حمله نظامی به شمال سوریه به ترکیه، سوریه و تروریست ها آسیب می رساند / امنیت ترکیه و مرزهای آن را امنیت خود می دانیم. شما امنیت سوریه را هم امنیت خود می دانید

حمله نظامی به شمال سوریه به ترکیه، سوریه و تروریست ها آسیب می رساند / امنیت ترکیه و مرزهای آن را امنیت خود می دانیم.  شما امنیت سوریه را هم امنیت خود می دانید

روتر جدید : رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و هیئت همراه بر لزوم افزایش همکاری های دو کشور به ویژه همکاری های تجاری تاکید کردند و رژیم صهیونیستی را یکی از آنها دانستند. از عوامل اصلی ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی، در خصوص موضوع سوریه نیز با اشاره به اینکه آمریکا و رژیم غاصب نمی توانند جلوی حرکت عمیق فلسطینیان را بگیرند، خاطرنشان کردند: حفظ تمامیت ارضی سوریه بسیار مهم است و هرگونه حمله نظامی به شمال این کشور بسیار مهم است. سوریه قطعا به ترکیه، سوریه و کل منطقه آسیب خواهد رساند و به نفع تروریست ها خواهد بود.

رهبر معظم انقلاب پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در دیدار آقای رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و هیئت همراه، با تأکید بر لزوم افزایش همکاری‌های دو کشور به‌ویژه همکاری‌های تجاری، رژیم صهیونیستی را در فهرست کشورهای مختلف برشمردند. یکی از دلایل اصلی اختلافات بین کشورهای اسلامی و تاکید بر اینکه آمریکا و رژیم غاصب نمی توانند جلوی حرکت عمیق فلسطینیان را در رابطه با موضوع سوریه بگیرند، خاطرنشان کردند: حفظ تمامیت ارضی سوریه بسیار مهم است. هرگونه حمله نظامی در شمال سوریه قطعا به ترکیه، سوریه و کل منطقه آسیب خواهد رساند و به نفع تروریست ها خواهد بود.

مقام معظم رهبری در این دیدار حجم و کیفیت تبادلات و همکاری های اقتصادی دو کشور را بسیار کمتر از امکانات موجود دانستند و تاکید کردند که این موضوع باید در مذاکرات روسای جمهور حل شود.

وی عزت و عظمت امت اسلامی را در گرو غلبه بر اختلاف سلیقه و هوشیاری در برابر سیاست های تفرقه افکنانه دانست و گفت: یکی از عوامل نزاع و دشمنی در منطقه رژیم غاصب صهیونیستی است که آمریکا نیز از آن حمایت می کند.

رهبر انقلاب فلسطین را اصلی ترین مشکل جهان اسلام می دانند و تأکید می کنند: با وجود اقبال برخی دولت ها به رژیم صهیونیستی، ملت ها به شدت با این رژیم غاصب مخالف هستند.

وی با تاکید بر اینکه نباید به آمریکا و رژیم صهیونیستی تکیه کرد، گفت: امروز نه رژیم صهیونیستی، نه آمریکا و نه دیگران نمی توانند جلوی حرکت عمیق فلسطینیان را بگیرند و نتیجه نهایی به نفع ملت فلسطین خواهد بود. .

مقام معظم رهبری همچنین موضوع تمامیت ارضی سوریه را بسیار مهم می دانند و با اشاره به نقل قول هایی مبنی بر حمله نظامی به شمال سوریه، تاکید کردند: این قطعاً به ضرر سوریه، به ضرر ترکیه و به ضرر است. زیان منطقه هیچ کدام برای دستیابی به نتایج سیاسی مورد انتظار دولت سوریه.

وی با اشاره به نفرت رئیس جمهور ترکیه از گروه های تروریستی گفت: باید با تروریسم مقابله کرد اما حمله نظامی در سوریه به نفع تروریست ها خواهد بود، هرچند تروریست ها محدود به گروه خاصی نیستند.

رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ به درخواست رئیس جمهور ترکیه مبنی بر همکاری ایران در مبارزه با گروه های تروریستی گفتند: قطعا در مبارزه با تروریسم با شما همکاری خواهیم کرد.

مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه امنیت ترکیه و مرزهای آن را امنیت خود می دانیم، خطاب به آقای اردوغان گفت: شما نیز امنیت سوریه را امنیت خود بدانید. مسائل سوریه باید از طریق مذاکره حل شود و ایران، ترکیه، سوریه و روسیه باید این موضوع را از طریق گفتگو به پایان برسانند.

وی همچنین با ابراز خرسندی از بازگشت قره باغ به آذربایجان گفت: البته اگر سیاستی برای انسداد مرز ایران و ارمنستان وجود داشته باشد، جمهوری اسلامی مخالفت خواهد کرد زیرا این مرز یک راه ارتباطی است که هزاران هزار نفر بوده است. از سن

رهبر انقلاب تقویت همکاری‌های ایران و ترکیه در همه مسائل منطقه را مفید و ضروری خواندند و افزودند: ما همیشه در امور داخلی و در برابر دخالت‌ها از دولت شما دفاع کرده‌ایم و همانطور که فرمودید در شرایط سخت دوست یکدیگر هستیم. و ما برای ملت مسلمان ترکیه دعا می کنیم.

در این دیدار که رئیس جمهور کشورمان آقای رئیسی نیز حضور داشت، آقای اردوغان با تبریک اعیاد قربان و غدیر حام، اتحاد امت اسلامی و افزایش همبستگی ایران و ترکیه را ضروری دانستند و گفتند: : ترکیه هرگز در مقابل جنایات علیه ایران سکوت نکرده است و برادری ایران و ترکیه باید در همه زمینه ها گسترش یابد.

اردوغان با تاکید بر اینکه همیشه مخالف تحریم‌های یکجانبه علیه ایران بوده و خواهد بود، گفت: ما از انتظارات مشروع ایران در برجام حمایت می‌کنیم و شرکت‌های ترک را تشویق به سرمایه‌گذاری در ایران می‌کنیم.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به درگیری چندین ساله ایران و ترکیه با تروریست ها گفت: در سوریه گروه های تروریستی با سلاح های سنگین کشورهای غربی مانند آلمان، انگلیس، فرانسه و به ویژه آمریکا حمایت می شوند.

آقای اردوغان موضع ترکیه در قبال تمامیت ارضی سوریه را روشن دانست و افزود: انتظار داریم دولت سوریه روندهای سیاسی را آغاز کند. در اجلاس آستانه، موضوع سوریه در دستور کار قرار دارد و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید