ما امنیت همسایگان خود را امنیت خود می دانیم / نسبت به قیام های دشمن بسیار حساس هستیم


ساعت: 17:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1891002

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه هرگونه همکاری با رژیم ناکام صهیونیستی، ثبات امنیتی منطقه خلیج فارس را تهدید و بر هم می زند، گفت: ما مسلمان هستیم و با کشورهای حوزه خلیج فارس برادر هستیم و امنیت همسایگان خود را مد نظر داریم. به عنوان امنیت ما

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری در مراسم اختتامیه بیست و دومین اجلاس سراسری فرماندهان و ستاد این نیروها در مشهد مقدس با تاکید بر اینکه امنیت ایران اسلامی امنیت کشورهای همسایه است و امنیت همسایگان خود را امنیت خود می دانیم، گفت: امنیت ایران اسلامی امنیت کشورهای همسایه است و ما امنیت همسایگان خود را امنیت می دانیم. در عین حال هر کشوری که زمینه مداخله و حضور مستکبران در منطقه را فراهم کند و پایگاه، فضا و زمینه را برای تشکیل ائتلاف نظامی علیه ملت های منطقه فراهم کند، هشدار می دهیم که در گام اول، بیشترین بهای رفتار غیردوستانه و تحریک آمیز را آنها بر عهده خواهند گرفت و در گام دوم هزینه ایجاد فضای باثبات و امن در منطقه را خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: ما با کشورهای همسایه در منطقه خلیج فارس برادر هستیم و سعی می کنیم با همه آنها روابط و تعامل برادرانه و حسنه داشته باشیم و اصل مترقی وحدت اسلامی و ثبات امنیتی همه کشورهای منطقه را حفظ کنیم. هدف ما و هر آنچه که باید بدانیم، رژیم شیرخواره و کثیف صهیونیستی هر کجا حضور داشته است جز دزدی و شورش و تجاوز اثری از آن نیست.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: حفظ هستی شریف ملت شریف ایران و تمامیت ارضی و استقلال کشور عزیزمان خط قرمز فرماندهان و دلیرمردان جمهوری اسلامی به‌ویژه ملوانان نیروی دریایی سپاه است. و ما مخالف هرگونه تهدید و شورش دشمن هستیم، بسیار حساس هستیم و لحظه ای از دادن پاسخ قاطع و متأسفانه درنگ نمی کنیم.

سردار طنسیری در ادامه بر نقش معنویت و روحیه جهادی و انقلابی در حفظ آمادگی رزمی و توسعه دانش و آموزش تخصصی در این نیرو تاکید کرد و گفت: امروز تجهیزات و ادوات کامل رزمی مورد نیاز برای هر ماموریت و در عین حال تمامی عملیات و ماموریت ها را در اختیار داریم. همچنان به قدرت خداوند اتکال و یاری می جوییم و بر این باوریم که تمام موفقیت های اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مرهون الطاف و یاری خاص خداوند متعال است چرا که طبق آیه شریفه «یا أیها الذین أمانوا فی تنسوروا». ما معتقدیم: «خداوند شما را یاری می‌کند و اعمالتان را تأیید می‌کند».

وی با اشاره به محورهای گام دوم انقلاب اسلامی و لزوم حضور برای آگاهی بخشی در عرصه جهاد، تصریح کرد: زمانی که ریاست محترم ستاد کل نیروهای مسلح ما را نیرویی برابر با اسلام می داند. انقلاب، وظیفه و مسئولیت ما سنگین‌تر می‌شود، پس باید بیشتر تلاش کنیم و برای تحقق تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب آماده باشیم.

دریادار پاسدار طنسیری سطح آمادگی رزمی نیروی دریایی سپاه را مثبت ارزیابی کرد و تصریح کرد: بحمدالله امروز سطح آمادگی رزمی نیروی دریایی سپاه به حدی است که قادر است هر ماموریت و عملیاتی را برای حفظ و حراست از منابع و منابع انجام دهد. منافع جمهوری اسلامی و ملت قهرمان ایران لحظه شماری کن

وی در ادامه با برشمردن اهداف بیست و دومین همایش فرماندهان و افسران نیروی دریایی سپاه که به نام شهید بزرگوار حاج بکر رشیدی (ره) نامگذاری شده است، گفت: حفظ و تقویت وضعیت آمادگی جنگی بر همه ما واجب است. لحظه ای درنگ نکنیم و نگاه خود را معطوف فرمایشات، درخواست ها و انتظارات فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، ستاد کل نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای ارتقای عزت و اقتدار کنیم. نظام اسلامی و تداوم آن را به ملت ایران تبریک و تهنیت عرض می نماییم، توسعه و تکمیل اقتدار در عرصه های ماموریتی، همواره در تلاش و کوشش بیش از پیش باشیم.

بر اساس این گزارش، با توجه به همزمانی این همایش با سالروز ورود پر افتخار آزادگان به میهن اسلامی توسط برادر آزاده «یحی دادی نسب» از اسرای گروه «بیست و سه» و خانواده. از سردار شهید حاج باکر رشیدی (ره) با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده افتخاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تجلیل و قدردانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید