هشدار به استقلالی ها هیچ بازیکنی در تیم ساپینتو حاشیه امنیت ندارد

هشدار به استقلالی ها  هیچ بازیکنی در تیم ساپینتو حاشیه امنیت ندارد

محمد مومنی بازیکن سابق استقلال و یکی از اعضای هیات مدیره این باشگاه در گفت و گو با خبرورزشی درباره مسائل مختلف این تیم صحبت کرد.

باخت به سپاهان فشار روانی را از روی استقلال برداشت

یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال که فصل گذشته در همین سمت حضور داشت، درباره شکست استقلال در هفته اول رقابت های لیگ برتر گفت: با این باخت فشار روانی از روی استقلال برداشته شد، هرچند اینطور نبود. نتیجه خوب برای استقلال، حرکت خوبی برای بازیکنان بود که فوتبال هیچ ربطی به گذشته ندارد. فوتبال روز به روز در حال پیشرفت است و باید برای آن تلاش کرد و عرق ریخت. شما همچنین باید ذهنیت مناسبی برای 90 دقیقه مسابقه داشته باشید، ذهنیتی که برنده مسابقه شما خواهد بود.

دیروز افتخارات به پایان رسید

وی افزود: اسامی، نشان ها، آدرس ها و همه اینها تاریخ است اما آنچه مهم است حلقه مفقوده فعالیت بدنی و فعالیت فکری است که بازیکن باید در طول 90 دقیقه نشان دهد. هر چه دیروز بودیم، هر کاری که دیروز انجام دادیم و هر عنوان و افتخاری که دیروز گرفتیم تمام شد، اما امروز برای استفاده است.

ساپینتو با بهترین ها بازی می کند، نه با نام ها

این پیشکسوت استقلالی ادامه داد: فصل جدیدی شروع شده و بازیکن باید صفحه جدیدی از خود را به نمایش بگذارد. مربی جدید آمد. بنابراین، فرد موفق می شود در اسرع وقت خود را با مربی سازگار کند. کسی که بتواند تفکرات مربی جدید را در زمین پیاده کند موفق می شود. به نظر من ساپینتو این توانایی را دارد که از طریق بازیکنان جوان و باتجربه تیم به ایده های خود در استقلال جامه عمل بپوشاند، اما همیشه برگ برنده در دست بازیکنی نیست که نام و آوازه داشته باشد، بلکه همه باید باشند. هوشمندانه. زیرا کسانی که کمترین اشتباه را مرتکب می شوند موفق می شوند. ساپینتو مربی ای نیست که به نام ها نگاه کند، اما او یک حرفه ای است و توانایی فنی برای او مهم است نه نام.

ما باید اتحاد خود را به ساپینتو نشان دهیم

بازیکن قدیمی استقلال ادامه داد: معتقدم باید از ساپینتو بیشتر حمایت کرد و به او فرصت داد تا ایده ها و نظراتش را در زمین محقق کند. هواداران باید با اتحادی که بین خود و باشگاه ایجاد می کنند به ساپینتو ثابت کنند که همه در یک مسیر حرکت می کنیم و این موفقیت استقلال است.

ما نباید تعداد مهاجمان زیاد ساپینتو را مقصر بدانیم

محمد مومنی در پاسخ به این سوال که برخی کارشناسان فکر می کنند تیم استقلال خوب جذب نکرده و مثلا مهاجمان و جناحین زیادی دارد، گفت: هر مربی در انتخاب تیم برای خودش شاخص های متفاوتی دارد. ما نمی توانیم فریب ساپینتو را بخوریم. شاید دوست داشته باشد به جای استفاده از 3 مهاجم، 4 مهاجم در تیمش به خدمت بگیرد. شاید اگر به دو بال نیاز دارد، دوست دارد سه بال بگیرد. مهم این است که ببینیم عملکرد او چگونه است. یک مربی ممکن است علاقه بیشتری به داشتن یک گلزن داشته باشد.

استقلال پر از بازیکنان در چند سطح است

وی ادامه داد: در حال حاضر چند بازیکن در پست های مختلف در تیم خود داریم. مثلا کاوه رضایی می تواند هم فوروارد و هم وینگر بازی کند. عزیزبک امانوف هم همینطور است. مهدی کایدی نیز شرایط مشابهی دارد و روزبه چسمی نیز شرایط مشابهی در تیم استقلال دارد. اینها بازیکنان چند پستی ما هستند و نباید تصور کنیم که نمی توانند در پست های دیگر بازی کنند. اتفاقا این مشکل دست مربی را برای انجام کارهای تاکتیکی باز می گذارد.

چرا اینقدر حرف میزنی که ما پلی میکر نداریم؟

محمد مومنی با اشاره به خواسته های هواداران استقلال در هفته های اخیر که بارها آن را برجسته کرده اند، توضیح داد: امروز فوتبال دنیا دیگر هافبک بازیساز ندارد. نمیدونم چرا همه دنبال هافبک بازیساز و بازیساز میگردن! قبلا زیدان و ماکلله بودند اما امروز کانته آمده و کار زیدان و ماکلله را انجام می دهد! فوتبال امروز دیگر یک طرفه نیست، بلکه چند طرفه است. در واقع یک بازیکن باید نحوه بازی در چندین موقعیت مختلف را بداند. دوستان مدام به من پیام می دهند که چرا هافبک بازیساز نداریم. چنین بازی هایی برای دهه 70 بود و امروز در دهه 90 هستیم و شرایط کاملاً متفاوت است.

بازیکن قدیمی استقلال خاطرنشان کرد: فوتبالیست امروز باید درگیری فیزیکی داشته باشد. او می تواند پاس دریافت کند، پاس بدهد، شوت بزند، شوت از راه دور بزند و باید همه این توانایی ها را داشته باشد تا در قالب فوتبال امروزی جا بیفتد.

ما دیگر حق نداریم اشتباه کنیم، اگرچه اشتباهات همیشه وجود دارد

یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره شایعه جریمه شدن بازیکنان استقلال پس از باخت مقابل سپاهان توضیح داد: این اخبار و شایعات را منابعی اعلام می کنند که قصد تخریب تیم استقلال را دارند. آیا می توان تیم را با باخت جریمه کرد؟ البته ما دیگر حق اشتباه نداریم، اما این بدان معنا نیست که اشتباه نکنیم. چون فوتبال پر از اشتباه است و اگر خطایی نباشد گلی به ثمر نمی رسد.

قرار بود رامین رضایان را اخراج کنم

این مسئول باشگاه استقلال درباره اعلام باشگاه استقلال در خصوص قضاوت این تیم مقابل سپاهان گفت: معتقدم بیژن حیدری یکی از داوران بسیار خوب کشورمان است. هیچ داوری نمی‌خواهد شک کند یا پرچم دروغی بیاندازد، اما اعتقاد شخصی من این است که اگر من جای داور بودم، رامین رضایان را از زمین مسابقه اخراج می‌کردم. چرا؟ زیرا اگر بازی را دوباره تماشا کنید، می بینید که این بازیکن 3 متر قبل از از دست دادن توپ به آن نزدیک می شود! واضح است که با کفی عرضه می شود. زمانی که عمدی باشد بازیکن از نظر جسمی و روحی آمادگی آسیب رساندن به هم تیمی حریف را دارد و طبق قانون در چنین شرایطی داور حتی اگر به بازیکن حریف ضربه نزند باید کارت قرمز بگیرد. چون قصدش هدف قرار دادن بازیکن بود.

داور باید شأن و شخصیت خود را حفظ کند

مومنی در پاسخ به این سوال خبرورزشی که فکر می کنید بیژن حیدری یکی از داوران خوب است چرا در آن صحنه اقدامی نکرد، گفت: چون می گویم شاید در آن لحظه ندیده که این اتفاق بیفتد اما در صحنه پنالتی مجری محترم تلویزیون هم از پنالتی بودن خبر داد. گفت همه دیدند جز آقای حیدری! ما نمی خواهیم شأن و شخصیت داور را زیر سوال ببریم، اما داور باید شأن و شخصیت خود را حفظ کند. من با اکثر داوران رابطه صمیمانه و صمیمانه ای دارم و نمی خواهم جایگاه آنها را زیر سوال ببرم، اما داوران باید جایگاه تیم ها و باشگاه ها را هم در نظر بگیرند. ما از داوران انتظاری نداریم. ما اسراف هم نیستیم. ما که 30 میلیون طرفدار داریم توقع نداریم که هو کنیم، نه! اما حداقل وقتی حقیقت را می بینند آن را اعلام کنند.

رمضانی را با شکم هل دادند

این مسئول باشگاه استقلال افزود: بازیکن حریف با شکم و بازوی خود آرماند رمضانی را از پشت هل داد و کاملا مشخص بود. بنابراین تا زمانی که این انتقادات را نپذیریم، پیشرفت نخواهیم کرد. حتی اگر کمک داور ویدیویی بیاید.

VAR می آید، تلویزیون دیگر فوتبال پخش نمی کند!

مومنی در پاسخ به این سوال که چرا کمک داور تصویری به فوتبال ایران اضافه نشده است، گفت: اگر VAR به فوتبال ما اضافه شود، تلویزیون دیگر مسابقات لیگ را پخش نخواهد کرد. چون با وجود VAR که داور می خواهد بازی را برای اتفاقی متوقف کند، زمان مسابقات تمدید می شود و کنداکتور تلویزیون گیج می شود!

دیدگاهتان را بنویسید