ما امنیت عراق را امنیت ایران می دانیم / ادامه حضور مسلحانه تروریست ها در اقلیم کردستان را تحمل نمی کنیم


ساعت: 09:22
تاریخ انتشار: 24.07.1401
کد خبر: 1903595

وزیر امور خارجه ایران گفت: امنیت عراق را امنیت ایران می دانیم، محلی برای اقدامات تروریستی و تهدید علیه ایران.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پستی در اینستاگرام با اشاره به دیدار خود با دبیر شورای عالی امنیت ملی عراق و شورای عالی امنیت نوشت: وی روز گذشته با آقای قاسم ارجی دبیر شورای عالی امنیت ملی عراق دیدار کرد. شورای عالی امنیت عراق که در راس یک هیئت عالی امنیتی در تهران است.

در این دیدار بر گسترش روابط تهران و بغداد در همه زمینه ها تاکید و بر همکاری های امنیتی دو کشور از جمله مقابله با تروریست های مسلح اقلیم کردستان عراق تاکید کردم.

در ادامه با تاکید بر اینکه روابط دو کشور استراتژیک و ممتاز است و امنیت عراق را امنیت ایران می دانیم، به آقای ارجی تصریح کردم که با توجه به روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، ما این موضوع را رعایت می کنیم. نه ما انتظار داریم که خاک اقلیم کردستان در عراق محلی برای اقدامات تروریستی و تهدیدی علیه ایران باشد.

من از آنها خواستم که مسئولیت کامل بغداد و اقلیم کردستان عراق را برای مقابله با گروه های تروریستی و آپارتایدی منشاء اقلیم کردستان عراق بر عهده بگیرند.

من به آنها گفتم که ما همیشه خواستار عراقی مرفه، آزاد و مستقل بوده‌ایم و برای دولت و ملت عراق چیزی جز خیر آرزو نمی‌کنیم، اما ادامه حضور مسلحانه تروریست‌ها در اقلیم کردستان و اقدامات آنها علیه امنیت عراق را تحمل نخواهیم کرد. ایران.

آقای ارجی در پاسخ گفت که قانون اساسی عراق به فعالیت افراد و جنبش هایی که تهدید همسایگان را نقض می کنند اجازه نمی دهد و اطمینان داد که هرگونه اقدام ضد امنیتی علیه ایران با اقدامات دولت مرکزی و منطقه مواجه خواهد شد. و عراق امنیت ایران را امنیت خود می داند.

دیدگاهتان را بنویسید