امنیت عراق را امنیت جمهوری اسلامی ایران می دانیم/ارائه طرح سیاسی برای حل مشکل فلسطین به سازمان ملل


ساعت: 10:57
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884357

وزیر امور خارجه گفت: امنیت عراق را امنیت جمهوری اسلامی می دانیم و از عراق توسعه یافته و برادر حمایت خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، حسین امیرعبداللهیان در سخنانی ضبط شده خطاب به علمای حاضر در اولین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی در سنندج اظهار داشت: اقدامات مجمع جهانی تقریب مذاهب در برگزاری نشست های منطقه ای برای تحقق وحدت امت اسلامی است. در این دنیای آشفته پر از مشکلات ما قدردان مشکلات هستیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بزرگ مقاومت اسلامی از جمله شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس گفت: یقین دارم در ادامه این دیدار علما، اندیشمندان و صاحب نظران از دو طرف ایران و عراق، و همچنین استان های کردنشین ما در ایران اسلامی بر وحدت اسلامی تاکید کرده و اندیشه های مهم خود را بیان خواهند کرد.

امیر عبداللهیان بیان می کند: وحدت امت اسلامی همواره مورد تاکید امام خمینی (ره) بوده و مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید داشته اند.

وی با اشاره به توطئه ها و شیطنت های دشمنان اسلامی گفت: دشمنان وحدت اسلامی را در منطقه و جهان اسلام هدف قرار داده اند.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: دشمنان با طرحی چند لایه و پیچیده برای تجزیه کشورهای اسلامی دست به انواع توطئه زدند که نمونه آن ترور سردار سلیمانی و سردار ابومهدی المهندس از فرماندهان آن بود. از مقاومت

امیر عبداللهیان افزود: توطئه دشمنان به برکت خداوند شکست خورده است اما پیگیری این نقشه شوم توسط دشمنان اسلام ادامه دارد و ایجاد تفرقه بین مسلمانان از طریق شبکه های ماهواره ای برای ایجاد شبهه در نسل جوان به شدت پیگیری می شود. علمای بزرگ اسلام اعم از شیعه و سنی همواره به این تهدیدات توجه و روشنگری دارند.

وی توسعه تروریست های تکفیری را از دیگر اهداف دشمنان دانست و گفت: ارائه تصویر دروغین از اسلام رحمانی و ارائه تصویری دروغین از رسالت پیامبر بزرگ اسلام با تشکیل و حمایت از گروه افراطی داعش است. حمله به مسلمانان یکی از اهداف اصلی دشمنان اسلام است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از دیگر توطئه های دشمنان در منطقه است و ارتباط و عادی سازی روابط با اسرائیل را به شدت محکوم می کنیم.

وی بیان کرد: رهبر انقلاب در دو دهه گذشته همواره بر موضوع فلسطین تاکید داشته اند و ما در دستگاه دیپلماسی با همت و تلاش یکپارچه پیگیر بوده ایم تا طرحی سیاسی برای حل مشکل فلسطین به جهانیان ارائه کنیم.


4ff219df a630 4071 b974 4fd3c28c4b7e خبر خاکستری

امیر عبداللهیان اعلام کرد: مبنای این طرح برگزاری همه پرسی در میان ساکنان اصیل فلسطین است.

وی افزود: در بخش اول این طرح با کمک سازمان ملل و کشورهای عضو، صندوق مالی برای برگزاری این همه پرسی تشکیل می شود و در گام دوم، سرشماری از ساکنان اصلی فلسطین انجام می شود. توسط فلسطینی های اصیل در سرزمین های اشغالی، اردوگاه ها و سراسر جهان انجام شد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: تصمیم گیری درباره آینده فلسطین در چارچوب این طرح و با برگزاری همه پرسی و انتخاب نمایندگان مردم انجام می شود.

امیرعبداللهیان افزود: اندیشه بلندپروازانه صهیونیستی حکومت از نیل تا فرات به دیوارهای بلند اطراف زمین های کار تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: مقاومت یک وعده الهی است که نتیجه خواهد داد، چه دیگران برای رسیدن به این هدف با ایران تلاش کنند و چه نکنند، نتیجه مقاومت پیروزی برای مسلمانان فلسطین خواهد بود.

وی افزود: جمهوری اسلامی پس از رژیم صدام بعث اولین کشوری است که حکومت جمهوری را در عراق به رسمیت شناخت و امنیت عراق را امنیت جمهوری اسلامی می دانیم و از عراق توسعه یافته و برادر حمایت خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه در ادامه سخنان خود به تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: با تلاش جمهوری اسلامی همراه با دبیرکل سازمان ملل متحد شاهد آتش بس در یمن هستیم و از تشکیل یک آتش بس نیز حمایت می کنیم. دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان و ما معتقدیم که همه نمایندگان اخوان المسلمین افغانستان با داشتن یک دولت واحد آینده خوبی را برای این کشور تضمین می کند.

وی افزود: همزمان با این نشست وحدت منطقه ای در سنندج شاهد برگزاری نشست سه جانبه روسای جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و روسیه در تهران هستیم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: در این جلسه تلاش می کنیم ضمن اتخاذ تصمیمات مناسب در حوزه امنیت غذایی و رفع نیازهای مردم، از وقوع جنگ دیگری در سوریه جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید