عملیات علیه تروریست های تجزیه طلب ادامه دارد/ پایگاه های آمریکا در کردستان عراق را رصد می کنیم


ساعت: 21:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903543

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عملیات علیه گروهک تروریستی تجزیه طلب در اقلیم کردستان عراق ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفت وگویی گفت: در مورد وضعیت گروه های تروریستی در شمال غرب باید گفت که موضوع قدیمی است. این گروهک ها از ابتدای انقلاب اسلامی با کمک آمریکا و دیگر دشمنان در شمال عراق لانه گزینی کردند اما در چند سال اخیر با حمایت آمریکا مقر آنها به گروهی علیه امنیت ملی ما تبدیل شده است. .

وی افزود: اکنون 1200 ستاد نظامی در شمال عراق علیه ما فعالیت می کنند. نمونه های متعددی داشتیم که اسرائیل از بین خود افرادی را انتخاب می کرد و بعد آموزش می داد و بعد وارد کشور ما می شدند و اقدامات تروریستی و ضدامنیتی انجام می دادند و از آنها به عنوان تروریست های اجیر استفاده می کردند. به تعبیری اینها مقرهای صهیونیست ها بود و یکی از نمونه های این ستاد در اربیل مورد حمله نیروی هوافضای سپاه قرار گرفت.

سردار باقری ادامه داد: در این سال ها مدام به اقلیم کردستان عراق تذکر دادیم و گفتیم رسم حسن همجواری نیست که اینقدر به ملت عراق خدمت کنیم و بعد اجازه دهیم ستاد نظامی و رسانه ای ایجاد کنند. آنها بارها به ما قول دادند که جلوی اقدامات گروه های تروریستی را بگیرند، اما اقدامی نکردند. بنابراین تصمیم گرفته شد که با آنها برخورد شود و بر اساس منشور سازمان ملل متحد و دفاع شخصی صورت گرفت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به عملیات اخیر نیروی زمینی سپاه علیه مقر گروهک های تروریستی در شمال عراق، تاکید کرد: این عملیات را با رعایت تمام اصول انسانی انجام دادیم و مراقب هستیم خونریزی نکنیم. از بینی یک غیرنظامی مواردی وجود داشته که گروه های تروریستی در یک طبقه از یک آپارتمان کارگاه ساخت بمب داشته اند، اما ما آن ساختمان را هدف قرار نداده ایم تا از آسیب دیدن مردم جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: ما به مقامات منطقه گفتیم دو راه وجود دارد یا باید به یک گروه غیرنظامی تبدیل شوند و خلع سلاح شوند، البته اقلیم کردستان باید گروه تروریستی تایلندی را از این منطقه بیرون کند. اینکه 3000 نیروی مسلح پشت دیوار مرزی ما مرکز بمب‌سازی و نظامی داشته باشند برای ما کاملا غیرقابل قبول است و در مقابل آنها ایستادگی خواهیم کرد. بنابراین این عملیات ادامه خواهد داشت، هر چقدر هم که طول بکشد، ما این عملیات را ادامه خواهیم داد و بزرگتر از این.

وی گفت: اکنون مردم منطقه در چندین نوبت در مقابل دفاتر گروه های تروریستی تظاهرات کرده و خواستار خروج تروریست ها از منطقه هستند.

سردار باقری گفت: این گروه ها دقیقا به دنبال تجزیه کشور هستند و سران و عوامل سرویس های جاسوسی به دنبال تجزیه بخشی از کشور ما و داشتن حکومتی برای خود هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر سرنگونی پهپاد ایرانی بر فراز اربیل، گفت: می دانیم پایگاه حریر در اربیل و دهوک کجاست، همچنین می دانیم پایگاه آمریکایی کجاست. و چه تعداد نیرو در آنجا حضور دارند و چه اقداماتی در آن انجام می شود. از امروز به بعد اگر اقدامی علیه پهپادهای ما انجام دهند، قطعا پاسخ خواهیم داد و پاسخ به این اقدام اخیر نیز محفوظ است.

وی در خصوص حضور پایگاه های آمریکایی در برخی کشورهای همسایه گفت: کشورهای همسایه می گویند که پایگاه های آمریکا در کشورهای ما علیه ایران اقدامی نمی کنند، بعد وقتی می گوییم برخی اقدامات از سوی پایگاه های آمریکایی علیه ما انجام می شود، می گویند آمریکایی ها آیا ما را به پایگاه ها راه نمی دهند و ما از فعالیت آنها بی اطلاعیم. ما به کشورهای همسایه گفته ایم که اگر از یک پایگاه آمریکایی در کشورهای همسایه اقدامی علیه امنیت ملی ما انجام شود، قطعا به آن پایگاه پاسخ خواهیم داد. البته در دو سال گذشته با سرویس های اطلاعاتی کشورهای همسایه همکاری داشته ایم و آنها نیز اصلاحاتی انجام داده اند. در برخی موارد آنها برخلاف تعهد خود عمل کرده اند و در زمان مقتضی پاسخ خواهیم داد.

وی با مقایسه بودجه دفاعی نیروهای مسلح با آمریکا گفت: بودجه دفاعی ما در بهترین حالت 5 میلیارد دلار و بودجه دفاعی آمریکا 800 میلیارد دلار است. با فرض اینکه یک دهم بودجه آمریکا متوجه ما شود، از سوی دیگر برخی مناطق و رژیم صهیونیستی تمام بودجه دفاعی خود را متوجه ما کرده اند. اما نیروهای مسلح ما متکی به بخش داخلی هستند و نیروهای مسلح ما توانسته اند امنیت قوی را تامین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید