عملیات ما تا خلع سلاح گروه های تجزیه طلب/ کردستان از ایران جدا نشود ادامه خواهد داشت.


ساعت: 13:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900905

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: در برخی مناطق حدود 40 هدف را با بیش از 70 موشک و ده‌ها پهپاد انتحاری با دقت 99 درصد اصابت کردیم. وی گفت: در صورت تکرار اقدامات تروریستی توسط عناصر مذکور، این عملیات ادامه خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرتیپ پاسدار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه درباره اقدامات اخیر این نیرو در انهدام مراکز تروریستی کومله و دمرکتر واقع در شمال عراق گفت: عناصر تجزیه طلب کومله و دمرکتر تحرکاتی را علیه کشورمان انجام داده اند. در سال های گذشته؛ بدین ترتیب تیم هایی را برای انجام اقدامات تروریستی به داخل کشورمان اعزام کردند که اکثر این تیم ها پس از ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران شناسایی و منهدم شدند. علاوه بر این، از سال 2016 به بعد، این گروه های جدایی طلب شروع به ایجاد پایگاه های عملیاتی و مراکز آموزشی در منطقه شمال عراق کردند.

وی افزود: به دلیل تحرکات فوق، ما مرتباً یادداشت های اعتراضی را برای مسئولان منطقه شمال عراق ارسال می کردیم، با برخی از مسئولان منطقه تماس می گرفتیم، هیئت هایی را به شمال عراق اعزام می کردیم و اعتراض خود را به این افراد اعلام می کردیم و هر سال به آنها اعلام می شد که هدف و هدف این عناصر ایران تجزیه طلبی است. کشوری که به عنوان دوست و همسایه ایران شناخته می شود نمی تواند عناصر تجزیه طلب و تروریستی را که هدف و مقصدشان جمهوری اسلامی ایران است بپذیرد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: ما مرتباً این مسائل را با مسئولان منطقه شمال عراق در میان می گذاشتیم و اعتراض می کردیم، اما در هر نقطه تصور می کردند که پایگاه هایشان را جمع آوری می کنیم زیرا امنیت جمهوری اسلامی ایران امنیت ماست. . البته این اظهارات در حد حرف بود و نه تنها هیچ اقدامی صورت نگرفت، بلکه هر سال نسبت به سال گذشته فعالیت آنها علیه کشورمان افزایش یافت و حتی این عناصر تجزیه طلب بر تعداد پایگاه های خود در شمال عراق افزودند. در نتیجه، بی توجهی مقامات منطقه شمال عراق به هشدارهایی که دادیم، ما را بر آن داشت تا به کنوانسیون حزب دمکرات در سپتامبر 2017 ضربه بزنیم که منجر به تلفات تروریستی نیز شد.

وی ادامه داد: پس از آن مجددا به مسئولان منطقه شمال و دولت مرکزی عراق اعلام کردیم که فعالیت عناصر مذکور در عراق یکی از مواردی است که در حال رصد آن هستیم. زیرا نمی توانیم بپذیریم که جدایی طلبان در آرامش کامل در آنجا کلاس برگزار می کنند و خود را تجهیز می کنند و تیم هایی را برای انجام اقدامات تروریستی در خاک جمهوری اسلامی ایران اعزام می کنند. در پاسخ به این اعتراضات مکرر، مقامات مذکور اعلام کردند که پایگاه های آنها را جمع آوری می کنیم، اما این اتفاق هرگز رخ نداد.

سردار پاکپور تصریح کرد: به همین دلیل دو سال بعد دوباره به برخی از مقرهای آنها حمله کردیم و دوباره مسئولان منطقه شمال عراق همان پاسخ های قبلی را اعلام کردند. در این مدت چندین بار هیئتی را نزد مسئولان منطقه مذکور فرستادیم و تاکید کردیم که این وضعیت را تحمل نمی کنیم. توسعه جدایی طلبان در مرزهای کشورمان؛ زیرا طی دو سال گذشته در مرزهای ما پایگاه های عملیاتی ساخته اند تا بتوانند به راحتی به داخل کشور ما برای انجام فعالیت های تروریستی تردد کنند.

وی افزود: امسال هیئت هایی را به مقامات منطقه اعزام کردیم و این موارد را به آنها اشاره کردیم که این عناصر در حال توسعه فعالیت های خود هستند و برای این منظور در حال ایجاد پایگاه های قوی، تقویت و توسعه مراکز آموزشی خود هستند، مانند گذشته پاسخ آنهاست. این بود که امنیت شما امنیت ماست. موضوعی که همیشه فقط در کلام می ماند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با تاکید بر اینکه ممکن است تروریست ها نه تنها در آنجا لانه کنند، بلکه فعالیت های خود را علیه ایران، مرزهای ما و در کشوری که دوست ما محسوب می شود، توسعه دهند، خاطرنشان کرد: فکر می کنم پشت پرده فعالیت آنها آمریکایی هاست. زیرا دموکرات ها به دو دسته تقسیم شدند، اما از چهار سال پیش به دلیل فشارهای آمریکایی ها، دوباره با یکدیگر متحد شدند تا فعالیت های عملیاتی و تروریستی در خاک ایران را افزایش دهند و البته در عین حال. آنها همچنین به مقامات منطقه فشار می آورند که باید از عناصر مذکور حمایت کنند و کاری به آنها نداشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اطلاعاتی که داریم به نظر می رسد اراده ای برای برخورد با این عناصر تروریستی از سوی مقامات منطقه وجود ندارد. وزارت اطلاعات حدود یک ماه و نیم پیش گروه تروریستی را که قصد خرابکاری در تاسیسات هسته ای اصفهان را داشتند، شناسایی و دستگیر کرد. در اعترافات خود آمده است رژیم صهیونیستی با حضور در پایگاه های گروه های تروریستی مستقر در شمال عراق، افراد را انتخاب و با بردن آنها به اسرائیل و پس از ارائه آموزش های لازم، تیم های آموزش دیده را برای اجرای عملیات اعزام کرد. کشف فعالیت های تروریستی در خاک ایران؛ بنابراین می توان این پایگاه ها را از پایگاه های رژیم صهیونیستی نیز دانست. چون منفعت آنها به رژیم صهیونیستی است.

سردار پاکپور تصریح کرد: اعضای گروه های مذکور با نام هایی مانند عقاب زاگرس، مردم مناطقی مانند اشنو و پیرانشهر که حس وفاداری به مجموعه نظام داشتند را به وحشت انداختند. اگرچه اسناد چنین اقداماتی را برای مسئولان منطقه شمال عراق ارسال کردیم، اما هیچ اتفاقی نیفتاد که مانع از تکرار چنین اقداماتی شود. این باعث شد ما احساس کنیم که شاید آنها فکر می کنند که ما در برخورد با تروریست های مستقر در منطقه از خود راضی هستیم یا اینکه اراده ای برای مقابله با آنها نداریم. بنابراین بعد از ناآرامی های اخیر که در برخی از شهرهای کردستان اتفاق افتاد، شاهد بودیم که عناصر کومله و دموکرات ها آمدند و در خیابان ها دست به اقدامات خشونت آمیز زدند. با چنین اقداماتی تا چه حد می توانستیم اعمال آنها را تحمل کنیم؟

وی ادامه داد: زمانی که این اقدامات از سوی آنها انجام شد، صبر ما نیز به پایان رسید و ما را بر آن داشت تا عملیات تخریب پایگاه های تروریست ها را آغاز کنیم. برای این منظور ابتدا پایگاه های تروریست ها واقع در مرزهای کشورمان را با گلوله های توپ و راکت شروع کردیم و سپس از این نقطه تا عمق 130 کیلومتری مرزهای کشورمان پایگاه های تروریست ها را مورد اصابت قرار دادیم. عناصر؛ البته قبلاً اعلام کرده بودیم که مردم از مناطق اطراف مراکز تجمع تروریست ها دوری کنند. چون به سمت مقر آنها می رویم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه دقت موشک ها و پهپادهای سپاه را بالا دانست و افزود: در برخی مناطق حدود 40 هدف را با بیش از 70 موشک و ده ها پهپاد انتحاری با دقت 99 درصد اصابت کردیم. این سنگین ترین عملیات موشکی و پهپادی سپاه بود که نتیجه بسیار خوبی داشت. البته در صورت تکرار اقدامات تروریستی توسط عناصر مشخص شده، این عملیات ادامه خواهد داشت. زیرا همانطور که قبلا اعلام کرده ایم، عملیات ما تا خلع سلاح گروه های تجزیه طلب ادامه خواهد داشت. مگر اینکه مقامات منطقه شمال عراق به خلع سلاح آنها فکر کنند.

وی با بیان اینکه این اتفاقات امنیت منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: مسئولان دولت مرکزی عراق نیز در اینجا مسئول هستند. از آنجایی که این منطقه بخشی از خاک عراق است و ما به یکپارچگی خاک عراق معتقدیم. دولت مرکزی عراق باید در داخل مرزهای آن ایجاد شود. زیرا در غیاب دولت مرکزی، تروریست ها در بیش از یک سوم خاک عراق که با ما هم مرز است، حضور دارند. حتی نیروهای منطقه شمال در مرز مستقر نیستند و این باعث شده است که ما با تروریست ها هم مرز باشیم. در این میان مقامات عراقی باید مسئولیت خود را نشان دهند و با استقرار در مرزها از ورود گروه های تروریستی به خاک جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کنند.

سردار پاکپور تصریح کرد: به این نتیجه رسیده ایم که باید برای رسیدن به هدفمان که مانع از ورود تروریست ها به کشورمان است، به کار خود ادامه دهیم. من بار دیگر از مقامات منطقه شمال عراق و دولت مرکزی این کشور می خواهم که به امنیت خود و ما کمک کنند و یا این گروه ها را از منطقه بیرون کنند یا خلع سلاح کنند و به خانه بفرستند.

وی افزود: بیشتر مواردی که مطرح می کنند بهانه است. زیرا آنها می دانند که کردستان هرگز از ایران جدا نخواهد شد. لذا به دنبال اجرای نقشه های استکبار جهانی برای فشار بر امنیت ما و ایجاد ناامنی در کشور ما هستند. هر چند می دانند تروریست ها در بدترین شرایط دهه اول انقلاب با همه اقداماتی که انجام دادند نتوانستند به تداوم این نظام آسیبی وارد کنند. علاوه بر این برای برقراری امنیت در کردستان و جلوگیری از تجزیه کشورمان شهدای زیادی هم اعم از بومی کردستان و غیر بومی داده ایم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه همچنین در خصوص پیام این عملیات سپاه علیه تروریست ها گفت: آمریکایی ها و صهیونیست ها تاکنون هر کاری که توانسته اند علیه کشورمان انجام داده اند. آمریکایی ها باید از تجربیات خود استفاده کنند که با این اتفاقات و اقدامات این گروه ها و عناصر تجزیه طلب، هیچ آسیبی به جمهوری اسلامی ایران وارد نمی شود. آنها این تجربه را نه تنها در کردستان و شمال غرب کشور، بلکه در جنوب شرق و شمال کشور داشتند، اما علیرغم همه تلاش های نافرجامشان برای اتحاد بیشتر ما، دست از اقدامات خود علیه جمهوری اسلامی برنمی دارند. ایران این نشان از حماقت آنهاست.

دیدگاهتان را بنویسید