهامداران عدالت واریز می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سود سال 99 شرکت های سهام عدالت تا پایان سال 1400 واریز می شود، گفت: طبق قانون، سود سهام عدالت مربوط به نتایج سال قبل باید قبل از پایان سال بین سهامداران تقسیم شود. ما هم مطالبه گر هستیم و این سود باید از شرکت های سرمایه گذاری بیاید و به صورت متمرکز بین سهامداران عدالت توزیع شود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بخش تعاون بسیار پیچیده است و قابل تامل است. اتفاقات مهمی مانند تعاونی های صندوق قضایی، تعاونی های مرزی، تعاونی های مسکن رخ داده است که مشکلات آن گواه پیچیدگی بخش تعاون است.

به گفته مسکنی، افراد باید برای بازدید از تعاونی ها آموزش ببینند و کارکنان مرتبط با بخش تعاونی آموزش ببینند.

معاون وزیر تعاون خاطرنشان کرد: در دولت های نهم و دهم در 2.2 سال حدود 2.2 میلیون مسکن ساخته شده است که از این تعداد یک میلیون و 100 هزار مسکن در تملک و یک میلیون و 90 هزار مسکن در اختیار تعاونی ها و انبوه سازان است. با این رقم 840 هزار واحد مسکن مهر توسط تعاونی های مسکن مهر ساخته شده و 39 هزار واحد مسکونی هنوز تکمیل نشده اما 840 هزار واحد مسکونی تکمیل شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید