برای تغییر نسل باید هزینه زیادی پرداخت کرد و باید هزینه کرد/ هیچ بازیکنی در تیم ملی فوتسال صددرصد جایگاهی ندارد.


زمان: 5:15 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۷
کد خبر: 1816469

راه ما سخت است و فدراسیون فوتبال باید از ما حمایت کند.

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: هیچ بازیکنی در تیم ملی فوتسال تحت هدایت من صددرصد جایگاهی ندارد و باید بجنگد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان گفت: پس از امضای قرارداد کادرفنی تیم ملی فوتسال با فدراسیون، اولین اردوی خود را از چهارشنبه 3 فروردین ماه با 33 آغاز می کنیم. بازیکنان در حال حاضر 32 بازیکن را به اردو دعوت کرده ایم و حسین طیبی به دلیل حضور در لیگ پرتغال در اردو حضور ندارد.

وی در ادامه گفت: علیرضا سفالمان سرمربی تیم ملی اول فروردین از کانادا به تهران می آید و به همراه مصطفی نظری مربی دروازه بان ها تمرینات خود را تا روز سه شنبه نهم فروردین ادامه خواهیم داد. پس از دو روز استراحت، بازیکنان به اردوی اعزام تیم ملی فوتسال به قرقیزستان دعوت می شوند.

شمسایی گفت: می دانستیم کادرفنی فدراسیون به خاطر دو دیدار تیم ملی فوتبال مقابل کره جنوبی و لبنان مشغله زیادی دارد و نمی خواستیم این وسط آنها را از این فضا دور کنیم. خدای نکرده تلاش می کنیم تا کارمان عملیاتی شود و به اهدافمان برسیم. احساس می کنم قدم بزرگی برداشته ایم و فدراسیون باید از این تیم حمایت کند. ما سخت کار می کنیم اما به خدا توکل می کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال با تاکید بر برنامه های آینده این تیم خاطرنشان کرد: باید طبق تقویم کنفدراسیون فوتبال آسیا حرکت کنیم. در این تقویم یک مقدماتی و یک فینال قهرمانی آسیا وجود دارد. مسابقات فوتسال لیگ برتر را تماشا کردیم تا کسی آن را از دست ندهد. عملکرد تک تک بازیکنان لیگ را دیدم و آمار سنی تیم در حال حاضر بین 23 تا 24 سال است. 25 بازیکن برای مسابقات مقدماتی قرقیزستان ثبت نام کردیم.

وی در این خصوص گفت: فکر کادرفنی برای بازی های آسیایی این است که با برنامه ریزی خوب و مناسب با سازمان لیگ فوتسال برای شروع لیگ و مسابقات فیفادی و فوتسال جام ملت های آسیا آماده شوند. از اوایل اکتبر در کویت برگزار شد.

وی درباره فضای کنونی توضیح داد: فضایی است که باید برای تغییر نسل هزینه زیادی بپردازیم اما من پشت این تغییر نسل ایستاده ام و این موضوع را به شدت دنبال می کنم. این نسل تا اینجای کار بهترین نسل فوتسال ایران بودند و زحمت می کشند، اما باید بدانیم وقتی سن به یک نقطه رسید، برنامه ریزی باید بلندمدت باشد. قطعاً کاستی هایی در کار ما وجود دارد.

شمسایی اذعان داشت: تا جایی که بتوانیم فوتسال را تقویت می کنیم و این را هم می دانیم برای این عرصه در حالی که وحید شمسایی و همکارانش در تیم ملی حضور دارند از هیچ تلاشی برای سربلندی تیم ملی دریغ نمی کنیم.

سرمربی تیم ملی با اشاره به لیست بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی گفت: در ابتدا باید بگویم که درب تیم ملی فوتسال به روی همه بازیکنان مستعد باز است. من وحید شمسی تنها 20 سال سن داشتم که به عنوان بازیکنی از حسین شمس به تیم ملی فوتسال دعوت شدم و بازیکنی ناپخته بودم اما با اعتماد به نفس و فضایی که مربیان تیم ملی مانند حسین شمس، سید مهدی ابطحی و … امیر شمسایی به من دادند، توانستم خودم را ثابت کنم.

وی افزود: قطعا بعد از اعلام لیست عده ای سوال کردند که چرا عسگر حسن زاده به تیم ملی دعوت نشد که از همین جا باید بگویم از زحمات تک تک بازیکنان تیم ملی تشکر می کنم. من معتقدم حسن زاده شناسنامه فوتسال ایران است و برای تیم ملی فوتسال ایران زحمات زیادی کشیده است. هدف ما تغییر نسل است و این کار سختی است.

شمسایی در این خصوص گفت: این سختی ها را پشت سر می گذاریم تا تغییر نسل صورت گیرد. ما برای موفقیت می جنگیم و تا روزی که هستیم از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم. آنچه مسلم است؛ این مهم زمان می برد، اما ما با تلاش پیش می رویم.

وی افزود: از ابتدای ورود به فوتسال در سال 92 و تا کنون که من و همکارانم هدایت تیم ملی فوتسال را بر عهده داشتیم، از تمامی باشگاه ها و مربیانی که موفق به پرورش بازیکنان ارزشمندی شده اند تشکر می کنم و با تمام خانواده بیعت می کنم. در فوتسال.

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: کار با وحید شمسایی کار بسیار سختی است چرا که خودم در زندگی ورزشی ام سخت تمرین کردم. همانطور که می دانید لیگ برتر فوتسال 20 اسفندماه به پایان رسید و تمامی بازیکنانی که به این اردو دعوت شدند باید آماده تمرین باشند چرا که بازیکن حرفه ای باید به فکر خود باشد.

این را هم در نظر داشته باشید که هیچ بازیکنی در تیم ملی جایگاه صددرصدی ندارد مگر اینکه در این مسیر تلاش کند.

شمسایی در پایان گفت: از اعتماد هیات رئیسه فدراسیون فوتبال چه در زمان عزیزی هادم و چه میرشاد ماجدی قدردانی می کنم. همچنین از احسان اصولی که در میانبر فوتسال است تشکر می کنم. امیدوارم قویا از این ورزش حمایت کنند چرا که برای رسیدن به جایگاه واقعی فوتسال در آسیا و جهان نیازمند حمایت همه جانبه فدراسیون فوتبال هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید